Nové BMW M5

23.08.2017 09:21

Nové BMW M5 posúva BMW M GmbH do nových oblastí. Prvý raz je súčasťou vysoko výkonného sedanu pohon všetkých kolies M xDrive. Táto zmena umožní, aby model M5 objavil nové dimenzie dynamiky a ponúkol lepšie praktické každodenné využitie vo všetkých jazdných podmienkach.

Nové BMW M5 (kombinovaná spotreba: 10,5 l/100 km; kombinované emisie CO2: 241 g/km*) posúva BMW M GmbH do nových oblastí. Prvý raz je súčasťou vysoko výkonného sedanu pohon všetkých kolies M xDrive. Táto zmena umožní, aby model M5 objavil nové dimenzie dynamiky a ponúkol lepšie praktické každodenné využitie vo všetkých jazdných podmienkach. Nové vozidlo vychádza z tradície konceptu – luxusný štvordverový sedan s pretekárskymi ambíciami. BMW M5 sa prvý raz predstavilo už v roku 1984.

 

Nový systém M xDrive vyvinutý spoločnosťou BMW M GmbH je v súčasnosti emocionálne najintenzívnejší druh pohonu všetkých kolies medzi vysoko výkonnými vozidlami. Využíva medzinápravovú rozvodovku s viaclamelovou spojkou, ktorá podľa aktuálnych potrieb rozdeľuje krútiaci moment medzi kolesá prednej a zadnej nápravy. Ďalšou prísadou výnimočného záberu na akýchkoľvek cestách a v každom počasí je plne variabilný aktívny diferenciál Active M Differential na zadnej náprave s rozsahom uzamykania od 0 do 100 percent.

 

Vlastnosti systému M xDrive sa dajú nastaviť podľa aktuálnych potrieb. Vodič si môže vybrať z piatich rôznych nastavení. Tie vychádzajú z kombinácie režimov systémov DSC (DSC on, MDM, DSC off) a M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). V základnom nastavení so zapnutým DSC (Dynamic Stability Control) a s pohonom 4WD, sa pri výjazde zo zákrut dostávajú zadné kolesá do mierneho šmyku. Prejaví sa tak športová ovládateľnosť nového BMW M5. V režime M Dynamic (MDM, 4WD Sport) sa systém M xDrive postará o ľahko kontrolovateľné drifty. Pre zarytých milovníkov športovej jazdy a s primárnym zameraním na jazdu po okruhoch vznikli tri režimy M xDrive s vypnutým systémom DSC. Vodič si v tomto režime môže vybrať z troch nastavení až do samotného pohonu iba zadných kolies (2WD). V tomto režime si vodič sám reguluje veľkosť uhlu driftu a fajnšmekri si naplno užijú dynamiku v jej najčistejšej podobe.

 

Vysoký výkon nového BMW M5 pochádza zo 4,4-litrového bi-turbo motora V8 s technológiou M TwinPower Turbo. Konštruktéri oddelenia M podrobili pohonnú jednotku predchádzajúceho modelu kompletnej revízii. Napríklad nanovo vyvinuté turbodúchadlá, mimoriadne účinné nepriame chladenie stlačeného vzduchu a zvýšený vstrekovací tlak pomohli k zvýšeniu výkonu a predovšetkým krútiaceho momentu. Motor dodáva výkon 441 kW (600 k) pri 5 600 – 6 700 ot./min. Monumentálny krútiaci moment 750 Nm je k dispozícii už od nízkych 1 800 ot./min. a zostáva až do 5 600 ot./min. Elektronicky plne variabilne ovládané olejové čerpadlo zaručuje dodávku oleja presne podľa aktuálnych potrieb motora nového BMW M5 a to aj na pretekárskej trati. Udivujúce hodnoty výkonu hovoria samy za seba: zrýchlenie z 0 na 100 km/h iba za 3,4 sekundy, z 0 na 200 km/h za 11,1 sekundy. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h, no s balíkom M Driver’s Package dodávaným na želanie môže zábava pokračovať až do rýchlosti 305 km/h.

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode