Nový koncept vyššej strednej triedy: Audi A6 e-tron vytvára nový štandard v oblasti dizajnu aj dojazdu

31.07.2024 20:39

 

  • Emocionálny dizajn: monolitický interiér a vnútorná architektúra dizajnom a ergonómiou prispôsobená posádke

  • Vynikajúca aerodynamika a dojazd vyše 750 kilometrov

  • Najlepšia jazdná dynamika: adaptive air suspension umožňuje široký diapazón medzi vysokým komfortom a športovou jazdnou dynamikou

  • Gernot Döllner, CEO AUDI AG: „A6 e-tron* náš prvý výlučne elektrický model Audi ako Sportback a Avant bude nadchýnať pre elektromobilitu.“

Na autosalóne Auto Shanghai 2021 mala premiéru štúdia Audi A6 e-tron concept ako predchodca inovatívne veľkosériového automobilu s výlučne elektrickým pohonom. Teraz prichádza na trh Audi A6 e-tron* ako Sportback a Avant. Ako druhý model skonštruovaný na báze novej elektrickej platformy – Premium Platform Electric (PPE), využíva známe silné stránky PPE s dôrazom na výkonnosť, dojazd, efektivitu a nabíjanie. Okrem toho je prvým modelom s nízkou podlahou na tejto platforme. Exteriér je energický, športový a má perfektné proporcie. Interiér determinuje nová filozofia dizajnu Audi. A6 e-tron* ponúka mnoho inovatívnych prvkov ako virtuálne vonkajšie spätné zrkadlá druhej generácie, inteligentné panoramatické strešné okno s elektricky prepínateľnou priehľadnosťou a osvetlené logo štyroch kruhov na zadnej časti karosérie. Od septembra 2024 sa bude dať objednať A6 e-tron* a S6 e-tron*, obidva s karosériou Sportback a Avant. 

Pôsobivý dojazd a rýchlosť nabíjania

Výkonné, kompaktné a vysoko efektívne elektromotory v kombinácii s lítiovo-iónovou akumulátorovou batériou novo vyvinutou pre PPE s 12 modulmi a 180 článkami hranolového tvaru s celkovou kapacitou 100 kWh brutto (94,9 kWh netto) umožňujú dojazd vyše 750 kilometrov (A6 Sportback e-tron*), resp. vyše 720 kilometrov (A6 Avant e-tron*). Nové Audi A6 e-tron* poskytuje typický športový zážitok z jazdy automobilov Audi s výkonom do 270 kW pri A6 Sportback e-tron*/Avant e-tron performance* (kombinovaná spotreba elektrickej energie v kWh/100 km: 17,0-14,0; kombinované emisie CO2 v g/km: 0). Audi A6 e-tron performance* (kombinovaná spotreba elektrickej energie v kWh/100 km: 17,0-14,0; kombinované emisie CO2 v g/km: 0) zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Jeho maximálna rýchlosť je 210 km/h.

Audi S6 e-tron* (kombinovaná spotreba elektrickej energie v kWh/100 km: 17,4-15,7; kombinované emisie CO2 v g/km) má systémový výkon 370 kW (405 kW pri aktivácii funkcie Launch Control). Z 0 na 100 km/h S6 Sportback e-tron* a S6 Avant e-tron* (kombinovaná spotreba elektrickej energie v kWh/100 km: 17,4-15,7; kombinované emisie CO2 v g/km: 0) zrýchľuje za 3,9 sekundy. Maximálna rýchlosť obidvoch verzií je 240 km/h. Dojazd je vyše 670 kilometrov (S6 Sportback e-tron*), resp. vyše 640 kilometrov (S6 Avant e-tron*).

Pri spustení predaja budú na výber modely A6 e-tron performance* (270 kW) s pohonom zadných kolies a S6 e-tron* (370 kW) s pohonom všetkých kolies quattro, obidva s karosériou Sportback a Avant. Neskôr budú nasledovať – špecificky pre jednotlivé trhy – ešte ďalšie modely s pohonom zadných kolies, resp. pohonom quattro.

Vďaka 800-voltovej technike a štandardnému maximálnemu nabíjaciemu výkonu 270 kW pri nabíjaní jednosmerným prúdom (DC) sú s Audi A6 e-tron* možné krátke zastávky na nabíjanie. Na primerane výkonnej nabíjacej stanici HPC (High Power Charging) môže A6 Sportback e-tron performance* za 10 minút dobiť elektrickú energiu na dojazd 310 kilometrov. Za 21 minút sa batéria dá nabiť z 10 na 80 percent úrovne SoC (State of Charge). Dôležitým predpokladom pre tento vysoký nabíjací výkon je inteligentný, vysoko výkonný a prediktívny systém tepelného manažmentu batérie.

Vďaka funkcii Plug & Charge sa vozidlo na kompatibilných nabíjacích stojanoch samočinne autorizuje po pripojení nabíjacieho kábla a spustí proces nabíjania. Zúčtovanie prebieha plne automaticky. Keď sa vozidlo pripojí k nabíjaciemu stojanu s napätím 400 V, je s Audi A6 e-tron* možné takzvané blokové nabíjanie. 

Pri ňom sa 800-voltová batéria elektricky rozdelí na dva bloky s napätím 400 V, ktoré sa potom dajú paralelne nabíjať výkonom do 135 kW. Na bežných domových wallboxoch je možné batériu nabíjať striedavým prúdom (AC) s výkonom do 11 kW. Neskôr bude k dispozícii možnosť nabíjať striedavým prúdom s výkonom do 22 kW.

Dôležitým prvkom na zvýšenie efektivity a tým aj dojazdu modelového radu Audi A6 e-tron* je zdokonalená rekuperácia. Ňou sa dá realizovať približne 95 percent všetkých brzdení v bežnej každodennej premávke. Audi A6 e-tron* rekuperuje energiu výkonom až do 220 kW. Tu zohráva významnú rolu teplota a úroveň nabitia batérie. Rekuperácia prebieha na prednej aj zadnej náprave, pričom z dôvodov efektivity sa menšie spomalenia realizujú na zadnej náprave. Okrem toho je na zadnej náprave kvôli výkonnejšiemu elektromotoru možné dosiahnuť vyšší rekuperačný výkon.

Integrovaná brzdová sústava iBS (integrated Brake System), známa z doterajších modelov e-tron, bola v rámci platformy PPE výrazne zdokonalená. Po prvý raz umožňuje prelínanie medzi hydraulickou brzdou a brzdením elektrickou rekuperáciou pomocou elektromotora individuálne na jednotlivých nápravách.

Aj pri Audi A6 e-tron* je k dispozícii – typicky pre Audi – dvojstupňová rekuperácia, nastaviteľná pádlami na volante. Okrem toho môže vozidlo aj dobiehať „plachtiť“ bez pohonu. Pri ňom vozidlo dobieha bez brzdného momentu elektromotora keď vodič uvoľní pedál akcelerátora. Ako ďalšiu alternatívu A6 e-tron* poskytuje jazdný režim „B“, ktorý sa približuje k tzv. ovládaniu jedným pedálom. V tomto režime má vozidlo najväčší rekuperačný výkon. Pri predvídavej jazde tak možno v jazdnom režime „B“ absolvovať skoro všetky spomalenia bez použitia brzdového pedála. 

Precízna jazdná dynamika, vysoký komfort

DNA Audi sa prejavuje aj na podvozku – exaktne definovanou filozofiou vyladenia. V rámci nej sú všetky regulačné systémy podvozka precízne navzájom zladené. Jazdnú dynamiku modelov A6 e-tron* výrazne ovplyvňuje zvlášť bezprostredne vyladená predná náprava, dodávajúca podvozku osobitnú agilitu.

Adaptive air suspension – voliteľné vzduchové pruženie s elektronicky regulovanými tlmičmi pruženia – poskytuje vozidlu široký diapazón medzi vysokým komfortom a športovými jazdnými vlastnosťami. V závislosti na rýchlosti jazdy a individuálnom nastavení sa adaptive air suspension prispôsobuje charakteru cesty a nastavuje svetlú výšku vozidla v štyroch stupňoch.

V systéme regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select je osobitosťou režim efficiency. Pri jeho nastavení vzduchový podvozok pri určitej rýchlosti spustí karosériu o 20 milimetrov nižšie, čím zlepší aerodynamiku vozidla. Tým sa znižuje spotreba elektrickej energie a predlžuje dojazd.

Pohon všetkých kolies modelu Audi S6 e-tron* s prevahou krútiaceho momentu na zadných kolesách pri variabilnom rozdeľovaní podporuje dynamické jazdné vlastnosti. Rozličný výkon elektromotorov na prednej a zadnej náprave umožňuje aj pri plnom zaťažení rozdeľovanie krútiaceho momentu s prevahou vzadu. Audi S6 e-tron a A6 e-tron* majú rozdielne rozmery pneumatík na prednej a zadnej náprave, čo ďalej zlepšuje stabilitu a športové jazdné vlastnosti.

 

Späť

Advertisement

 


 

 

 

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode