Nové BMW Group testovacie centrum v Českej republike: automobilka demonštruje schopnosti digitálneho vývoja vo Future Mobility Development Center
04.08.2023 18:12
Testovacie centrum pre asistenčné systémy a autonómne riadenie v Sokolove v Českej republike spúšťa svoju činnosť v lete 2023 +++ Autonómne parkovanie s obsluhou dotiahnuté do produkčnej fázy +++ BMW Group zintenzívňuje vývoj funkcií autonómneho riadenia úrovne Level 3 +++ Najnovšia verzia BMW M Mixed Reality sa stáva súčasťou BMW M Driving Experience +++ driverless@developement zvyšuje efektivitu a kvalitu pri vývoji vozidiel a technológií
Centrum pre vývoj budúcej mobility BMW Group Future Mobility Development Center (FMDC) v Sokolove v Českej republike poskytuje spoločnosti optimálnu testovaciu infraštruktúru, ktorá do budúcnosti umožní vývoj inovatívnych systémov pre autonómnu jazdu. Ako vývojové centrum asistenčných systémov vodiča a autonómneho riadenia spúšťa svoju činnosť v lete 2023. Testovanie dvoch úsekov 25-kilometrovej testovacej dráhy sa začalo už minulý rok.
Najväčšie testovacie centrum spoločnosti BMW Group na svete poskytuje infraštruktúru na testovanie vysoko autonómnych asistenčných systémov vodiča
Centrum v Českej republike s rozlohou 600 hektárov predstavuje najväčší testovací polygón automobilky BMW na svete. FMDC sa nachádza približne 280 kilometrov od Výskumného a inovačného centra (FIZ) v Mníchove a pracuje v ňom viac ako 100 zamestnancov.
Nové testovacie centrum pozostáva zo 6 tratí s celkovou dĺžkou 25 kilometrov a s prevýšením v osi sever/juh približne 80 metrov.
Okrem šesťkilometrového diaľničného okruhu zahŕňa niekoľko oblastí, napríklad modul poľnej cesty a mestskej dopravy pre testovanie a optimalizáciu rôznych technológií a systémov pre vysoko autonómnu jazdu podľa úrovne Level 4.
Jedinečnosť centra FMDC spočíva v možnosti kombinácie rôznych testovacích modulov.
Sekcia Autonómne parkovanie s obsluhou
FMDC v Sokolove ponúka ideálnu infraštruktúru na testovanie plne autonómnych parkovacích technológií na úrovni Level 4.
BMW spolupracuje so svojím dodávateľom Valeo na riešeniach autonómneho parkovania s obsluhou (AVP) na úrovni infraštruktúry AVP (typ 2) aj vozidiel AVP (typ 1).
Okrem zvýšeného pohodlia a úspory času pri súkromnom používaní ponúka AVP možnosť zaradiť do svojho portfólia tento nový typ služby aj veľkým hotelovým reťazcom, usporiadateľom podujatí a nákupným centrám.
Pre optimálne využitie parkovacieho času možno sprístupniť doplnkové služby, ako sú plne autonómne nabíjanie a umývanie vozidla.
Sekcia Level 3
- FMDC predstavuje dôležitý nástroj pre komplexné testovanie najmodernejšej technológie, ktorej zložitosť s každou úrovňou SAE exponenciálne rastie.
- Aby zákazníci mohli v určitých situáciách odvrátiť svoju pozornosť od samotného šoférovania, dodržiava automobilka BMW pri vývoji všetkých svojich autonómnych systémov tie najvyššie bezpečnostné štandardy.
- Aktuálne modely BMW už dokážu na cestách diaľničného typu v rýchlostiach do 60 km/h do 130 km/h jazdiť čiastočne autonómne. Obidve situácie predstavujú autonómnu jazdu úrovne Level 2, v ktorej je vodič plne zodpovedný za riadenie vozidla. Musia byť preto vždy pripravení úplne prevziať riadenie.
- Autonómna jazda podľa úrovne Level 3: Zákazníci sú odbremenení od svojich vodičských úloh a majú prístup k rozsiahlej palubnej zábave s možnosťami hrania a streamovania, ako je napríklad ponuka streamovania v rámci aplikácie BMW Bundesliga zabudovanej priamo do vozidla.
- Nová technologická súprava umožňuje zabudovanie ďalších vysokovýkonných senzorov, ako je nový systém LiDAR, a prepojenie všetkých informácií zo senzorov s údajmi z radaru a prednej kamery s dlhým dosahom na vytvorenie modelu prostredia.
- V súčasnosti používaný radar a predná kamera s plným dosahom úrovne Level 2 už vznikali s ohľadom na schopnosti úrovne Level 3, aby splnili všetky prísne bezpečnostné požiadavky kladené na autonómnu jazdu.
Sekcia BMW M Mixed Reality BMW M Mixed Reality – inovácia od divízie BMW M. Inovatívne technológie spájajú fyzický a digitálny svet a posúvajú zážitky z jazdy na úplne novú úroveň. S BMW M Mixed Reality sa samotné vozidlo stáva herným ovládačom a jazdí po virtuálnej dráhe vyhýbajúc sa prekážkam a zbiera takzvané mince BMW M. BMW M Mixed Reality predstavuje jednu z odpovedí na to, ako môže v budúcnosti vyzerať v automobilovom sektore skúsenosť s virtuálnym zážitkom. Okrem modelu BMW M2 je inovatívny digitálny používateľský zážitok dostupný aj vo vozidle BMW M4 a v budúcnosti sa rozšíri na elektrifikované modely BMW M. Fanúšikovia BMW M sa s BMW M Mixed Reality prvý raz stretnú v rámci BMW M Driving Experience od jesene 2023. Súčasný evolučný stupeň umožňuje dokonalé ovládanie vo všetkých jazdných situáciách. Plánuje sa, že bude možné aj driftovanie. Zatiaľ nie je isté, kedy bude táto verzia dostupná pre zákazníkov. Momentálne sa skúma ďalšie využitie v oblasti vývoja vozidiel a profesionálnej výučby pre zážitky z dynamickej jazdy. Jedno z možných využití predstavuje napríklad cenný doplnok k existujúcej jazde na simulátore v maximálnom dynamickom rozsahu, a to bez ohrozenia bezpečnosti jazdy. Je možné, že profesionálny tréner by mohol v budúcnosti inštruovať vodičov priamo na trati poukázaním na aspekty, ako sú ideálna línia a brzdné body, čo by prinieslo nácvik ešte presnejšieho riadenia. V súčasnosti dostupná technológia AR headsetu ešte neponúka pre tento ambiciózny prípad využitia dostatočnú presnosť.