Nový Citroen C-Elysee prichadza na slovensky trh
12.11.2012 13:18
Francúzska automobilka Citroën prichádza na slovenský trh predávať kompaktným sedanom Citroën C-Elysée.
Model Citroën C-Elysée využíva všetky technické a dizajnové skúsenosti a schopnosti značky Citroën. Do predaja sadostane na konci roka 2012 a je zameraný na potreby klientely, ktorá vyhľadáva príťažlivo vyzerajúci, no zároveňcenovo dostupný sedan. Využíva všetky schopnosti a skúsenosti značky voblastiach konštrukcie podvozka, kvality a technológií ako je napríklad nový motor VTi 72, v ktorom sa spája výkon, nízka spotreba a dlhá životnosť.
Citroën C-Elysée Peugeot 301 schádzajú z tej istej výrobnej linky v španielskom meste Vigo a odlišujú sa v podstate iba niekoľkými štylistickými detailmi a rozdielnou výbavou. V podstate je to to isté auto a ceny obidvoch modelov začínajú na 8490 €.
Ani jeden z modelov sa nebude predávať v západnej Európe. Sú to autá vyvinuté pre trhy so sťaženými podmienkami, ako napríklad Turecko, stredná a východná Európa, Rusko, Ukrajina, Grécko, severná Afrika a Stredný Východ.
Tieto modely majú osloviť takú klientelu, pre ktorú je priestrannosť interiéru a veľkosť batožinového priestoru veľmi dôležitá. Sú to teda plnohodnotné rodinné autá s batožinovým priestorom až o objeme 506 litrov. Auto má dvojité tesnenie proti prachu a vlhkosti, pričom za príplatok je možné vybaviť ho vyhrievaním spodnej časti čelného skla či funkciou automatickej klimatizácie „AC max“, ktorá zvyšuje intenzitu ochladzovania interiéru.
Model Citroën C-Elysée bude poháňať aj nový benzínový motor VTi 72, ktorý je špeciálne upravený na možnosťspaľovania benzínu s horšou kvalitou, ktorý sa predáva v mnohých štátoch sveta. Tento motor novej generácie bolvyvíjaný so zámerom optimalizovať výkon (53 kW/72 k, krútiaci moment 110 Nm pri 3 000 ot./min.), spotrebupaliva (od 5 l/100km zodpovedajúcu 115 g/km CO2, čo predstavuje úsporu 22 % paliva oproti predchádzajúcemu 4 motoru 1.4i, ktorý nahrádza) a životnosť aj v náročných podmienkach používania. Motor môže byť spojený s 5-rýchlostnou manuálnou alebo robotizovanou prevodovkou.
Ponuku benzínových motorov dopĺňa aj nová jednotka VTi 115 spojená s manuálnou alebo automatickouprevodovkou. Modelový rad Citroën C-Elysée môže poháňať aj osvedčený naftový motor HDi 92, z ktorého sa doteraz vyrobilo viac ako 6 miliónov kusov. Tento motor spája jazdné vlastnosti (vysoký krútiaci moment v nízkych otáčkach) a nízku spotrebu (4,1 l/100 km, čo zodpovedá 108 g/km CO2).