Nissan LEAF – prvý elektromobil, ktorý dosiahol hranicu predaja 400 000 kusov

14.03.2019 09:01

Nissan LEAF sa stal historicky prvým elektromobilom, ktorého sa predalo 400 000 kusov. Upevnil si tak pozíciu špičky v oblasti celosvetového posunu k udržateľnej mobilite.

Nissan LEAF sa začal predávať v roku 2010 ako svetovo prvý elektromobil pre širokú verejnosť. Odvtedy je vzorom toho, ako sprístupniť vzrušujúce zážitky a pohodlie jazdy elektromobilom i zákazníkom, ktorí si nemôžu dovoliť luxusné vozidlo. Ani nie pred desiatimi rokmi mali elektromobily charakter doplnkového produktu a zákazníci so záujmom o model LEAF sa regrutovali väčšinou z radov „priekopníkov“.

Dnes už elektromobil ako budúce vozidlo zvažuje stále väčší počet zákazníkov. Zákazníci si model LEAF volia nielen kvôli výhodám udržateľnej mobility, ale i pre vysoký výkon, dynamickosť a pokročilé technológie, ako je napríklad poloautonómny systém riadenia ProPILOT1.

„Tento míľnik je presvedčivým dôkazom, že 400 000 zákazníkov, ku ktorým pribúdajú ďalší, si cení model Nissan LEAF pre vzrušenie z jazdy, sebaistotu a pripojenie, ktoré ponúka,“ uviedol výkonný viceprezident Daniele Schillaci, globálny manažér spoločnosti Nissan pre marketing, predaj a elektromobily. „LEAF zostáva symbolom Inteligentnej mobility Nissan – našej stratégie, ktorou chceme stále širšiemu okruhu ľudí sprostredkovať lepší svet.“

Na začiatku predaja prvej generácie modelu LEAF sa spoločnosť Nissan zaviazala stať sa celosvetovou špičkou vo výrobe a propagácii vozidiel s nulovými výfukovými emisiami. Spoločnosť sa zaviazala k spolupráci s vládami a elektrárenskými spoločnosťami na uľahčenie rozvoja elektromobility (pohodlnejšie a ľahšie nabíjanie i vývoj možností opätovného použitia akumulátorov elektrických vozidiel).

Odvtedy už spoločnosť Nissan v rámci svojej iniciatívy Nissan Energy nadviazala partnerstvá s organizáciami po celom svete. Vďaka týmto partnerstvám sa pri akumulátoroch elektrických vozidiel zvýši schopnosť ukladať energiu a poskytovať ju domácnostiam, firmám a distribučným sieťam. Elektromobily sa tak stanú ešte užitočnejšími a budú propagovať účinné využívanie energie.

Za celý čas predaja modelu LEAF ním už jeho majitelia najazdili celkovo vyše 10 miliárd kilometrov. Počet vozidiel LEAF predaných od roku 2010 stačí na úsporu 3,8 milióna barelov ropy ročne.2

Vlani sa LEAF stal nielen najpredávanejším elektromobilom v Európe, ale aj celkovo najpredávanejším vozidlom v Nórsku.

Nissan LEAF je po celom svete k dispozícii na viac než 50 trhoch. V prvej polovici tohto roka sa začne predávať tiež na šiestich nových v Latinskej Amerike. Do konca roka sa začne predávať na siedmich nových trhoch v Ázii a Oceánii.

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode