Nové BMW i8 Futurism Edition
20.05.2016 18:27
BMW Italia a Garage Italia Customs vytvorili osobitý model na oslavu 50. výročia pôsobenia BMW v Taliansku. Projekt spája ikonu mobility budúcnosti s talianskym umením Giacoma Ballu. BMW i8 Futurism Edition sa objaví na spomienkovej slávnosti „Mille Miglia“, a to priamo za BMW 328.
Na automobile je zobrazené dielo s názvom „Lampada ad Arco“ od Giacoma Ballu z obdobia 1909 – 1911. Obraz sa dnes nachádza v Múzeu moderného umenia v New Yorku a zachytáva elektrickú pouličnú lampu za svitu mesiaca. Revolučná technika používania farieb a predmet predstavujúci technologickú revolúciu spojenú s príchodom elektrickej energie na začiatku 20. storočia úzko súvisia s budúcimi technológiami BMW i8.
BMW stelesňuje podstatu vozidla budúcnosti vybaveného inovatívnymi službami a technológiami konektivity v rámci prémiového konceptu z hľadiska udržateľnosti. BMW i prezentujú v 50 krajinách vozidlá BMW i3 (elektrické automobily, ktoré sú ideálne na mestskú premávku) a BMW i8 (hybridný Plug-In). BMW i8 je najpredávanejším hybridným športovým automobilom na svete a predstavuje ikonu budúcej mobility.
Podľa Lapa Elkanna, predsedu a zakladateľa Garage Italia Customs, „s BMW vznikla v rámci realizácie projektu i8 Futurism Edition okamžitá synergia, a to hneď od prvého stretnutia. Garage Italia Customs a značka BMW zdieľajú totiž všetky hodnoty spojené s technologickým vývojom a neustálou túžbou po inovácii vo svojich vlastných špecifických sektoroch. BMW i8 Futurism Edition odráža naše spoločné vnímanie štýlu a umožnilo majstrom Garage Italia Customs, aby oslávili vozidlo zamerané na budúcnosť mobility a zároveň talianske umenie Giacoma Ballu, popredného predstaviteľa futurizmu.“
Podľa Sergia Solera, predsedu a generálneho riaditeľa BMW Italia, „BMW i8 Futurism Edition predstavuje styčný bod medzi športovým automobilom budúcnosti a tvorivosťou talianskeho umenia. Pri tejto príležitosti sme koncipovali projekt v spolupráci s dôležitým partnerom – Garage Italia Customs, aby sme dosiahli najlepší výsledok z hľadiska prispôsobenia systému potrebám používateľa. Táto iniciatíva ide ruka v ruke s kultúrnym programom, ktorý sme pri príležitosti päťdesiateho výročia histórie BMW v Taliansku ešte viac obohatili na znak našej snahy a etablovania v tejto krajine.“