Nicola Manca, víťaz súťaže Honda Customs 2022, zakladateľ a riaditeľ Motocicli Audaci, hovorí o inšpirácii pre Maanboard
31.08.2022 10:12
Spoločnosť Honda dnes oznámila, že upravená verzia modelu CMX500 Rebel s názvom „Maanboard“ pochádzajúca od sardínskeho úpravcu Motocicli Audaci, sa stala víťazom súťaže Honda Customs pre rok 2022.
Spoločnosť Motocicli Audaci, ktorá od verejnosti získala viac než 5 000 „lajkov“ a porazila tak deväť ďalších upravených modelov, sa inšpirovala strojmi kategórie Sand Racer z 30. rokov minulého storočia. Na svojom stroji využila zákazkové diely od prepracovaného predného zavesenia až po 19-palcové kolesá s drôteným výpletom či kompletný výfukový systém z nehrdzavejúcej ocele. Nádrž a na zákazku vyrobenú zadnú časť zdobí úchvatný modro-zlatý lak, vzhľad stroja potom dotvárajú zvýšené riadidlá a nové kožené sedadlo.
V nasledujúcom texte Nicola Manca, zakladateľ a riaditeľ spoločnosti Motocicli Audaci, hovorí o inšpirácii a výzvach spojených so vznikom stroja Maanboard.
Otázka: Gratulujeme Vám k získaniu titulu víťaza súťaže Honda Customs 2022. Maanboard je skutočne unikátny motocykel – prečo ste sa inšpirovali vzhľadom Sand Racerov z 30. rokov minulého storočia?
Odpoveď: Ďakujem, bol to naozaj príjemný zážitok a ďakujem všetkým, ktorí pre nás hlasovali.
Pre inšpiráciu strojmi Sand Racer z 30. rokov sme mali niekoľko dôvodov. Prvým bol kontext, v ktorom mal byť stroj prezentovaný: v našich predstavách je Wheels and Waves predovšetkým o pretekoch na piesku na plný plyn, takže inšpirácia klasickými Sand Racermi bola takmer nevyhnutná.
Druhý dôvod súvisel s technickými problémami. Aby sme dosiahli požadované línie, museli sme výrazne zdvihnúť zadnú časť motocykla, zatiaľ čo jeho prednú časť, naopak, znížiť približne o 16 cm. Keďže sme chceli použiť 19-palcové kolesá, vznikol problém s priestorom, lebo by sa predné koleso dotýkalo chladiča. Aby sme tomu predišli, použili sme vidlicu s pružinami, ktorá nám umožnila posunúť predné koleso dopredu, uvoľnila tak potrebný priestor a zároveň prispela k zníženiu prednej časti, aby sme dosiahli požadované línie.
Otázka: Modrá farba „candy blue“ je iste atraktívna. Má táto farba nejaký osobný význam?
Odpoveď: Stroj mal byť pôvodne červený s dekoráciou vo forme zlatých listov. Náš kamarát Ivan Motta nám modrú farbu „candy blue“ poslal ako testovaciu vzorku a tá sa nám veľmi zapáčila. Mali sme pocit, že sa veľmi dobre hodí k našej inšpirácii, lebo evokuje more a vlny. A keďže ide o perleťovú farbu, mení sa jej vzhľad v závislosti od toho, ako na stroj dopadá svetlo, podobne ako keď sa slnko dotkne mora.
Otázka: Maanboard má vpredu aj vzadu číslo 90. Znamená toto číslo niečo konkrétne?
Odpoveď: Číslo 90 bolo prevzaté z „kabaly“ (čo je ezoterická metóda, disciplína a myšlienková škola židovskej mystiky) a v preklade znamená „strach“.
Keď sa navyše pozriete pozorne, číslo 90 na stroji je tvorené písmenami „fear does“. Samozrejme, mohli sme použiť kopec iných čísel, ale keďže jazda po rovnom piesku bez prednej brzdy by sa dala najlepšie opísať ako „trochu desivá“, číslo 90 sa zdalo byť na tento účel vhodné.
Otázka: Čo bolo pri prestavbe najťažšie?
Odpoveď: Najťažšie bolo vytvoriť prvotný koncept. Skôr ako sme sa pustili do práce, preskúmali sme niekoľko úprav vychádzajúcich z modelu Rebel a všimli sme si, že všetky zdôrazňujú jeho líniu stúpajúcu smerom k predku.
Aby sa Maanboard od ostatných skutočne odlíšil, rozhodli sme sa postupovať opačne: jeho líniu čo najviac vyrovnať bez toho, aby bolo nutné meniť nádrž alebo vykonávať úpravy rámu.
Je zrejmé, že pred výrobou zákazkových dielov panovali v tíme určité obavy, ako bude výsledné dielo vyzerať, ale verili sme našim náčrtom a našim schopnostiam, čo nakoniec naozaj fungovalo. Zvyšok prestavby potom doslova zapadol na určené miesto a všetci sme na konečnú víziu naozaj pyšní.
Otázka: Na akú časť prestavby ste najviac hrdý?
Odpoveď: Najviac sme hrdí na to, že sa nám oproti pôvodnému stroju podarilo dosiahnuť úplne odlišné línie bez toho, aby sme museli upravovať rám, nádrž alebo kyvnú vidlicu. Voľba, ktorá je náročnejšia než radikálne prepracovanie celého stroja, vychádza z toho, že by sme sa radi stali inšpiráciou pre hobby a amatérskych úpravcov. Naším dielom poukazujeme na veľký potenciál motocykla Honda Rebel z hľadiska úprav, lebo tento stroj sa už s niekoľkými malými a vratnými úpravami môže stať skutočným laboratóriom fantázie a customizácie.
Okrem toho sme pyšní na celý rad detailov, pretože napríklad tvarované sedadlo alebo ručne maľovaná či ručne tepaná zadná časť sa blíži svetu custom strojov, ale zároveň si zachováva pretekársku dušu, ktorú sme motocyklu vtlačili.