Nemecký Plnokrvník
14.05.2014 16:22
Päť rokov čakali skalní fanúšikovia Insignie, aký skvost predvedie na automobilovom poli nemecká automobilka Opel. Nástupca Vectry už prvým modelom získal množstvo ocenení, o čom svedčí aj reklamný slogan „Najlepšie auto, aký kedy Opel vyrobil”.
A aká je Insignia Sports Tourer naozaj?
Teraz prichádza s novým faceliftom a tak sme boli právom zvedaví, či ten slogan je stále aktuálny. Treba pochváliť prácu dizajnérov, lebo tento model sa im naozaj podaril. Príťažlivý moderný dizajn a spoľahlivosť Insignie ju posunul na popredné priečky v strednej triede a doteraz patrí medzi vlajkové lode. Napriek omladzovacej kúre trošku pribrala, no svojim elegantným výzorom a dynamickým dizajnom si zaslúži náš obdiv. K hlavným atribútom tohto modelu ako sme spomínali patrí robustná karoséria, ktorá vôbec nenarúša jej elegantné krivky, práve naopak. Aerodynamický tvar a ostré línie dodávajú autu športovejší vzhľad a dáva jasne najavo, aký štýl jazdy má rada. V prednej časti dominuje nižšie posadená širšia maska chladiča, lemovaná chrómom. Modernejší dizajn dostali aj predné svetlomety a týka sa to aj hmloviek, na ktorých sa chrómom tiež nešetrilo. Zadné LED svetlá elegantne ladia a pretína ich inovovaná stredová chrómovaná lišta s logom značky. Insignia bola vždy považovaná za najpriestrannejšie auto vo svojej triede a tento titul jej stále prináleží. V Interiéri z každej strany na vás dýcha nemecká kvalita a prvotriedne materiály. Sedadlá na vysokej úrovni sú ergonomicky tvarované a poskytujú pasažierom maximálne pohodlie a komfort. Ponúkajú dostatok priestoru nielen vpredu, ale aj vzadu a sú vhodné pre všetky výškové kategórie. Novú fazónu dostal aj trojramenný multifunkčný kožený volant, ktorý perfektne sadne do rúk, no z množstvo ovládacích tlačidiel by stačila aj polovica. Perličkou stredového panelu je dotykový 8” displej s aplikáciou IntelliLink Touch R700, ktorý zahŕňa komunikáčné rozhranie s telefónom alebo tabletom. K výbave patrí aj pripojenie cez Aux-in, USB, hlasové ovládanie či bezdrôtové telefonovanie cez Bluetooth. Dokonalý zvukový systém BOSE, nám spríjemnil čas strávený za volantom. Vynikajúca kvalita zvuku cez osem zabudovaných reproduktorov ponúka nadpriemerné priestorové ozvučenie, ktoré sa príjemne rozlieha po kabíne.
Dostatočná je i kapacita batožinového priestoru 540 litrov. Sklopením sedadiel sa objem vyšplha na 1 530 litrov a rovná úložná plocha s nízkou nakládacou hranou, poteší pri nakládaní ťažkých predmetov. Červený tátoš pod kapotou ukrýval nový 1,6 litrový turbomotor SIDI s výkonom 125 kW/170 k. Je obratný a dynamický a svojím kultivovaným výkonom si dokáže poradiť so svojou váhou. Spoluprácu s automatickou prevodovkou môžme len chváliť, veď kto by kritizoval presné a plynulé radenie. Oceníte s akou ľahkosťou sa auto ovláda aj vďaka adaptívnemu podvozku FlexRide. S pohonom 4x4 sa dokážete vyšantiť na akomkoľvek povrchu. Výnikajúco tlmí všetky nerovnosti a smelo môžte rezať ostré zákruty, zvláda to s veľký prehľadom.
Na záver musíme povedať, že nová Insignia sa ukázala v najlepšom svetle. Už nemá len imidž rodinného auta, ale je aj reprezentatívna a vhodná pre managerov. Zapôsobí na vás svojou všestranosťou a budete sa v nej cítiť bezpečne, veď stále platí, že Insignia je „Najlepšie auto, aký kedy Opel vyrobil”.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Opel Insignia Sports Tourer SW | |
Zdvihový objem cm3 | 1 598 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 125 / 4250 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 260 / 1650-4250 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 210 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 9,9 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 9,1 / 5,2 / 6,6 |
Základná cena od | 20 490 € |