Nová vlajková loď: Opel Insignia pripravená na štart
17.02.2017 10:45
Výrazne menšia hmotnosť, väčšia agilita, inteligentné usporiadanie komponentov, motory a prevodovky najnovšej generácie
Najrozšírenejšie motory úspornejšie o 3 až 10 percent podľa novej metodiky WLTP
Novo konštruovaná 6-stupňové manuálna a 8-stupňová automatická prevodovka
Začiatok predaja koncom februára
Insignia novej generácie je neodolateľná: Novinka upúta nielen svojou elegantnou športovou siluetou s príkladnou aerodynamikou (CD iba 0,26 pri päťdverovom sedane pripomínajúcom kupé) ale je aj plná inovácií. Okrem toho nová Insignia imponuje zvýšenou agilitou a väčším vnútorným priestorom. Nová Insignia má štandardne protikolízny systém Forward Collision Alert s funkciou rozoznávania chodcov Pedestrian Recognition a monitorovaním odstupu Following Distance Indication vrátane funkcie automatického brzdenia Automatic Emergency Braking, asistenčným systémom pre udržiavanie jazdného pruhu Lane Departure Warning a Lane Keep Assist s automatickou korekciou riadením – teda celú škálu asistenčných systémov, ktoré výrazne zvyšujú bezpečnosť. Okrem toho je už základná verzia vybavená systémom infotainmentu s dotykovým monitorom a systémom odomykania a štartovania bez kľúča “Keyless Open & Start”.
Insignia druhej generácie využíva úplne novú architektúru. Má o 175 kilogramov menšiu hmotnosť ako limuzína Grand Sport a o 200 kg menšiu ako priestranné kombi Sports Tourer. Táto výrazná redukcia hmotnosti a nové, extrémne presné riadenie zlepšujú jazdnú dynamiku. Okrem toho nová vlajková loď Opel debutuje s celou škálou vysoko účinných motorov a s novými prevodovkami, optimalizovanými z hľadiska trenia, ktoré prispievajú k zníženiu spotreby paliva. Spotreba paliva podľa očakávania najrozšírenejších motorov (benzínový 1.5 Turbo a naftový 1.6 CDTI) je podľa novej metodiky WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) nižšia o 3 až 10 percent oproti ekvivalentným modelom predchádzajúcej generácie.
Opel už v decembri 2015 oznámil, že bude pri budúcich modeloch uvádzať hodnoty spotreby paliva podľa novej metodiky WLTP. Jazdný cyklus WLTP bude záväzný od jesene 2017 a v porovnaní s aktuálnou metodikou NEDC je bližší k podmienkam reálnej premávky. Počínajúc modelovým radom Astra novej generácie Opel už od júna 2016 začal uvádzať hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 podľa metodiky WLTP navyše k oficiálnym údajom podľa platnej normy NEDC. To umožňuje zákazníkom Opel realisticky odhadnúť skutočnú spotrebu ich vozidiel. Testy uskutočnené renomovanými odbornými médiami ako napríklad taliansky magazín Quattroruote už potvrdili, že údaje Opel uvádzané podľa metodiky WLTP sa tesne približujú k reálnej spotrebe.
Nové benzínové a vylepšené naftové motory k dispozícii od štartu predaja
Portfólio motorov pre nový Opel Insignia Grand Sport otvára novo konštruovaný benzínový štvorvalec 1.5 Turbo. Tento extrémne účinný motor je na výber v dvoch výkonových modifikáciách. Základná má výkon 104 kW (140 k) (spotreba paliva podľa NEDC Grand Sport: v meste 7,3 l/100 km, mimo mesta 4,7 l/100 km, kombinovaná 5,7 l/100 km; 129 g/km CO2) a imponuje energickým maximálnym krútiacim momentom 250 Nm, dosahovaným v pásme otáčok od 2000 do 4100 min-1. Silnejšia verzia s výkonom 122 kW (165 k) (spotreba paliva podľa NEDC Grand Sport: v meste 7,0 l/100 km, mimo mesta 4,9 l/100 km, kombinovaná 5,7 l/100 km; 130 g/km CO2) má všetky predpoklady pre to, aby sa stala najpredávanejším benzínovým motorom v modelovom rade Insignia. V porovnaní s už aj tak veľmi účinným motorom 1.6 Turbo s výkonom 125 kW (170 k), používaným v doterajšej generácii, má nový motor priemerne o 3 percentá nižšiu spotrebu podľa metodiky WLTP. Nový štvorvalec high-tech s objemom 1,5 litra sa vyznačuje spontánnou reakciou na zmenu polohy pedála akcelerátora a veľkým krútiacim momentom v širokom pásme otáčok – čo sú dve typické vlastnosti týchto motorov.
Ďalšou významnou novinkou je špičkový benzínový motor pre modelový rad Insignia novej generácie. Štvorvalec 2.0 Turbo dosahuje výkon 191 kW (260 k) a v rozpätí otáčok od 3000 do 4000 min-1 poskytuje maximálny krútiaci moment 400 Nm (spotreba paliva podľa NEDC Grand Sport: v meste 11,5 l/100 km, mimo mesta 7,0 l/100 km, kombinovaná 8,6 l/100 km; 197 g/km CO2). Najvýkonnejší štvorvalec sa bude montovať v kombinácii s úplne novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá radí zvlášť mäkko a inteligentným systémom pohonu všetkých kolies s funkciou torque vectoring – čo je unikátny prvok v strednej triede. Tento systém pohonu všetkých kolies high-tech využíva dve elektronicky ovládané multilamelové spojky namiesto klasického diferenciálu zadnej nápravy, vďaka čomu aktívne prispôsobuje rozdelenie krútiaceho momentu na kolesá v zlomku sekundy podľa momentálnej jazdnej situácie.
Ponuku pohonného ústrojenstva dopĺňa nová 6-stupňová manuálna prevodovka pre populárny štvorvalcový turbodiesel 1.6 CDTI s výkonom 81 kW (110 k) (spotreba paliva podľa NEDC Grand Sport: v meste 4,6 l/100 km, mimo mesta 3,6 l/100 km, kombinovaná 4,0 l/100 km; 105 g/km CO2) a 100 kW (136 k) (spotreba paliva podľa NEDC Grand Sport: v meste 5,1 l/100 km, mimo mesta 3,9 l/100 km, kombinovaná 4,3 l/100 km; 114 g/km CO2). Kombinácia novej manuálnej prevodovky, optimalizovanej z hľadiska trenia a vylepšeného motora 1.6 CDTI s výkonom 81 kW (110 k) prináša priemernú úsporu paliva až 10 percent podľa metodiky WLTP v porovnaní s doterajším modelom.
Najvýkonnejším naftovým agregátom pri spustení predaja bude zdokonalený štvorvalcový turbodiesel 2.0 CDTI s výkonom 125 kW (170 k) (spotreba paliva podľa NEDC Grand Sport: v meste 6,7 l/100 km, mimo mesta 4,3 l/100 km, kombinovaná 5,2 l/100 km; 136 g/km CO2).