Nové generácie modelov Škoda Superb a Kodiaq úspešne prešli intenzívnym testovaním v mrazoch za polárnym kruhom. Funkcie, kvalita a odolnosť vozidiel boli sledované pri teplotách až mínus 30 stupňov Celzia. Hlavný dôraz bol pri týchto testoch kladený na jazdnú stabilitu, komfort cestujúcich v extrémne chladných podmienkach a na celkovú spoľahlivosť pri dlhej jazde v zime. Vozidlá museli obstáť aj v prípadoch, keď je potrebné uniesť zvýšenú hmotnosť spôsobenú vrstvou ľadu a snehu. Po dokončení skúšok v extrémnych mrazoch vstupuje testovanie nových modelov do záverečnej fázy. Nový Superb a druhá generácia modelu Kodiaq budú mať svetové premiéry na jeseň 2023.
Johannes Neft, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto za oblasť technického vývoja, hovorí: „Testovanie v reálnom prostredí v najnáročnejších možných podmienkach zostáva aj napriek pokrokom v počítačových simuláciách zásadnou súčasťou vývoja nových vozidiel. Naše rozsiahle testovacie programy v púštnych klimatických podmienkach s extrémne vysokými teplotami na jednej strane a za polárnym kruhom na strane druhej zaručujú, že zákazníci značky Škoda sa na svoje autá môžu spoľahnúť za akéhokoľvek počasia. Súčasne môžeme vďaka týmto testom zabezpečiť včasnú implementáciu zistených poznatkov do vývoja tak, aby boli vozidlá perfektne pripravené na každodenné používanie.“
Rozsiahla škála testov pokrývajúcich všetky komponenty vozidla
Intenzívne testovacie jazdy v extrémne chladných podmienkach sú súčasťou štandardného programu vývoja nových vozidiel. Škoda Auto pravidelne vykonáva takéto testy za polárnym kruhom. Štvrtá generácia modelu Škoda Superb a druhá generácia SUV Kodiaq teraz ukázali, že si poradia s každou zimnou výzvou. Pod drobnohľadom boli všetky časti testovaných vozidiel: podvozok, karoséria, motor, kúrenie i kompletná elektronika.
Výkon vozidla na snehu
Pre posúdenie vlastností vozidla pri jazde v zime skúma Škoda Auto vplyv snehu na karosériu i jeho možné vnikanie do motorového priestoru a do nasávania vzduchu. Všetky mechanické funkcie vozidla a elektronika musia bezchybne fungovať aj pri teplotách mínus 25 stupňov Celzia. Motor by mal bez problémov štartovať aj pri teplotách blížiacich sa mínus 30 stupňom Celzia.
Všetky dvere, kapota a piate dvere, rovnako ako aj veko palivovej nádrže a kryt nabíjacej zásuvky u plug-in hybridných modelov musia byť otvoriteľné aj za takýchto nepriaznivých podmienok.
Skúšky správania vozidla a asistenčných systémov
Pri jazde v reálnej premávke sa hodnotí mnoho aspektov správania vozidla – napríklad ako dobre sa vysporiada s mäkkým snehom na ceste alebo ako sa správajú predné a zadné nárazníky pri náraze do snehovej prekážky. Jazda cez kusy ľadu preveruje odolnosť zavesenia a podvozku ako celku. Testovací jazdci zisťujú, ako sa vozidlá správajú na zľadovatených a zasnežených vozovkách a ako dobre fungujú asistenčné systémy. Súčasťou skúšok je aj hodnotenie jazdnej dynamiky, účinnosti pohonu všetkých kolies i funkčnosti a jazdného komfortu zavesenia. Testovací jazdci kontrolujú, či prevodovka radí bezchybne alebo či fungujú stierače a ostrekovače. Testuje sa aj osvetlenie vozidla v noci a akustické vlastnosti zamrznutých častí. Vysokonapäťové batérie vozidiel s plug-in hybridným pohonom sú nabíjané v zmrznutom stave a následne sa zisťuje maximálny dojazd. Pre presné posúdenie odolnosti vozidiel v zimných podmienkach najazdia testovací jazdci desiatky tisíc kilometrov.
Testovanie funkcií interiéru
Testovací program sa zaoberá aj mnohými funkciami interiéru, napríklad výkonom vykurovacieho systému pri extrémne nízkych vonkajších teplotách a úrovňou tepelného komfortu. Testovací jazdci takisto kontrolujú, či sa okná rosia a ako rýchlo ich možno odmraziť. Okrem toho vyhodnocujú, či vyhrievanie sedadiel, volantu, vonkajších spätných zrkadiel, čelného a zadného skla funguje podľa očakávaní. Testujú aj nezávislé kúrenie, keď je ním vozidlo vybavené. Okrem toho skúmajú, ako dobre reaguje centrálna dotyková obrazovka, keď teplota v interiéri vozidla klesne pod bod mrazu.