Nová Kia Rio nasadila vyššiu latku z hľadiska dizajnu, priestoru aj jazdnej dynamiky
23.02.2017 08:57
V minulom roku na parížskom autosalóne Mondial de l’Automobile sa svetovej verejnosti predstavila nová Kia Rio, ktorá sa na Slovensku začne predávať začiatkom marca 2017. Toto vozidlo nižšej triedy je druhým najpredávanejším modelom automobilky Kia na svete. Za rok 2016 sa z neho celosvetovo predalo takmer 450 000 kusov, čo predstavuje 15 % ročného objemu predaja značky Kia. Na Slovensku sa za rok 2016 predalo 1 100 kusov modelu Kia Rio, čo predstavuje 6,2 % ročného objemu predaja.
- Najnovšia verzia populárneho modelu Kia Rio, jedno z globálne najpredávanejších vozidiel tejto značky
- Pokrokový dizajn exteriéru a moderná kabína s „plávajúcim“ rozhraním
- Nové palubné technológie a funkcie pripojenia, vrátane integrácie smartfónov Android a Apple
- Vysoká úroveň bezpečnosti – ako prvé vozidlo svoje triedy ponúka systém autonómneho núdzového brzdenia s rozpoznávaním chodcov
- Vzrušujúce jazdné vlastnosti a vyšší jazdný komfort
- Prvotriedna priestrannosť kabíny a batožinový priestor s objemom 325 litrov
- Dostupné v kombinácii s novým živým 1,0-litrovým motorom T-GDI od spoločnosti Kia
- Na Slovensku v predaji od 1. marca s cenou od 9 990€.
Nové Rio, ktoré predstavuje už štvrtú generáciu tohto modelu, vyniká medzi ostatnými vďaka svojmu pokrokovému dizajnu, špičkovej praktickosti a bezpečnostným technológiám, novým funkciám pripojenia, ako aj vďaka vzrušujúcejším jazdným vlastnostiam.
Dizajn interiéru: moderná kabína s novým „plávajúcim“ rozhraním HMI
Nová Kia Rio sa môže pochváliť novou modernou kabínou s výraznejšími tvarmi a lepšou ergonómiou ako mal predošlý model. Interiér bol navyše navrhnutý tak, aby sa doň dal zakomponovať celý rad nových technológií, ktoré Rio ponúka.
Pohonné jednotky: nové úsporné motory T-GDI s nízkymi emisiami a okamžitou odozvou
O pohon modelu Kia Rio sa stará celý rad zážihových a vznetových motorov, z ktorých každý ponúka vysokú úroveň hospodárnosti a ochotu akcelerovať.
Všetky modely s manuálnou prevodovkou sú štandardne vybavené systémom Idle Stop & Go, pričom pre 1,0-litrový zážihový motor T-GDI (100 k) a 1,4-litrový vznetový motor (77 k) je k dispozícii aj balík Eco a balík pre nízku spotrebu paliva (LFC). Súčasťou balíka Eco sú 15-palcové disky, LED denné svetlá a pneumatiky Michelin s nízkym valivým odporom, pričom ponúka aj mierne predĺžené prevodové pomery v záujme úspory paliva. Balík LFC tvoria rovnaké funkcie a úpravy, a navyše zahŕňa aj zníženie svetlej výšky o 5 mm na hodnotu 135 mm. Pneumatiky s nízkym valivým odporom sú dostupné aj pre niektoré iné modely z dôvodu ďalšieho znižovania emisií CO2 (technické špecifikácie na konci dokumentu).
Rastúci záujem zákazníkov o menšie preplňované motory viedol k zaradeniu najnovších trojvalcových 1,0-litrových motorov T-GDI (preplňovaný zážihový motor s priamym vstrekovaním) do ponuky značky Kia. Tento ľahký a kompaktný nový motor sa po prvýkrát predstavil v roku 2015 vo vynovenej Kia cee’d a očakáva sa, že ním bude vybavená väčšina predaných vozidiel Rio.
Okrem 1,0-litrového motora T-GDI sú v ponuke pre Kia Rio aj atmosférické zážihové motory MPI (viacbodové vstrekovanie) s objemom 1,25 a 1,4 litra. 1,25-litrový motor s výkonom 84 koní dosahuje maximálny výkon pri 6 000 ot./min a krútiaci moment 122 Nm pri 4 000 ot./min. Ak je vozidlo vybavené pneumatikami s nízkym valivým odporom, jeho spotreba predstavuje 4,7 l/100 km a emisie CO2 sú na úrovni 106 g/km (so štandardnými pneumatikami je to 4,8 l/100 km a 109 g/km). 1,4-litrový agregát produkuje výkon 100 koní pri 6 000 ot./min a krútiaci moment 133 Nm pri 4 000 ot./min. Spotrebuje 5,0 l/100 km, pričom vyprodukuje emisie CO2 na úrovni 114 g/km.
Ak máte záujem o ešte nižšie emisie, nové Rio sa bude predávať aj s 1,4-litrovým vznetovým motorom s výkonom 77 alebo 90 koní. Bez ohľadu na dosahovaný výkon bude mať 1,4-litrový vznetový motor najnižšie hodnoty emisií CO2 a spotreby paliva v rámci modelového radu Rio. V prípade verzie s výkonom 77 koní sú emisie len 88 g/km (s balíkom LFC; 92 g/km s balíkom Eco), kým 90-koňový motor produkuje 96 gramov CO2 na kilometer.
Všetky motory prenášajú výkon na predné kolesá, a to buď prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky (1,25-litrový zážihový motor a 1,0-litrový zážihový motor T-GDI s výkonom 100 k) alebo šesťstupňovej manuálnej prevodovky (1,4-litrový zážihový motor, výkonnejší 1,0-litrový motor T-GDI s výkonom 120 koní a tiež obidva 1,4-litrové vznetové motory).