Nový Ford Puma: pohodový, pokojný a pripojený
25.07.2024 18:48
Nový Ford Puma patrí do kategórie kompaktných crossoverov, uľahčuje jazdu v meste a ponúka priestor pre päť osôb a ich všetky osobné veci . Cestovanie v úplne novom interiéri s veľkými digitálnymi displejmi, špičkovou konektivitou a pokročilými jazdnými technológiami predstavuje skutočne príjemnú jazdu a relax za volantom.
-
So štýlovou novou Pumou s kokpitom ako v športovom vozidle a s intuitívnymi veľkými obrazovkami je jazda v meste jednoduchá, zábavná a praktická.
-
Pokročilé technológie uľahčujú jazdu, napríklad pomáhajú vodičovi spomaliť pri prejazde križovatkami alebo v zákrutách, prípadne pri parkovaní na úzke miesta.
-
Tento mestský crossover s mild hybridnou jednotkou ponúka úložný priestor MegaBox, ktorý zväčšuje priestor pre päť osôb a batožinu. Čisto elektrická Puma Gen-E sa predstaví ešte tento rok
V interiéri sa nachádza nový kokpit v štýle športových vozidiel. Vysoko umiestnené obrazovky sú naklonené smerom k vodičovi a obklopujú cestujúcich, pričom počet fyzických tlačidiel je v záujme vytvorenia pokojného prostredia obmedzený na minimum.
Sofistikované technológie umožňujú jazdiť prirodzenejším spôsobom využitím tempomatu, spomalia vozidlo pri prejazde križovatkami a v zákrutách, pomáhajú vodičovi lepšie vidieť do zákrut v noci a poskytujú aj pohľad z vtáčej perspektívy na stredovej obrazovke, takže parkovanie na rušných uliciach bude hračkou.
Slobodu pri hľadaní dobrodružstva mimo mesta poskytuje dynamická a úsporná mild-hybridná pohonná jednotka s výkonom 155 koní.
Spoločnosť Ford dnes taktiež oznámila, že ešte tento rok predstaví čisto elektrickú Pumu Gen-E – prvú Pumu, ktorá bude mať nulové výfukové emisie5.
„Od zákazníkov modelu Puma sme sa dozvedeli, že jazdu v najlepšie vyzerajúcom kompaktnom crossoveri si užívajú a neustále nachádzajú nové spôsoby, ako im MegaBox umožňuje využívať batožinový priestor tak, ako to nedokáže žiadne iné malé vozidlo. Taktiež nám povedali, že interiér so skutočným wow-faktorom a pokročilou konektivitou by posunul Pumu na vyššiu úroveň," povedal Jon Williams, generálny riaditeľ Ford Blue v Európe.
"To je presne to, čo sme priniesli: špičkový dizajn, podmanivý digitálny zážitok a rovnako hladko integrovanú konektivitu SYNC 4 ako vo väčších modeloch, ako je napríklad v našom novom Forde Kuga - to všetko v obohatenej a zjednodušenej modelovej rade, vďaka ktorej si nová generácia zákazníkov ľahšie ako kedykoľvek predtým vyberie tú správnu Pumu pre svoje dobrodružstvá."
Technológie, ktoré uľahčujú život
Vďaka dvom veľkým obrazovkám majú vodiči neustále prehľad a kontrolu nad vozidlom. 12,8-palcový digitálny prístrojový panel s ostrým obrazom možno prispôsobiť tak, aby zobrazoval informácie, ktoré sú pre vodiča najpotrebnejšie. 12,0-palcová stredová dotyková obrazovka s vysokým rozlíšením zase uľahčuje zobrazovanie a ovládanie máp, používanie systému informácií, zábavy a rôznych funkcií, napríklad klimatizáciu a vyhrievanie sedadiel.
Nový systém informácií a zábavy SYNC 46 má v Pume dvakrát vyšší výpočtový výkon než predchádzajúca verzia a možno ho prispôsobiť tak, aby bol prístup k najpoužívanejším funkciám čo najjednoduchší. Funkcia rozpoznávania hlasu rozumie bežnej reči a smartfóny možno ľahko integrovať pomocou bezdrôtových rozhraní Apple CarPlay a Android Auto7 – a nabíjať pomocou bezdrôtovej nabíjačky8,9.
Dokonca aj bez pripojeného smartfónu sa môžu vodiči opýtať zabudovanej asistentky Alexa2: „Čo mám dnes v kalendári?“, „Aká je dnes cesta domov?“ alebo „Prehraj môj playlist do auta“, a to buď prostredníctvom soundbaru alebo voliteľného audiosystému B&O s 10 reproduktormi8. Štýl a pohodlie zdokonaľuje nová posuvná lakťová opierka a športový, dvojramenný volant s plochou spodnou časťou ako v pretekárskom aute.
S novou Pumou je jazda jednoduchšia. Inteligentný adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go a s asistentom jazdy v strede jazdného pruhu9,10,11 dokáže plynulo zrýchľovať a brzdiť, aby bola jazda prirodzenejšia. Okrem toho dokáže pomocou prediktívneho asistenta rýchlosti9,10 prispôsobiť rýchlosť jazdy podľa zákrut, kruhových objazdov alebo podľa vjazdov na diaľnicu alebo výjazdov z diaľnice. V meste možno použiť 360-stupňový systém priestorových kamier9,10,12a zobraziť pohľad z vtáčej perspektívy, aby ste pri parkovaní vozidlo nepoškriabali.
Nové svetlomety prinášajú viac funkcií, než len svieži dizajn a výrazný svetelný podpis. Voliteľná technológia dynamických maticových LED svetiel využíva technológiu prediktívnych dynamických svetiel do zákrut9,10, ktorá monitoruje cestu pred vami a osvetľuje zákruty, aby vodič lepšie videl.
Nová Puma má praktické funkcie veľkého auta. 80-litrový úložný priestor MegaBox v podlahe batožinového priestoru je dostatočne veľký pre malý nákup zo supermarketu. Do batožinového priestoru možno nastojato odložiť dve súpravy golfových palíc a aj pri prevážaní piatich osôb je k dispozícii viac ako 450 litrov priestoru pre batožinu, nákup alebo klietku pre psa13.
Zákazníci sa môžu rozhodnúť pre výbavu Titanium, ST-Line alebo ST-Line X, pričom každá sa už teraz vyznačuje kultovým štýlom exteriéru inšpirovaným kupé a jedinečným dizajnom predného nárazníka, mriežky chladiča a zliatinových diskov kolies. Určite zaujme aj šesť farieb karosérie vrátane sivej Cactus Grey (novinka pre Pumu), okrem toho aj svetlá na nastupovanie, ktoré na zem8 premietajú logo Puma.
Nové modely Puma poháňa 1,0-litrový motor Ford EcoBoost Hybrid, ktorý využíva 48-voltovú mild-hybridnú elektrickú sústavu na úsporu paliva alebo zvýšenie výkonu až na 155 koní 3,4.
Vývoj aj výroba modelu Puma prebieha v Európe – vyrába sa v najmodernejšom montážnom závode Ford Otosan v rumunskej Craiove.
# # #
1 Pripojené služby a funkcie závisia od dostupnosti siete a kompatibilného paušálu. Rozvíjajúca sa technológia/mobilné siete/funkcie vozidla môžu obmedziť funkčnosť a zabrániť fungovaniu pripojených funkcií. Súčasťou pripojených služieb nie je Wi-Fi hotspot. Voliteľný Wi-Fi hotspot vyžaduje samostatné predplatné.
2 Ak chce vodič používať zabudovanú asistentku Alexu, pomocou aplikácie FordPass v smartfóne alebo v nastaveniach vozidla musí aktivovať FordPass vo svojom vozidle. Prístup k asistentke Alexa vyžaduje účet Amazon, systém SYNC 4 alebo SYNC 4A, FordPass a bezplatnú službu Connected Service aktivovanú prostredníctvom aplikácie FordPass (podrobnosti nájdete v Podmienkach FordPass). Môžu byť potrebné ďalšie produkty a nastavenie. Amazon, Alexa a všetky súvisiace logá a značky sú ochranné známky spoločnosti Amazon.com, Inc. alebo jej pobočiek.
3 Hodnoty výkonu, krútiaceho momentu, užitočného zaťaženia, parametre ťahania a spotreby paliva podľa WLTP sú nezávislé údaje, ktoré nemusí byť možné dosiahnuť naraz.
4 Puma s výkonom 125 koní s 1,0-litrovým motorom EcoBoost Hybrid s prevodovkou Powershift má emisie CO2 127 –143 g/km a spotrebu paliva na úrovni 5,6 – 6,3 l/100 km (podľa WLTP).
Puma s výkonom 125 koní s 1,0-litrovým motorom EcoBoost Hybrid s manuálnou prevodovkou má emisie CO2 119 –135 g/km a spotrebu paliva na úrovni 5,3 – 6,0 l/100 km (podľa WLTP).
Puma s výkonom 155 koní s 1,0-litrovým motorom EcoBoost Hybrid s prevodovkou Powershift má emisie CO2 125 –142 g/km a spotrebu paliva na úrovni 5,5 – 6,3 l/100 km (podľa WLTP).
Puma ST s prevodovkou Powershift má emisie CO2 135 –146 g/km a spotrebu paliva na úrovni 6,0 – 6,5 l/100 km (podľa WLTP).
Rozsahy hodnôt emisií CO2 a spotreby paliva sa môžu líšiť v závislosti od variantov vozidla ponúkaných v jednotlivých krajinách. Uvedené hodnoty spotreby paliva/energie, emisií CO2 a dojazdu v elektrickom režime sa určujú v súlade s technickými požiadavkami a špecifikáciami nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 a (EÚ) 2017/1151 v platnom znení. Použité štandardné skúšobné postupy umožňujú vzájomne porovnávať rôzne typy vozidiel od rôznych výrobcov.
5 Oficiálne homologizovaný dojazd bude zverejnený bližšie k dátumu predaja. V súlade s celosvetovo harmonizovaným skúšobným postupom pre ľahké vozidlá (WLTP). Uverejnený dojazd (zamýšľaná cieľová hodnota podľa WLTP) možno dosiahnuť s plne nabitou batériou – v závislosti od existujúcej série a konfigurácie batérie. Skutočný dojazd sa môže líšiť v závislosti od rôznych faktorov (napr. poveternostné podmienky, štýl jazdy, profil trasy, stav vozidla, vek a stav lítiovo-iónovej batérie).
6 Ak sa nesústredíte alebo používate prenosné zariadenia, nešoférujte vozidlo. Ak je to možné, používajte hlasom ovládané systémy. Ak je zaradený prevodový stupeň, niektoré funkcie môžu byť zablokované. Všetky funkcie nie sú kompatibilné so všetkými telefónmi.
7 Vyžaduje sa telefón s aktívnym dátovým paušálom a kompatibilný softvér. Systém SYNC 4 počas používania neovláda produkty tretích strán. Za príslušné funkcie sú výhradne zodpovedné tretie strany.
8 Voliteľná bezdrôtová nabíjačka Qi nemusí byť kompatibilná so všetkými mobilnými telefónmi.
9 Voliteľná funkcia.
10 Funkcie asistencie pri jazde sú doplnkové a nenahrádzajú pozornosť vodiča, jeho úsudok a nutnosť ovládať vozidlo.
11 Ak zastavenie trvá dlhšie ako tri sekundy, vodič musí zasiahnuť a stlačiť tlačidlo „RES“ alebo plynový pedál, inak sa činnosť systému neobnoví.
12 Kamery fungujú len pri rýchlostiach do 10 km/h.
13 Objem nákladu a batožinového priestoru je obmedzený hmotnosťou a rozložením hmotnosti.
-
So štýlovou novou Pumou s kokpitom ako v športovom vozidle a s intuitívnymi veľkými obrazovkami je jazda v meste jednoduchá, zábavná a praktická.
-
Pokročilé technológie uľahčujú jazdu, napríklad pomáhajú vodičovi spomaliť pri prejazde križovatkami alebo v zákrutách, prípadne pri parkovaní na úzke miesta.
-
Tento mestský crossover s mild hybridnou jednotkou ponúka úložný priestor MegaBox, ktorý zväčšuje priestor pre päť osôb a batožinu. Čisto elektrická Puma Gen-E sa predstaví ešte tento rok