NOVÝ Citroën C4 PICASSO: TECHNOSPACE
09.04.2013 10:42
NOVÝ Citroën C4 PICASSO: TECHNOSPACE
CITROËN dnes vstupuje do novej etapy predstavovania produktov a predstavuje oficiálne fotografie nového modelu C4 Picasso, ktorý sa vo Francúzsku začne predávať od júna 2013. Dôkazom motívu Créative Technologie značky CITROËN je prevzatie viacerých technológií zo štúdie Technospace ako napríklad:
- Jasný a výrazný dizajn s dynamickými líniami a technologicky vyspelými prednými svetlometmi, ktoré dopĺňajú zadné LED svetlomety s 3D efektom, inšpirované viacerými štúdiami značky.
- Interiér, ktorý sa nesie v duchu apartmánu typu loft s vycibrenými detailami, množstvom svetla na palube a s materiálmi, ktoré zvyšujú pocit kvality. Nový CITROËN C4 Picasso umožňuje cestovanie na najvyššej úrovni a v ponuke bude aj sedadlo Relax s rozšírenou možnosťou opory nôh.
- Technológie na zvýšenie pohodlia ako napríklad dotykové ovládacie rozhranie spojené s 12’’ širokouhlou obrazovkou s vysokým rozlíšením. Na palube sa nachádza aj viacero ďalších inovatívnych riešení na spríjemnenie a uľahčenie cestovania ako napríklad Vision 360*, Park Assist či aktívny tempomat alebo aktívne bezpečnostné pásy.
CITROËN C4 Picasso predstavuje vďaka novej podvozkovej platforme skupiny PSA Peugeot Citroën EMP2 (Efficient Modular Platform 2) naozajstný a veľmi výrazný medzigeneračný skok:
Prepracované proporcie spájajú kompaktné rozmery (D: 4,43m/Š: 1,83m/V: 1,61 m), prvotriedny vnútorný priestor a rekordný batožinový priestor (537 litrov VDA).
- Zníženie hmotnosti o 140 kg oproti predchádzajúcej generácii, spojené s výrazne lepšou aerodynamikou (SCx 0,71) a úspornejšími motormi optimalizovanými na nižšiu spotrebu paliva vrátane verzie, ktorá vypúšťa iba 98 g CO2/km, čo je v danej kategórii rekordná hodnota. Nový model CITROËN C4 Picasso bude zároveň prvým modelom značky využívajúci pohon BlueHDi* zodpovedajúci norme Euro 6, k čomu mu dopomáha zabudovaný modul SCR (selective catalytic reduction).
- Nové nastavenie medzi komfortom a jazdnými vlastnosťami vďaka elektrickému posilňovaču riadenia a prepracovanému podvozku zameranému na obratnosť a rýchle reakcie vo všetkých jazdných režimoch.
Citroën C4 Picasso | ||||||
Motor | 1.6 VTi | 1.6 THP | 1.6 HDi | 1.6 e-HDi | 1.6 e-HDi | 1.6 e-HDi |
Prevodovka | 5M | 6M | 6M | 6MA | 6M | 6MA |
Objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1560 | 1560 | 1560 | 1560 |
Valce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/2 | 4/2 | 4/2 | 4/2 |
Najväčší výkon [kW/min-1] |
88/6000 | 115/6000 | 68/4000 | 68/4000 | 84/3600 | 84/3600 |
Najväčší krút. m. [Nm/min-1] | 160/4250 | 240/1400-4000 | 230/1750 | 230/1750 | 285/1750 | 285/1750 |
Max. rýchlosť [km/h] | 187 | 209 | 173 | 175 | 189 | 189 |
Zrýchlenie 0-100 km/h [s] | 12,3 | 9 | 12,9 | 13,7 | 11,8 | 12,3 |
Komb. spotr. [l/100 km] | 6,3 | 6 | 4,2 | 3,8 | 4 | 4 |
Hmotnosť [kg] | 1252 | 1296 | 1279 | 1289 | 1298 | 1295 |