Nový Ford B-MAX prešiel testom „odolnosti voči deťom“
01.02.2013 09:44
Nový Ford B-MAX je „odolný voči deťom“; látkové poťahy a plasty v interiéri tohtokompaktného MAV boli vystavené rôznym testom vrátane skúšok blatom,
mliekom a sladkými nápojmi, ktoré mali simulovať nešetrné zaobchádzanie oddetí a ich zvieracích miláčikov.
Inžinieri skúšali odolnosť interiérových materiálov voči škvrnám od nápojov, testovali ich„palcátom“ s ostrými hrotmi a šúchali suchým zipsom, aby nasimulovali zachytávanie textilných poťahov o prvky na detských odevoch a batohoch.
Inžinieri spoločnosti Ford testovali odolnosť plastov voči úderom pomocou gumenej gule desaťkrát ťažšej než štandardná futbalová lopta.
Každý rodič dobre vie, aké ťažké je udržať čistotu v novom aute, ktoré každý deň používa rodina s deťmi a ich zvieracími miláčikmi.
Spoločnosť Ford sa pokúsila túto úlohu mamám a otcom trochu uľahčiť – postarala sa o to, aby bol nový B-MAX „odolný voči deťom“.
Inžinieri vystavili nový B-MAX laboratórnym testom, ktoré dôkladne preverili jeho odolnosť voči najkrutejšiemu zaobchádzaniu, akého sú deti a domáce zvieratká schopné: interiérové materiály polievali mliekom a limonádami, poťahy testovali „palcátom“ s hrotmi a plasty vystavovali úderom ťažkej gumenej gule. „Pomocou najrôznejších skúšok, od polievania sladkými nápojmi až po okopávanie zablatenými topánkami, sme chceli zaručiť, že interiér modelu B-MAX bude pripravený na čokoľvek,“ povedal Mark Montgomery, hlavný materiálový inžinier spoločnosti Ford of Europe. „Sám mám malé deti, takže veľmi dobre viem, aký neporiadok dokážu urobiť.“
Model B-MAX ponúka bezkonkurenčne najlepší prístup pri nastupovaní, vystupovaní a nakladaní batožiny vďaka systému dverí Ford Easy Access Door s prednými dverami na pántoch a zadnými posuvnými dverami, ktoré obsahujú integrovaný stredný stĺpik karosérie.
Vzorky kožených a látkových poťahov používaných v interiéri tohto kompaktného viacúčelového vozidla (MAV) boli vystavené skúškam odolnosti voči škvrnám a umývateľnosti po tom, ako boli 24 hodín namočené v rôznych tekutinách – a dokonca zašpinené hlinou a mastnotou.
Inžinieri taktiež testovali odolnosť voči poškodeniu zipsami a tvrdými zapínadlami na detských odevoch a batohoch. Skúška „palcátom“, pri ktorej boli látkové poťahy 600-krát pošúchané kovovou guľou s ostrými hrotmi, preverila odolnosť poťahov voči zachytávajúcim sa zipsom a cvočkom; inžinieri navyše vykonali špeciálny test, pri ktorom poťahy sedadiel treli suchým zipsom.
Pri úderových skúškach – vykonávaných pri extrémne nízkej teplote -30 °C, pri ktorej sú plasty krehkejšie – boli plastové diely vystavované nárazom gumenej gule desaťkrát ťažšej než štandardná futbalová lopta, aby sa preverila ich odolnosť voči úderom a kopancom.
Látkové poťahy navyše absolvovali 17-hodinový, 60 000-cyklový nepretržitý test odolnosti voči oteru, odolnosť plastov voči poškrabaniu bola preverená škrabaním pomocou kovových hrotov a koberčeky boli vystavené skúške trvácnosti na špeciálnom testovacom zariadení s drsnými brúsnymi kolieskami.
„Vďaka týmto testom máme istotu, že sme urobili maximum pre to, aby vozidlo mohlo vyzerať ako nové, aj keď doň bude vaša rodina nastupovať tisíci raz,“ dodal Mark Montgomery.