Nová DNA

22.06.2015 10:03

Už prvé lastovičky zvestovali novinu, ktorej nikto z automobilových puritánov BMW nechcel veriť. Pre mnoho konzumentov  bola táto informácia veľkým  prekvapením a obávali sa, či táto značka nestratí svojho ducha. Aj keď dlho tvrdošijne odolávala nakoniec podľahla tlaku a výroba auta s pohonom na predné kolesá nenechala na seba dlho čakať. Prvé zoznamovanie prebehlo hladko a sedem dní testovania nás uistilo, že táto koncepcia prelomí všetky ľady medzi fanúšikmi. Active Tourer je namiešaný pre všetky možné žánre.

Pripomína sedan, crossover alebo päťdverový minivan, no duchom je to stále to BMW, na ktoré sme zvyknutí. Má elegantné športové línie s predĺženou kapotou a nezameniteľnou ľadvinkovou prednou maskou s typickými tvarmi LED svetiel na oboch koncoch karosérie.

Na nedostatok priestoru v interiéri sa nikto sťažovať nemôže. Výhľad z auta je famózny vďaka veľkému čelnému sklu, na ktorom v zornom poli vodiča nechýba plnofarebný Head-up displej. Aj ľudia s nadpriemernou výškou majú priestoru dosť a týka sa to aj ostatných pasažierov. Kožené sedadlá potiahnuté nádhernou krémovou kožou spĺňajú najvyšší komfort a ich precízne spracovanie je vizitkou tejto značky. O pohodlie posádky vpredu je noblesne postarané akurát sme boli sklamaní nedostatočnou dĺžkou sedadla.

Zadné sedadlá majú polohovateľné operadlá a dajú sa individuálne posúvať. Multifunkčný volant ostal verný svojej povesti. Má ideálny priemer aj hrúbku venca a ovládacie tlačitka s presnosťou reagujú na každý dotyk. Priamo z neho sa ovláda tempomat s obmedzovačom rýchlosti a niektoré funkcie multimediálnej sústavy.Palubná doska dostala nový tvar no budíky si zachovali svoj klasický vizuál.  Vysúvací multimediálny systém s navigaciou a velkým 6,5´´ displejom sa tradične ovláda šikovným MMI joystickom a s tlačítkami okolo. Komunikácia je v slovenskom jazyku a tak špičkovú grafiku s rýchlou odozvou sme naozaj nečakali. Po otvorení piatych dverí sa objaví batožinový priestor, ktorý ponúka 468 litrov, čo  je na tento segment klasický priemer. Má dvojité dno a po sklopení zadných sedadiel sa jeho objem vyšplhá na 1510 litrov. 

Štvorvalcový dvojlitrový dieselový agregát nás príjemne prekvapil svojim kultivovaným chodom, na ktorý sme neboli doteraz zvyknutí. Žiadne typické naftové "klopkanie" sa nekonalo, motor sa javil až príliš športovo a ochotne sa nechal vytáčať do vyšších otáčok. Stlačením plynového pedálu a následná reakcia motora s celkom slušnou spotrebou nás pozitívne naladila. Motoru perfektne sekundovala 8-stupňová automatická prevodovka, ktorá zabezpečovala plynulú a pohodlnú jazdu. Radenie bolo s takou jemnosťou, že niekedy sme to ani nepocítili. Podvozok s prehľadom zvládal rôzne nástrahy a vysporiadal sa s nimi ako profesionál. Ak však nastal nejaký problém, stabilizačný systém všetko vyriešil. Ak máte radi adrenalín dá sa vypnúť. Na asfaltkách je ako doma a aj v miernom teréne si poradil. V zákrutách držal stopu ako kliešť a jeho ovládanie bolo naozaj ukážkovo presné. O nakláňaní nemôže byť ani reč. Nový model od BMW zanechal na nás naozaj dobrý dojem a boli sme s ním maximálne spokojní a jeho jazdné vlastnosti vôbec nezaostávali za predchodcami. Je to bezpečné a spoľahlivé auto, ktoré má pred sebou veľkú budúcnosť. Preč s predsudkami a tradíciami. Aj táto novinka má čo ponúknúť a verte, že ak ju ochutnáte zamilujete si ju.

Text a foto: Ľubomír Feckanín

 

BMW 218d Active Tourer  
Zdvihový objem cm3   1995
Max. výkon v kW (k) pri 1/min 110/150/4000
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min  330/1750

Maximálna rýchlosť v km/h   

210
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h  8,9

Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km)

4,9/3,8/4,2
Základná cena od 29 500 €

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode