Býk v aréne...

13.01.2019 16:51

Facelift novej Mazdy CX-3 je minimálny, ale stále je obľúbeným mestským crossoverom s nápaditým dizajnom ako to len Mazda vie...v najkrajšej bordovej metalíze a sexy farbe Soul Red Crystal, ktorá vyzerá atraktivne a neodolateľne. Vynovená je grafika svetiel s proporciami karosérie, ktorá sa vyníma v mestských uliciach i na diaľnici. Vie udať riadne tempo ako sa patrí a plastové blatníky a ďalšie offroad doplnky mu pridávajú potrebnú dávku mužnosti. CX-trojka si vás podmaní svojou dynamickosťou a pohodlnosťou, ktorú každý z nás pri dlhšom cestovaní rád privíta.

Viac sa teraz sústreďme na interiér, kde všeličo nové nájdeme ako je elektronická parkovacia brzda, ktorá umožnila konštruktérom upraviť rozloženie prvkov na stredovom tuneli. Pridané sú odkladacie priečinky avšak stredový panel so širokým okrajom môže vadiť vyšším pasažierom, ktorí sa môžu cítiť trošku stiesnene či už do výšky alebo v priestore na nohy. Prístrojovka je z ergonomického hľadiska v poriadku. Head up displej, mimoriadne inteligentná navigácia poteší hlavne, keď si neviem dať rady v uliciach v Petžalky... Na pohľad i dotyk sú plasty tvrdšie, ale kvalitné. Výbava v tmavej koži pôsobí luxusne, ale v lete na rozpálených sedadlách to až také príjemné nie je, takže v svetlom prevedení interiéru by to bolo praktickejšie a ešte by to viac presvetlilo interiér a tým opticky zväčšilo. Jasné, že je to vec vkusu a je na každom z nás, čomu dáme prednosť.

CX-3 je tiché, ale i dynamické auto na dlhé jazdy veľmi pohodlné a pre nás ženy ako stvorené. Testovaný najsilnejší benzínový dvojlitrový štvorvalec Skyactiv-G s výkonom 110 kW bol ako menší divoký býk v aréne...taký objem u konkurencie nie je, takže v tomto ohľade mazda kraľuje. K tomu pomáha automatická prevodovka so šiestimi stupňami. Pri dynamickejšej jazde si prepnutím do športového režimu dá ešte väčšie grády, ktoré pocítite akoby ste vystrelili do nebies. Aj priemerná spotreba niečo vyše sedem litrov na 100 km poteší vzhľadom na dynamickosť vozidla.

Mazda CX-3 s pohonom všetkých štyroch kolies jazdila na jednotku, rezala zákruty bez najmenšieho zaváhania a vynikajúca manévrovateľnosť s vyšším posedom za volantom je určená pre hocijakú začínajúcu vodičku, ktorá tu veľmi rýchlo získa na sebavedomí. Vzhľadom na vyššiu cenu auta dostane zákazník aj tak maximálny komfort, pohodlie a bezpečie skoro ako v prémiových značkách. Napriek tomu, že Mazda CX-3 je malý mestský crossover s výkonným "srdcom", tak vás nenechá v štichu, pretože jazdné vlastnosti v tejto kategórii áut patria na najvyšší stupienok a menší kufor vám v tomto prípade ani nebude vadiť...

Text: Alena Chorvátová 

Foto a grafická úprava: Mário Chorvát

Mazda CX-3 2,0i Skyactiv-G Revolution Top  
Zdvihový objem cm3 1998
Max. výkon v kW pri 1/min 110/6000
Max. krútiaci moment v Nm pri 1 min 206/2800
Max. rýchlosť v km/h 195
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h 9,7
Spotreba/mesto/mimo/kombi 7,2/6,5/6,7
Základná cena testovanej verzie 26 690 €

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode