Nový Peugeot 408
24.06.2022 14:00
Nový model PEUGEOT 408 je nečakaný, pretože je iný. Je prvým svojho druhu v histórii značky, ako aj na automobilovom trhu ako takom. S novým modelom 408 demonštruje automobilka PEUGEOT kreativitu svojich tímov tým, že ponúka novú karosársku verziu fastback na vrchole segmentu C. Tento nový prístup značky PEUGEOT ponúka mačací postoj a jedinečnú príťažlivosť, konštruktérsku dokonalosť zameranú na efektívnosť a inteligentnú elektrifikáciu, ako aj emócie, ktoré poskytujú špičkové technológie určené pre potešenie z jazdy a zamerané na inštinktívne používanie.
ALLURE. PEUGEOT 408 vyniká predovšetkým svojou dynamickou siluetou fastbacku a nezameniteľným štýlom, ale aj tým, do akej miery prináša niečo nové a nečakané. Jeho mačací postoj je pre modely značky typický. Jeho línie sú ostré, maska chladiča má rovnakú farbu ako karoséria, aby dokonale ladila s prednou časťou a hrdo sa pýši novým emblémom PEUGEOT s hlavou leva. Nečakaný je obrátený prelis zadného nárazníka, čím zároveň dodáva profilu výrazný vzhľad.
Nový PEUGEOT 408 pevne sedí na kolesách s priemerom 720 mm a ikonické 20-palcové ráfiky majú netradičný geometrický dizajn. Svetelný podpis v tvare tesáku dokonale začleňuje nový model 408 do rodiny značky PEUGEOT rovnako ako LED svetlá vzadu s troma pazúrmi.
S dĺžkou 4,69 m vychádzajúcou z rázvoru dlhého 2,79 m poskytuje nový model PEUGEOT 408 pozoruhodne priestranný druhý rad sedadiel so 188 mm priestoru na nohy. Veľkoryso dimenzovaný je aj batožinový priestor s objemom 536 litrov, ktorý možno po sklopení operadiel zadných sedadiel zväčšiť až na 1 611 litrov. Nový PEUGEOT 408 je vysoký 1,48 m a má štíhlu a elegantnú siluetu. To zlepšuje aerodynamickú účinnosť.
EMOTION. PEUGEOT 408 ponúka vodičovi aj pasažierom najnovšiu generáciu PEUGEOT i -Cockpit®, ktorú okamžite spoznáte podľa kompaktného volantu určeného pre potešenie z jazdy a kontrolovanú agilitu.
V kokpite sa kladie dôraz na kvalitu a konektivitu s najnovšími technológiami, vďaka ktorým je zážitok z jazdy a cestovania intuitívnejší a obohacujúci.
EXCELLENCE. Asistenčné systémy vodiča využívajú údaje zo 6 kamier a 9 radarov, čím poskytujú pokoj a bezpečnosť. Zahŕňajú:
- Adaptívny tempomat s funkciou Stop and Go,
- Night Vision, ktorý upozorňuje na zvieratá, chodcov alebo cyklistov pred vami skôr, ako na ne dopadne diaľkové svetlo,
- Monitorovanie mŕtveho uhla na veľké vzdialenosti (75 metrov),
- Rear Traffic Alert, ktorý upozorňuje na potenciálne nebezpečenstvo pri cúvaní.
Ponuka motorov poháňajúcich PEUGEOT 408 zahŕňa dve plug-in hybridné verzie s výkonmi 132 a 165 kW (180 a 225 k), ako aj benzínovú verziu s výkonom 96 kW (130 k). Všetky tri sa spájajú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou EAT8. Plne elektrická verzia bude nasledovať
o niekoľko mesiacov neskôr.
Kľúčovým záujmom konštruktérov modelu PEUGEOT 408 bolo dosiahnutie čo najvyššej účinnosti, pretože kombinácia úsilia v oblasti aerodynamiky, zníženia hmotnosti (z 1 396 kg)
a motorov s nízkymi emisiami znamená, že vozidlo sa teraz môže pochváliť pozoruhodne nízkou priemernou spotrebou energie (v rámci homologizácie), a to ako pre hybridy, tak aj pre benzínovú verziu s výkonom 96 kW (130 k).
Nový PEUGEOT 408 príde na trh začiatkom roka 2023. Automobil s globálnymi ambíciami sa pre európsky trh bude vyrábať najskôr vo francúzskom meste Mulhouse a čoskoro nato pre čínsky trh v závode v meste Čcheng-tu.
„V automobilke PEUGEOT veríme, že s pôvabom je život lepší. Vďaka svojmu jedinečnému vzhľadu, inovatívnej siluete fastbacku a nespútanej elegancii je nový model 408 dokonalým vyjadrením filozofie a vynaliezavosti značky PEUGEOT," hovorí Linda Jackson, generálna riaditeľka značky PEUGEOT. „Nový PEUGEOT 408, ktorý je prekvapivý z každého uhla pohľadu, bol navrhnutý pre milovníkov automobilov a života, ktorí sa chcú oslobodiť od tradícií a zároveň hľadajú zodpovedné potešenie. Stelesňuje náročné technologické štandardy značky PEUGEOT – kontrolovanú efektivitu a digitálny systém poskytujúci zážitok na veľmi vysokej úrovni – ako aj intenzívne emócie z inštinktívneho potešenia z jazdy“.
- Hľadanie zodpovedného a moderného potešenia: zákazníci
Novým modelom 408 dopĺňa značka PEUGEOT svoju ponuku v mimoriadne dôležitom segmente C. PEUGEOT zaujal v tomto segmente v ostatných rokoch vedúcu pozíciu vďaka úspechu SUV modelov 3008 a 5008 a troch generácií hatchbacku 308 a kombi 308 SW, z ktorých najmodernejšia generácia prišla na trh len prednedávnom. PEUGEOT 408 dopĺňa ponuku značky a je umiestnený na vrchole C-segmentu.
Nový PEUGEOT 408 nanajvýš moderne odzrkadľuje hodnoty a potreby obyvateľov: títo dynamickí a prepojení ľudia chcú prispieť k energetickej zmene bez toho, aby museli obetovať chvíle potešenie. Hľadajú novinky a oceňujú kreativitu a odvahu nových kombinácií, ktoré sa vymykajú zabehnutým kategóriám.
Väčšinu zákazníkov nového modelu PEUGEOT 408 budú tvoriť páry, väčšinou aktívne,
s deťmi alebo bez detí, ktoré budú svoje vozidlo využívať na osobné a pracovné účely. Pri výbere ich vedie množstvo potrieb a túžob, ktoré sa niekedy dopĺňajú.
Niektorí sa chcú posunúť na vyššiu úroveň v rámci segmentu C a kúpiť si väčšie
a priestrannejšie vozidlo. Iní hľadajú karosársku verziu, ktorá je originálnejšia a inovatívnejšia ako kompaktné SUV, ktoré považujú za príliš bežné, prípadne príliš rodinne orientované. Napokon, iní jednoducho ocenia tvary veľkého automobilu. Všetci hľadajú veľmi súčasný motoristický zážitok, či už na každodenné používanie, alebo na dlhé, pohodlné a pokojné cesty s ostatnými.
- EXCELENTNOSŤ a EFEKTIVITA ako nevyhnutnosť: karoséria a motory
Počas návrhu a vývoja nového modelu 408 bola stredobodom úsilia tímov PEUGEOT efektivita s cieľom znížiť jeho spotrebu a obmedziť emisie CO₂.
Zvláštna pozornosť bola venovaná aerodynamike nového modelu PEUGEOT 408 s cieľom zlepšiť energetickú bilanciu. Nárazník, veko batožinového priestoru, difúzor, stĺpiky karosérie, zrkadlá, spodné kryty karosérie..., všetky časti karosérie boli optimalizované vďaka úzkej spolupráci medzi stylistami PEUGEOT a aerodynamickými inžiniermi – spolupráca, ktorá je odrazom pracovnej disciplíny stanovenej dizajnérskymi a konštruktérskymi tímami automobilky PEUGEOT pri vytváraní vozidla Hypercar 9X8. V rovnakom duchu umožňuje lepšiu aerodynamickú účinnosť aj dizajn kolies, čím výrazne prispieva k celkovému výkonu automobilu.
Tuhosť karosérie je optimalizovaná spojením konštrukčných prvkov, aby sa zlepšil komfort vibrácií.
Radosť z jazdy je súčasťou DNA nového modelu PEUGEOT 408 s príkladnou priľnavosťou
k vozovke, špičkovým jazdným komfortom, vynikajúcim potešením z jazdy a perfektnou ovládateľnosťou v meste, ktorú umožňuje polomer otáčania medzi obrubníkmi s hodnotou 11,18 m.
Pneumatiky na novom modeli PEUGEOT 408 sa pohybujú v priemeroch od 17 do 20 palcov. Pneumatiky patria do triedy A, aby sa zlepšila účinnosť znížením valivého odporu bez toho, aby sa obetovali požiadavky značky pokiaľ ide o štandardnú priľnavosť k vozovke.
Pre nový model PEUGEOT 408 sú k dispozícii dve plug-in hybridné pohonné jednotky:
- PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8:
pohon predných kolies / kombinácia benzínového motora PureTech s výkonom 132 kW
(180 k) a elektromotora s výkonom 81 kW (110 k) v spojení s 8-stupňovou automatickou prevodovkou e-EAT8 / v súčasnosti prebieha homologizácia.
- PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8:
pohon predných kolies / kombinácia benzínového motora PureTech s výkonom 110 kW
(150 k) a elektromotora s výkonom 81 kW (110 k) v spojení s 8-stupňovou automatickou prevodovkou e-EAT8 / momentálne v štádiu homologizácie.
Li-ion batéria v oboch plug-in hybrid verziách má kapacitu 12,4 kWh a výkon 102 kW.
K dispozícii sú dva typy palubných nabíjačiek: štandardná jednofázová nabíjačka s výkonom 3,7 kW a voliteľná jednofázová nabíjačka s výkonom 7,4 kW.
Odhadované časy nabíjania sú nasledovné:
- Zo 7,4 kW Wall Boxu (32 A) a pomocou 7,4 kW jednofázovej palubnej nabíjačky, plne nabité za 1 hodinu 55 minút.
- Zo zosilnenej zásuvky (16 A) a s 3,7 kW jednofázovou palubnou nabíjačkou plne nabité za 3 hodiny 50 minút.
- Z bežnej zásuvky (8 A) a s jednofázovou palubnou nabíjačkou (3,7 kW) trvá plné nabitie približne 7,5 hodiny.
K dispozícii je aj spaľovací motor: 1,2-litrový benzínový 3-valcový motor PureTech s výkonom 96 kW (130 k), ktorý spĺňa najnovšie emisné predpisy normy Euro 6.4. Spája sa s 8-stupňovou automatickou prevodovkou EAT8 a so systémom Start & Stop. Táto verzia momentálne prechádza homologizáciou.
Je potrebné poznamenať, že všetky motory nového modelu PEUGEOT 408 sú vybavené 8-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá je zárukou pokoja a účinnosti.
Nie je k dispozícii žiadna dieselová verzia a v budúcnosti bude uvedený na trh 100 % elektrický model.
ALLURE. PEUGEOT 408 vyniká predovšetkým svojou dynamickou siluetou fastbacku
a nezameniteľným štýlom, ale aj tým, do akej miery prináša niečo nové a nečakané. Jeho mačací postoj je pre modely značky typický. Jeho línie sú ostré, maska chladiča má rovnakú farbu ako karoséria, aby dokonale ladila s prednou časťou a hrdo sa pýši novým emblémom PEUGEOT s hlavou leva. Nečakaný je obrátený prelis zadného nárazníka, čím zároveň dodáva profilu výrazný vzhľad.
Nový PEUGEOT 408 pevne sedí na kolesách s priemerom 720 mm a ikonické 20-palcové ráfiky majú netradičný geometrický dizajn. Svetelný podpis v tvare tesáku dokonale začleňuje nový model 408 do rodiny značky PEUGEOT rovnako ako LED svetlá vzadu s troma pazúrmi.
S dĺžkou 4,69 m vychádzajúcou z rázvoru dlhého 2,79 m poskytuje nový model PEUGEOT 408 pozoruhodne priestranný druhý rad sedadiel so 188 mm priestoru na nohy. Veľkoryso dimenzovaný je aj batožinový priestor s objemom 536 litrov, ktorý možno po sklopení operadiel zadných sedadiel zväčšiť až na 1 611 litrov. Nový PEUGEOT 408 je vysoký 1,48 m a má štíhlu a elegantnú siluetu. To zlepšuje aerodynamickú účinnosť.
EMOTION. PEUGEOT 408 ponúka vodičovi aj pasažierom najnovšiu generáciu PEUGEOT i -Cockpit®, ktorú okamžite spoznáte podľa kompaktného volantu určeného pre potešenie z jazdy a kontrolovanú agilitu.
V kokpite sa kladie dôraz na kvalitu a konektivitu s najnovšími technológiami, vďaka ktorým je zážitok z jazdy a cestovania intuitívnejší a obohacujúci.
EXCELLENCE. Asistenčné systémy vodiča využívajú údaje zo 6 kamier a 9 radarov, čím poskytujú pokoj a bezpečnosť. Zahŕňajú:
- Adaptívny tempomat s funkciou Stop and Go,
- Night Vision, ktorý upozorňuje na zvieratá, chodcov alebo cyklistov pred vami skôr, ako na ne dopadne diaľkové svetlo,
- Monitorovanie mŕtveho uhla na veľké vzdialenosti (75 metrov),
- Rear Traffic Alert, ktorý upozorňuje na potenciálne nebezpečenstvo pri cúvaní.
Ponuka motorov poháňajúcich PEUGEOT 408 zahŕňa dve plug-in hybridné verzie s výkonmi 132 a 165 kW (180 a 225 k), ako aj benzínovú verziu s výkonom 96 kW (130 k). Všetky tri sa spájajú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou EAT8. Plne elektrická verzia bude nasledovať
o niekoľko mesiacov neskôr.
Kľúčovým záujmom konštruktérov modelu PEUGEOT 408 bolo dosiahnutie čo najvyššej účinnosti, pretože kombinácia úsilia v oblasti aerodynamiky, zníženia hmotnosti (z 1 396 kg)
a motorov s nízkymi emisiami znamená, že vozidlo sa teraz môže pochváliť pozoruhodne nízkou priemernou spotrebou energie (v rámci homologizácie), a to ako pre hybridy, tak aj pre benzínovú verziu s výkonom 96 kW (130 k).
Nový PEUGEOT 408 príde na trh začiatkom roka 2023. Automobil s globálnymi ambíciami sa pre európsky trh bude vyrábať najskôr vo francúzskom meste Mulhouse a čoskoro nato pre čínsky trh v závode v meste Čcheng-tu.
„V automobilke PEUGEOT veríme, že s pôvabom je život lepší. Vďaka svojmu jedinečnému vzhľadu, inovatívnej siluete fastbacku a nespútanej elegancii je nový model 408 dokonalým vyjadrením filozofie a vynaliezavosti značky PEUGEOT," hovorí Linda Jackson, generálna riaditeľka značky PEUGEOT. „Nový PEUGEOT 408, ktorý je prekvapivý z každého uhla pohľadu, bol navrhnutý pre milovníkov automobilov a života, ktorí sa chcú oslobodiť od tradícií a zároveň hľadajú zodpovedné potešenie. Stelesňuje náročné technologické štandardy značky PEUGEOT – kontrolovanú efektivitu a digitálny systém poskytujúci zážitok na veľmi vysokej úrovni – ako aj intenzívne emócie z inštinktívneho potešenia z jazdy“.
- Hľadanie zodpovedného a moderného potešenia: zákazníci
Novým modelom 408 dopĺňa značka PEUGEOT svoju ponuku v mimoriadne dôležitom segmente C. PEUGEOT zaujal v tomto segmente v ostatných rokoch vedúcu pozíciu vďaka úspechu SUV modelov 3008 a 5008 a troch generácií hatchbacku 308 a kombi 308 SW, z ktorých najmodernejšia generácia prišla na trh len prednedávnom. PEUGEOT 408 dopĺňa ponuku značky a je umiestnený na vrchole C-segmentu.
Nový PEUGEOT 408 nanajvýš moderne odzrkadľuje hodnoty a potreby obyvateľov: títo dynamickí a prepojení ľudia chcú prispieť k energetickej zmene bez toho, aby museli obetovať chvíle potešenie. Hľadajú novinky a oceňujú kreativitu a odvahu nových kombinácií, ktoré sa vymykajú zabehnutým kategóriám.
Väčšinu zákazníkov nového modelu PEUGEOT 408 budú tvoriť páry, väčšinou aktívne,
s deťmi alebo bez detí, ktoré budú svoje vozidlo využívať na osobné a pracovné účely. Pri výbere ich vedie množstvo potrieb a túžob, ktoré sa niekedy dopĺňajú.
Niektorí sa chcú posunúť na vyššiu úroveň v rámci segmentu C a kúpiť si väčšie
a priestrannejšie vozidlo. Iní hľadajú karosársku verziu, ktorá je originálnejšia a inovatívnejšia ako kompaktné SUV, ktoré považujú za príliš bežné, prípadne príliš rodinne orientované. Napokon, iní jednoducho ocenia tvary veľkého automobilu. Všetci hľadajú veľmi súčasný motoristický zážitok, či už na každodenné používanie, alebo na dlhé, pohodlné a pokojné cesty s ostatnými.
- EXCELENTNOSŤ a EFEKTIVITA ako nevyhnutnosť: karoséria a motory
Počas návrhu a vývoja nového modelu 408 bola stredobodom úsilia tímov PEUGEOT efektivita s cieľom znížiť jeho spotrebu a obmedziť emisie CO₂.
Zvláštna pozornosť bola venovaná aerodynamike nového modelu PEUGEOT 408 s cieľom zlepšiť energetickú bilanciu. Nárazník, veko batožinového priestoru, difúzor, stĺpiky karosérie, zrkadlá, spodné kryty karosérie..., všetky časti karosérie boli optimalizované vďaka úzkej spolupráci medzi stylistami PEUGEOT a aerodynamickými inžiniermi – spolupráca, ktorá je odrazom pracovnej disciplíny stanovenej dizajnérskymi a konštruktérskymi tímami automobilky PEUGEOT pri vytváraní vozidla Hypercar 9X8. V rovnakom duchu umožňuje lepšiu aerodynamickú účinnosť aj dizajn kolies, čím výrazne prispieva k celkovému výkonu automobilu.
Tuhosť karosérie je optimalizovaná spojením konštrukčných prvkov, aby sa zlepšil komfort vibrácií.
Radosť z jazdy je súčasťou DNA nového modelu PEUGEOT 408 s príkladnou priľnavosťou
k vozovke, špičkovým jazdným komfortom, vynikajúcim potešením z jazdy a perfektnou ovládateľnosťou v meste, ktorú umožňuje polomer otáčania medzi obrubníkmi s hodnotou 11,18 m.
Pneumatiky na novom modeli PEUGEOT 408 sa pohybujú v priemeroch od 17 do 20 palcov. Pneumatiky patria do triedy A, aby sa zlepšila účinnosť znížením valivého odporu bez toho, aby sa obetovali požiadavky značky pokiaľ ide o štandardnú priľnavosť k vozovke.
Pre nový model PEUGEOT 408 sú k dispozícii dve plug-in hybridné pohonné jednotky:
- PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8:
pohon predných kolies / kombinácia benzínového motora PureTech s výkonom 132 kW
(180 k) a elektromotora s výkonom 81 kW (110 k) v spojení s 8-stupňovou automatickou prevodovkou e-EAT8 / v súčasnosti prebieha homologizácia.
- PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8:
pohon predných kolies / kombinácia benzínového motora PureTech s výkonom 110 kW
(150 k) a elektromotora s výkonom 81 kW (110 k) v spojení s 8-stupňovou automatickou prevodovkou e-EAT8 / momentálne v štádiu homologizácie.
Li-ion batéria v oboch plug-in hybrid verziách má kapacitu 12,4 kWh a výkon 102 kW.
K dispozícii sú dva typy palubných nabíjačiek: štandardná jednofázová nabíjačka s výkonom 3,7 kW a voliteľná jednofázová nabíjačka s výkonom 7,4 kW.
Odhadované časy nabíjania sú nasledovné:
- Zo 7,4 kW Wall Boxu (32 A) a pomocou 7,4 kW jednofázovej palubnej nabíjačky, plne nabité za 1 hodinu 55 minút.
- Zo zosilnenej zásuvky (16 A) a s 3,7 kW jednofázovou palubnou nabíjačkou plne nabité za 3 hodiny 50 minút.
- Z bežnej zásuvky (8 A) a s jednofázovou palubnou nabíjačkou (3,7 kW) trvá plné nabitie približne 7,5 hodiny.
K dispozícii je aj spaľovací motor: 1,2-litrový benzínový 3-valcový motor PureTech s výkonom 96 kW (130 k), ktorý spĺňa najnovšie emisné predpisy normy Euro 6.4. Spája sa s 8-stupňovou automatickou prevodovkou EAT8 a so systémom Start & Stop. Táto verzia momentálne prechádza homologizáciou.
Je potrebné poznamenať, že všetky motory nového modelu PEUGEOT 408 sú vybavené 8-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá je zárukou pokoja a účinnosti.
Nie je k dispozícii žiadna dieselová verzia a v budúcnosti bude uvedený na trh 100 % elektrický model.