Nové pohonné jednotky modelu PEUGEOT 308
02.06.2017 19:19
Nový PEUGEOT 308 ponúka nové benzínové a dieselové motory, ktoré sú stále efektívnejšie. Vodiči majú k dispozícii uznávané dynamické vlastnosti a nízku spotrebu paliva.
Pure Efficiency, dobrovoľné predčasné plnenie budúcich noriem Euro 6
Budúca emisná norma EURO 6.c bude platná od septembra 2017 a vyžaduje, aby emisie oxidov dusíka (NOx) v reálnych podmienkach neprekročili 2,1 násobok emisií zaznamenaných počas skúšok na skúšobnej lavici. Skupina PSA sa so svojimi novými revolučnými motormi už v súčasnosti zaväzuje dodržiavať koeficient 1,5, ktorý sa bude uplatňovať až v roku 2020. O tri roky skôr, nový dieselový motor prináša nový systém spracovania oxidov dusíka (NOx) s katalyzátorom so selektívnou redukciou (SCR) 2. generácie a s filtrom pevných častíc (DPF), ktorý je umiestnený čo najbližšie k motoru. Okrem 3-cestného katalyzátora benzínový turbo motor s priamym vstrekovaním obsahuje filter pevných častíc (GPF) na spracovanie CO2, NOx a aj častíc.
Nový motor PureTech 130 S&S BVM6: dvojité víťazstvo vo výkone a znížení spotreby
Nový PEUGEOT 308 je vybavený najnovším benzínovým motorom PureTech 130 S&S s priamym vstrekovaním. Táto nová verzia získala na výkone, dynamike a má nižšiu spotrebu.
Tento motor prešiel výrazným vývojom, čo umožnilo ešte efektívnejšie znížiť emisie škodlivých látok bez ohľadu na podmienky používania. Emisie sú spracované pri zdroji a vo výfuku:
adaptovanie dieselového filtra častíc na zníženie emisií častíc (účinnosť filtrácie je viac ako 75%),
účinnejší systém zníženia emisií vo všetkých životných situáciách vďaka lepšej termickej odolnosti materiálov, optimalizovanému riadeniu teploty výfuku a použitiu nových technológií katalyzátora,
optimalizované spaľovanie vďaka veľmi presnej kontrole zmesi vzduch/palivo použitím novej generácie kyslíkovej proporcionálnej sondy.
Okrem zlepšeného výkonu so zníženým časom odozvy, zníženie spotreby je rádovo o 4% v porovnaní s motorom PureTech 130 S&S EURO 6.b prostredníctvom optimalizácie účinnosti: cyklus s vysokou mierou recirkulácie výfukových plynov, vstrekovanie pod tlakom 250 barov, zníženie trenia, nová koncepcia turbokompresorov.
Nový PEUGEOT 308 predstavuje novú 6-stupňovú manuálnu prevodovku spojenú s týmto novým motorom PureTech 130 S&S. Prevodovka bola navrhnutá 100% digitálne. Toto umožnilo skrátiť čas koncepcie a simulovať maximum možností používania klientom. Okrem zníženia hmotnosti a zvýšenia výkonu, táto prevodovka BVM6 je rovnako kompaktná, ako BVM5. Ako dôsledok optimalizácie účinnosti jednotlivých súčastí je radenie rýchlostných stupňov pružnejšie a presnejšie.
Táto nová pohonná jednotka bude k dispozícii v ponuke pre nový PEUGEOT 308 koncom roka 2017.
Nový Diesel BlueHDi 130 S&S: kompaktný, výkonný, efektívny
Nový PEUGEOT 308 je prvé auto skupiny PSA, ktoré je vybavené novým motorom BlueHDi 130 S&S. Tak ako nová prevodovka BVM6 aj tento štvorvalcový motor bol 100% navrhnutý digitálne. Táto nová hnacia jednotka si vyžadovala takmer 200 nových patentov, ktoré podala skupina PSA.
Výkonnosť tohto motora je na rovnakej úrovni, ako motory vyššieho radu (motory s objemom 2.0), tento nový BlueHDi 130 S&S má o 10 koní viac v porovnaní s motorom BlueHDi 120 S&S, ktorý nahradil. Vysoký výkon je dosahovaný vďaka novej 16-ventilovej hlave motora, ktorá poskytuje jazdné zážitky veľmi blízke tým z benzínových motorov. Nielen silnejší, ale aj úspornejší. Zníženie spotreby je rádovo o 4% až 6% v porovnaní s motorom BlueHDi 120 S&S, vďaka zníženiu objemu valcov, novému výmenníku s vysokou účinnosťou a novému revolučnému spaľovaciemu systému, ktorého geometria je patentovaná (geometria piestu víťazného PEUGEOT 908 na 24 hodín Le Mans).
Systém zníženia emisií bol slávnostne predstavený na novom motore BlueHDi 130 S&S. Prešiel vývojom tak, že tri roky vopred spĺňa budúci faktor komformity oxidov dusíka NOx, ktorý je stanovený na hodnotu 1,5 v roku 2020. Spracováva emisie pri zdroji a vo výfuku. Vďaka inovatívnemu rozloženiu a konštrukcii, účinnosť spracovania NOx je zlepšená a spotreba paliva je optimalizovaná. Systém spracovania emisií je kompaktnejší a spája do jedného celku katalyzátor, SCR (Selective Catalytic Reduction) a SCR s FAP (filter pevných častíc). Umiestnenie čo najbližšie k motoru umožňuje rýchlejší nábeh systému následného spracovania výfukových plynov. Odstránenie aditíva FAP umožňuje zníženie prevádzkových nákladov. Údržba je pre zákazníka jednoduchšia, pretože hrdlo na dopĺňanie AdBlue® je v blízkosti hrdla na dopĺňanie paliva.
Automatická prevodovka EAT8 s ovládaním Shift and Park by wire: revolučná v segmente
Exkluzívne v novom PEUGEOT 308 GT, dieselový motor BlueHDi 180 S&S je teraz spojený s automatickou prevodovkou EAT8 novej generácie, ktorá bola vyvíjaná v spolupráci s japonským špecialistom Aisin. Táto nová automatická prevodovka umožňuje znížiť spotrebu až o 7% v porovnaní s EAT6 a to vďaka:
prechodu na 8 rýchlostných stupňov,
zlepšeniu účinnosti s rozšírením funkcie Stop&Start až do 20 km/h,
zníženiu hmotnosti a kompaktnosti (do 2 kg v porovnaní s EAT6 s iso obvodom).
Ale táto nová automatická prevodovka ponúka viac než len 8 rýchlostných stupňov. V praxi je komfort používania nepopierateľný, pretože pohodlie radenia prevodových stupňov Premium je dosiahnuté optimalizáciu zmeny krútiaceho momentu medzi motorom a prevodovkou, prechodom na 8 rýchlostných stupňov, čím sa znižuje skok v počte otáčok pri každej zmene rýchlostného stupňa. Menič krútiaceho momentu poskytuje pri každodennom používaní skutočnú radosť z komfortu jazdy ako pri rozbehu, tak aj počas manévrovania pri parkovaní.
Nový ovládač automatickej prevodovky Shift and Park by wire sa ľahko používa, vďaka elektrickému ergonomickému a jednoduchému ovládaniu je intuitívny. V štandardnej výbave, pádla pod volantom umožňujú manuálne radenie rýchlostných stupňov bez straty funkcie automatickej prevodovky. Z bezpečného hľadiska, funkcia Park sa automaticky aktivuje pri vypnutí motora. Riadenie smeru jazdy je teraz automatické počas používania systémov pomoci pri riadení Park Assist alebo Adaptívny tempomat s funkciou Stop, a bez akéhokoľvek zásahu vodiča.
308 GTi by PEUGEOT SPORT: nekompromisne športový
Nový PEUGEOT 308 GTi poskytuje maximálne potešenie z jazdy bez zníženia efektivity alebo pohodlia cestujúcich.
Verzia GTi využíva všetky zmeny štýlu, ktoré priniesol nový PEUGEOT 308, a vyžaruje športovosť a exkluzivitu bez toho, aby bola okázalá: svetlá výška je znížená o jedenásť milimetrov, predná aj zadná časť vozidla sú revolučné. Interiér je rovnako športový. Použitý je špecifický volant a sedadlá.
Poháňa ho jedinečný motor THP S&S 270 k, ktorý je úsporný a vykazuje emisie len 139 g/km a spotrebu 6,0 l/100 km. S rekordným pomerom výkon/hmotnosť v segmente, len 4,46 kg/k, nový PEUGEOT 308 GTi hlási, že mu stačí 6.0 s na zrýchlenie z 0 na 100 km/h a 1000 m s pevným štartom prejde za 25,3 s.
Nový PEUGEOT 308 GTi je vybavený samosvorným diferenciálom Torsen® a 19 " kolesami Carbone19, na ktorých sú obuté pneumatiky Michelin Pilot Super Sport. Vozidlo je vybavené kotúčovými brzdami s priemerom 380 mm vpredu, s červenými strmeňmi s nápisom PEUGEOT SPORT a vzadu s priemerom 268 mm.
Exkluzívne na novom PEUGEOT 308 GTi 270, je k dispozícii nová kombinácia farieb Coupe Franche, ktorá spája modrú Bleu Magnetic a čiernu Perla Noir.
Nový PEUGEOT 308 a PEUGEOT 308 SW sú vyrábané v závode v meste Sochaux vo Francúzsku.