Nový Ford Focus: Vyspelé technológie, kvalitné remeselné spracovanie a nižšia spotreba pozdvihujú úroveň najpredávanejšej značky vozidla na svete
02.12.2014 10:44
- Nový Focus prináša elegantný, nový dizajn s výraznou novou tvárou značky Ford a interiérom v novej úprave.
- Modernizovaný rad pohonných jednotiek pre Európu prináša podľa očakávania nižšiu spotrebu paliva, ktorá klesla až o 19 percent. Patrí k nim nový 1,5-litrový zážihový motor EcoBoost a 1,5-litrový vznetový motor TDCi.
- Prvotriedne jazdné vlastnosti modelu Focus vylepšuje vyššia konštrukčná tuhosť prednej časti vozidla, upravené zavesenie kolies a vyladené tlmiče, elektrický posilňovač riadenia a rozšírený stabilizačný systém (Enhanced Transitional Stability), ktorý je použitý v automobilovom priemysle po prvý raz.
- V novom Focuse bude mať európsku premiéru komunikačný systém SYNC 2. Jeho súčasťou je farebná dotyková obrazovka a vylepšený systém hlasového ovládania, ktorý uľahčuje prístup k ovládaniu audiosystému, navigácie, klimatizácie a mobilného telefónu.
- V novom Focuse sa po prvý raz predstaví aj technológia kolmého parkovania s ovládaním bez používania rúk (hands-free), ktorá pomáha vodičom pri cúvaní do parkovacieho priestoru súbežne s inými vozidlami.
Nový Ford Focus pozdvihuje úroveň najpredávanejšej značky vozidla na svete* odvážnejším a emotívnejším štýlom exteriéru, vysokou kvalitou remeselného spracovania, intuitívne riešeným novým interiérom, radom 18 nových alebo vylepšených asistenčných technológií vodiča a výrazne nižšou spotrebou paliva.
Vo vozidle sa predstaví SYNC 2, vyspelý komunikačný systém vozidla z dielne automobilky Ford. Okrem toho vozidlo ponúka rad výkonnejších, no pritom úsporných motorov, ku ktorým patrí nový zážihový motor EcoBoost a vznetový motor TDCi, oba s objemom 1,5 litra.
Spoločnosť Ford vytvorila kultivovanejší a vyspelejší Focus v novej dizajnovej úprave, ktorá odráža jej globálny dizajnový jazyk One Ford.
Nový Focus je v ponuke vo štvordverovej a päťdverovej verzii a vo verzii kombi, pričom prináša aj novú farbu karosérie – tmavomodrý odtieň Deep Impact Blue. Vozidlo má nižší a širší postoj, novú kapotu, novú prednú masku aj mriežku chladiča. Kapota má dynamický tvar klenúci sa od predného stĺpika po horné rohy mriežky chladiča v tvare obráteného lichobežníka, čo dodáva vozidlu výrazný a sebavedomý vzhľad.
Štíhlejšie, ostro rezané predné svetlomety a pretiahnuté hmlové svetlá zvýrazňujú odvážny charakter prednej časti, kým jemné chrómované prvky vyzdvihujú jej eleganciu. Elegantnejšia je aj zadná časť vozidla, ktorá prináša nové usporiadanie obloženia a dverí batožinového priestoru a užšie koncové svetlá.
Pri úprave interiéru nového Focusu vzali dizajnéri automobilky Ford do úvahy spätnú väzbu od zákazníkov a reagovali na ich podnety intuitívnejším usporiadaním prvkov v kabíne. Okrem toho sa volant a stredová konzola vyznačujú menším počtom ovládacích prvkov a prepínačov. Čistejší a modernejší vzhľad interiéru dotvára nové saténové obloženie čiernej farby s chrómovými ozdobnými prvkami.
Nová stredová konzola s odkladacím priestorom ponúka viac priestoru a je do nej integrovaná aj nová posuvná lakťová opierka. Do novej nastaviteľnej konzoly sa zmestia fľaše a poháre rôzneho druhu, pričom naraz je možné vložiť do nej litrovú fľašu s vodou a pohár s objemom 0,4 litra. Zákazníkov, ktorí si zakúpia model Focus, poteší aj ticho v kabíne, ktoré dosahuje najvyššiu mieru v tejto triede vozidiel. Automobilke Ford sa ho podarilo dosiahnuť hrubšími kobercami, hrubším bočným sklom a lepšou izoláciou priestoru motora.
Nový Focus sa vyznačuje vyššou hospodárnosťou: jeho spotreba paliva je až o 19 percent nižšia v porovnaní s aktuálnym modelom a produkcia emisií CO2 je výrazne nižšia v rámci celého modelového radu.
Nový Focus bude naďalej ponúkať aj 1,0-litrovú verziu zážihového motora EcoBoost, ktorý dosahuje výkon 100 k a produkuje emisie CO2 na úrovni 99 g/km. Predchádzajúca verzia modelu sa v prvej polovici tohto roka stala v Európe prvým nehybridným vozidlom poháňaným zážihovým motorom, ktoré dosiahlo úroveň emisií CO2 pod hranicou 100 g/km.***
Nový Focus bude v ponuke aj s novým úsporným 1,5-litrovým zážihovým motorom EcoBoost od spoločnosti Ford, ktorý je dostupný vo výkonnostnej verzii 150 k a 182 k s novou šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Pri spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou sa motor vyznačuje sedempercentnou úsporou paliva v porovnaní s odchádzajúcou 1,6-litrovou verziou motora EcoBoost, ktorá prinášala ekvivalentný výkon. V roku 2015 bude motor v ponuke aj so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.
Nový 1,5-litrový vznetový motor TDCi od spoločnosti Ford s výkonom 120 k je spojený so šesťstupňovou automatickou prevodovkou PowerShift a mal by priniesť o 19 percent nižšiu spotrebu paliva v porovnaní s aktuálnym 2,0-litrovým motorom TDCi, ktorý dosahuje výkon 115 k a je spojený s prevodovkou PowerShift. Verzia s výkonom 150 k so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou prinesie o 15 percent nižšiu spotrebu paliva než predchádzajúci model s výkonom 140 k.
Nový Focus vďaka lepším jazdným vlastnostiam a riadeniu pozdvihuje špičkovú jazdnú dynamiku modelu na novú úroveň. Rovnako prináša aj novú úroveň potešenia z jazdy, pre ktoré je právom uznávaný. Konštruktérom automobilky Ford sa podarilo dosiahnuť pevnejšie, citlivejšie a kvalitnejšie prepojenie s vozovkou zvýšením konštrukčnej tuhosti prednej časti, úpravou geometrie zavesenia kolies, zvýšením bočnej tuhosti silentblokov „riadenia“ na zavesení a novým vyladením tlmičov.