Nové BMW M4 GTS
14.04.2016 19:08
Nové BMW M4 GTS predstavuje pre spoločnosť BMW M GmbH novú úroveň exkluzívneho a technologicky vyspelého modelu, ktorý posúva potenciál modelového radu BMW M4 Coupé na ešte vyššiu úroveň ako doteraz. BMW M4 GTS jednoznačne patrí na pretekárske okruhy. Potvrdzujú to vzhľad inšpirovaný motoršportom aj technológie zamerané na vysoký výkon. Jednoznačným dôkazom jedinečných schopností vozidla je aj čas 7,28 minúty dosiahnutý na Severnej slučke legendárneho okruhu Nürburgring, ktorý patrí medzi najvzrušujúcejšie okruhy na svete. Najostrejšie BMW M4 všetkých čias sa môže pokojne vydať aj na bežné cesty. Tak, ako všetci predchodcovia a súrodenci, ktorí sa zrodili pod označením BMW M. BMW M GmbH predstavuje špeciálnu limitovanú edíciu 700 kusov modelu BMW M4 GTS, ktorá oslávi 30. narodeniny modelového radu BMW M3, vyrábaného od roku 1986. Podčiarkuje tým schopnosť spoločnosti BMW M prinášať stále nové a príťažlivé produkty pod značkou BMW M, pričom sa zameriava na pohon, podvozok a dôsledné odľahčovanie vozidla. Prvá limitovaná edícia modelu M3/M4 sa po prvý raz dostane aj na dôležitý severoamerický trh.
Zvýšenie výkonu pomocou vstrekovania vody.
Srdcom každého modelu BMW M je jeho motor. BMW M4 GTS poháňa viacnásobne ocenený prepĺňaný radový 6-valcový motor z modelov BMW M3/M4. Pridaním inovatívnej technológie vstrekovania vody sa podarilo výrazne zvýšiť výkon 3-litrového motora na 368 kW (500 k). Krútiaci moment poskočil na 600 Nm. Spotreba a emisie CO2 pritom zostali na úrovni BMW M4 Coupé (8,5 l/100 km*, 199 g/km*). Vďaka tomu je BMW M4 GTS najvýkonnejším, najobratnejším a zároveň aj najdynamickejším vozidlom zo svojho modelového radu. Z 0 na 100 km/h sa dostane za 3,8 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 305 km/h.
Výbava na zvýšenie výkonu.
Štandardne dodávaná 7-rýchlostná dvojspojková prevodovka s označením M (M DCT) v každom momente zabezpečuje dokonalý prevodový pomer bez prerušenia toku výkonu na zadné kolesá. Vodič môže radiť rýchlosti aj manuálne - páčkami na volante, alebo posúvaním voliča prevodovky. Radiaci softvér Drivelogic a systém na maximálne zrýchlenie Launch Control podstúpili úpravy, ktoré si vyžiadal zvýšený výkon motora. Odľahčené kované a leštené zliatinové disky v oranžovej farbe Acid Orange so znakom M a hviezdicovým dizajnom 666 obúvajú pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 (vpredu: 265/35 R19, vzadu: 285/30 R20). Dokonale zodpovedajú vysokým nárokom modelu BMW M4 GTS a zohrávajú podstatnú úlohu pri vytváraní jedinečnej mechanickej trakcie a spätnej väzby pri prejazde zákrut.
BMW M4 GTS dostalo špeciálne nastaviteľné vinuté pružiny, vďaka ktorým sa vozidlo dá nastaviť podľa presných požiadaviek konkrétnych okruhov. Ľahké karbónovo-keramické brzdy s označením M zaručujú presne dávkovateľnú brzdnú silu a vynikajúci brzdný účinok aj pri vysokom zaťažení. Napríklad počas ostrej jazdy na okruhu.
Svetovo unikátna OLED technológia, brilantné LED svetlomety.
Osvetlenie vozovky zabezpečujú známe dva páry svetlometov so štyrmi korónami. Spájajú prevratnú LED (light-emitting diode - svetlo vyžarujúce diódy) technológiu, BMW Selective Beam (asistent diaľkových svetiel) a adaptívne svetlomety Adaptive Headlights.
Zadné svetlomety v tvare L sú rovnako príťažlivé ako predné. V modeli BMW M4 GTS sa v sériovej výrobe po prvý raz predstavujú inovatívne zadné svetlomety s technológiou OLED. OLED (organic light-emitting diodes - organické svetlo vyžarujúce diódy) sú novým druhom zdroja svetla, ktorý svieti po celom povrchu a vytvára veľmi homogénne svetlo - na rozdiel od LED jednotiek, ktoré vytvárajú svetlo v podobe bodiek. Nízka stavba OLED svetlometov (konštrukčná výška iba 1,4 milimetra) a možnosť presného dávkovania energie do každého modulu otvárajú nové obzory v ďalšom vývoji osvetlenia. Samotné zadné svetlomety podčiarkujú šírku zadnej časti, zvyšujú vizuálnu príťažlivosť vozidla a vo dne aj v noci zdôrazňujú jeho vzrušujúce línie.
Interiér – exkluzívny, zameraný na vodiča a spätý s motoršportom.
Karbónové M škrupinové sedadlá vodiča a spolujazdca spĺňajú vysoké nároky na nízku hmotnosť a dokonale dotvárajú čistokrvnú exkluzivitu športovo zameraného interiéru. Oproti konvenčným športovým sedadlám v BMW M4 Coupé sú o polovicu ľahšie, poskytujú ideálnu pozíciu sedenia a aj pri dlhých cestách zaručujú komfort a vynikajúcu oporu tela. Jedinečný charakter vozidla BMW M4 GTS podčiarkujú exkluzívne čalúnenie sedadiel alkantarou a kožou Merino, M-pásiky na operadlách, 3-bodové bezpečnostné pásy a remene na dverách namiesto madiel. Modely BMW M4 GTS pre severoamerický trh dostali špeciálne škrupinové športové sedadlá s označením M (vrátane operadiel s odľahčujúcimi výrezmi), ktoré zodpovedajú miestnym predpisom.
Exkluzívnou alkantarou je čalúnený aj športový volant s označením M. Športový charakter modelu BMW M4 GTS podčiarkuje označenie stredovej polohy. Namiesto zadných sedadiel sa nachádza iba karbónová lavica potiahnutá alkantarou, z karbónovej sendvičovej platne je vyrobená aj deliaca stena batožinového priestoru. Toto riešenie prispelo k úspore 40 percent hmotnosti.
Príslušnosť modelu BMW M4 GTS k svetu pretekárskych tratí môže zvýrazniť aj príplatkový balík Clubsport Package. Jeho súčasťou je klietka za prednými sedadlami v oranžovej farbe Acid Orange, 6-bodové pretekárske bezpečnostné pásy** a hasiaci prístroj.