Nová Kia Picanto určená do mesta sa vyznačuje kvalitou, technológiou a všestrannosťou.

14.06.2017 17:44

Nová Kia Picanto určená do mesta sa začne na Slovensku predávať od 15. júna 2017.

 

 

  • Odvážny dizajn exteriéru a moderná kabína s „plávajúcou“ dotykovou obrazovkou.
  • Nové palubné technológie a funkcie pripojenia, vrátane integrácie smartfónov Android a Apple a bezdrôtovej nabíjačky smartfónov.
  • Tichšia a priestrannejšia kabína s najväčším objemom batožinového priestoru vo svojej triede. 
  • Pevnejšia karoséria a zvýšená bezpečnosť – súčasťou vybavenia je systém autonómneho núdzového brzdenia (AEB).
  • Lepšie jazdné vlastnosti vďaka novému systému vektorovania krútiaceho momentu.
  • Najvýkonnejšie Picanto aké tu kedy bolo, s vôbec prvým preplňovaným zážihovým motorom. Vozidlá vybavené novým 1,0-litrovým motorom T-GDI sa začnú predávať počas štvrtého štvrťroka 2017. 
  • 1,0-litrový motor MPI so zníženou produkciou CO2 na úrovni iba 89g/km
  • Na Slovensku sa začne predávať od 15. júna 2017

 

Vo svojej tretej generácii prináša nová Kia Picanto do triedy A moderný, mladistvejší a energickejší charakter. Môže sa pýšiť novým priebojným dizajnom a novou kabínou spĺňajúcou štandardy najvyššej kvality a vybavenou špičkovými technológiami. Najnovší model tiež kupujúcim ponúka väčší potenciál na prispôsobenie ich potrebám a sľubuje, že bude najuniverzálnejším vozidlom vo svojej triede.

 

Nové Picanto bude poháňané jedným z troch zážihových motorov, vrátane novinky z dielne Kia, ktorou je 1,0-litrová T-GDI pohonná jednotka (T-GDI – Turbo Gasoline Direct Injection – preplňovaný zážihový motor s priamym vstrekovaním paliva). Keď sa počas štvrtého štvrťroka 2017 začne predávať 1,0-litrový T-GDI motor, tak to bude najvýkonnejší motor, aký kedy Picanto ponúkalo a bude to vôbec prvýkrát, keď toto vozidlo ponúkne preplňovaný zážihový motor.

 

Michael Cole, prevádzkový riaditeľ spoločnosti Kia Motors Europe, poznamenal: „Picanto je jedným z najpredávanejších modelov Kia na celom svete, naši zákazníci si ho obľúbili pre jeho nízke prevádzkové náklady, kompaktné rozmery určené na jazdu v meste a vysokú úroveň výbavy, ktorú si môžu dokúpiť. Nový model si ponecháva tieto silné stránky a teraz ponúka novú úroveň dynamiky a výkonu a rovnako tiež zavádza najmodernejšie technológie vzhľadom na funkcie pripojenia vo vozidle a zvýšenie bezpečnosti. Vďaka týmto dôvodom sme presvedčení o tom, že nové Picanto nám pomôže aj naďalej rozvíjať náš profil a podiel na trhu v rámci tejto veľmi konkurenčnej triedy.“

 

Z aktuálnej generácie Picanta, ktorá bola uvedená na trh v roku 2011, bolo na celom svete predaných viac ako 1,4 milióna vozidiel. Z toho 300 000 vozidiel bolo predaných v Európe. Napriek blížiacemu sa koncu životného cyklu tohto vozidla predala spoločnosť Kia v roku 2016 viac ako 55 000 modelov Picanto v Európe, čo predstavuje medziročný rast tržieb o 3 %.

 

Motory a prevodovky

Oporou rýchlejšieho a spoľahlivejšieho riadenia nového Picanta je rad vysoko efektívnych zážihových motorov s malým objemom. Každý zo zostavy zmenšených motorov prispieva k minimalizácii hmotnosti nad prednou nápravou a tiež poskytuje živé zrýchlenie a rýchlu odozvu hnacej sily, ktorú zákazník očakáva od mestského vozidla.

 

Kupujúci si budú môcť vyberať z ponuky troch zážihových motorov. Ponuka bude zahŕňať 1,0-litrový a 1,25-litrový atmosférický motor s viacbodovým vstrekovaním (MPI) – tieto boli prenesené z odchádzajúceho modelu Picanto, pričom boli doplnené o rad vylepšení, ktoré zvyšujú ich efektivitu a jazdné vlastnosti. Od štvrtého štvrťroka 2017 bude ponuka obohatená o novú pohonnú jednotku a to o 1,0-litrový T-GDI motor (preplňovaný zážihový motor s priamym vstrekovaním paliva) od spoločnosti Kia, vďaka ktorému môže Picanto vôbec prvýkrát ponúknuť výkon preplňovaného zážihového motora. Všetky motory sú spojené s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá prenáša výkon na predné kolesá. Technológia Stop & Go je dostupná pri niektorých modeloch s manuálnou prevodovkou, pričom 1,25-litrový motor s viacbodovým vstrekovaním (MPI) je dostupný aj so štvorstupňovou automatickou prevodovkou.

 

1,0-litrový motor s viacbodovým vstrekovaním (MPI) poskytuje vstupný bod z rozsahu modelov Picanto a dosahuje maximálny výkon 67 koní pri 5 500 ot./min a krútiaci moment 96 Nm. Kupujúci si môžu vybrať najúspornejší motor v ponuke pre model Picanto – 1,0-litrovú pohonnú jednotku, ktorá dokáže vyprodukovať iba 89 g/km oxidu uhličitého (štvormiestny model, v kombinovanom jazdnom cykle podľa novej európskej metodiky NEDC), čo v porovnaní s odchádzajúcim modelom produkujúcim 95 g/km predstavuje pokles o 6,3 %. Vylepšenia motora zahŕňajú nové výfukové potrubie, ktoré je integrované do hlavy valcov, a nový systém chladenia s uzatváracím ventilom, ktorý skracuje čas potrebný na zohriatie motora pri studenom štarte. Nové dvojstupňové olejové čerpadlo prispieva k znižovaniu mechanického trenia.

 

1,25-litrový motor s viacbodovým vstrekovaním (MPI) patrí do stredného pásma ponuky motorov a dosahuje maximálny výkon 84 koní a krútiaci moment 122 Nm. Modely Picanto vybavené týmto motorom budú pri kombinovanom jazdnom cykle vypúšťať 104 g/km CO2, čo predstavuje zníženie oproti existujúcemu modelu, ktorý produkuje 106 g/km CO2. Pre jeho použitie v novom Picante optimalizovali technici spoločnosti Kia časovanie ventilov duálneho systému CVVT v motore (CVVT – continuously-variable valve timing – technológia plynulého časovania ventilov). Rovnako prevzali podobný nový chladiaci systém a uzatvárací ventil aj do 1,0-litrového motora s viacbodovým vstrekovaním (MPI). Nové potiahnuté piestové krúžky s nízkym trením prispievajú k znižovaniu trenia valcov, vďaka čomu sa dosahuje ich väčšia efektivita.

 

1,0-litrový zážihový, turbodúchadlom preplňovaný motor s priamym vstrekovaním paliva (T-GDI) je prvý krát dostupný aj pre model Picanto. Dosahuje maximálny výkon 100 koní a krútiaci moment 172 Nm, čo je najvyšší výkon a výstupná hodnota krútiaceho momentu, aké kedy Kia ponúkla v modeli segmentu A. Motor je vybavený turbodúchadlom typu single-scroll pre okamžité zrýchlenie, ako aj integrovaným výfukovým potrubím a vysokotlakovým prívodom paliva (200 bar). Laserom vŕtané vstrekovače dodávajú presné množstvo paliva do valcov na účely správneho riadenia spaľovania, pričom zabezpečujú okamžité zrýchľujúce reakcie a prispievajú k vysokej efektivite motora a nízkej spotrebe paliva.

 

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode