Nový model CUPRA Leon: reštylizovaný a zdokonalený ako svojbytný model
02.05.2024 21:55
- Nový model CUPRA Leon prináša nové výrazové prostriedky dizajnu CUPRA do kompaktného segmentu ako predná časť karosérie s profilom žraločieho nosa, logo CUPRA na prednej kapote, svetlomety LED matrix s trojuholníkovou svetelnou grafikou a svietiace logo CUPRA integrované do pásu zadných svetiel.
- Interiér vyvoláva pocit vysokej kvality vďaka nanovo navrhnutým prvkom ako prístrojový panel, stredová konzola, čalúnenie dverí a poťahy sedadiel. Nové materiály ako poťahy škrupinových športových sedadiel z mikrovlákna, vyrobeného s použitím 73 % recyklovaného materiálu alebo kože vypracovanej šetrne voči životnému prostrediu, prispievajú k zvýšeniu udržateľnosti.
- Digitalizovaný kokpit obsahuje nové a zdokonalené užívateľské rozhranie HMI a systém infotainmentu s dotykovým displejom 32,8 cm (12,9“) s osvetlenými dotykovými tlačidlami.
- Nový ozvučovací systém high-end s 12 reproduktormi, vyvinutý v spolupráci s expertmi spoločnosti Sennheiser Mobility, vytvára autentický zvuk Sennheiser, ktorému dôverujú hudobní tvorcovia a umelci na celom svete.
- Nový model CUPRA Leon bude v ponuke aj s pohonom plug-in hybrid (eHybrid) s výkonom až do 200 kW (272 k) a elektrickým dojazdom vyše 100 km, umožňujúcim zrýchlené nabíjanie jednosmerným prúdom (DC) výkonom do 50 kW.
- Nový model CUPRA Leon Sportstourer dostal nový benzínový motor 2.0 TSI s výkonom 245 kW (333 k) v kombinácii s pohonom všetkých kolies 4Drive s funkciou torque splitter a voliteľnými brzdami Akebono, čo z neho robí najvýkonnejší model CUPRA Leon v histórii. Najvýkonnejšia verzia 5-dverového hatchbacku CUPRA Leon má motor 2.0 TSI s výkonom 221 kW (300 k), ktorý poháňa predné kolesá.
- Športové vyladenie podvozka a motorov zabezpečuje bezkonkurenčnú jazdnú dynamiku.
- Nový model CUPRA Leon – 5-dverový hatchback aj kombi Sportstourer – bol navrhnutý a vyvinutý v Barcelone a bude sa vyrábať v materskom závode Martorell. Predávať sa začne v treťom štvrťroku 2024.
Vonkajší dizajn
Nový model CUPRA Leon ako 5-dverový hatchback a kombi CUPRA Leon Sportstourer sú navrhnutí tak, aby zapôsobili na prvý pohľad a vyvolali úžas. Obidve verzie karosérie prinášajú DNA značky s úplne novou tvárou, výraznejšou osobnosťou a moderným športovým charakterom.
CUPRA Leon prináša nové výrazové prostriedky dizajnu značky CUPRA s prednou časťou karosérie v profile žraločieho nosa, LED svetlometmi s trojuholníkovou svetelnou grafikou a veľkým, výrazným otvorom na vstup chladiaceho vzduchu v nárazníku. Predná časť karosérie pôsobí energicky a odhodlane, logo CUPRA je teraz umiestnené na kapote namiesto masky chladiča. Charakteristický vzhľad dotvárajú voliteľné svetlomety LED matrix s trojuholníkovými segmentmi, usporiadanými do trojuholníka.
Na modifikovanej zadnej časti majú obidve verzie karosérie dvere batožinového priestoru lomené do profilu V, na ktorý nadväzujú blistre na bokoch karosérie. Energicky tvarovaný dvojfarebný nárazník s integrovaným difúzorom zvýrazňuje športový charakter vozidla a vizuálne ho znižuje k ceste.
Zadné LED skupinové svetlá majú rovnaký trojuholníkový tvar ako predné svetlomety. Sofistikovaným prvkom je osvetlené logo CUPRA v strede pásu spájajúceho zadné svetlá. Aj odrazové sklá v nárazníku majú trojuholníkový tvar v duchu novej filozofie dizajnu CUPRA.
Vonkajšie proporcie obidvoch verzií karosérie umocňuje nový dizajn kolies z ľahkej zliatiny. Celkovo je k dispozícii 9 druhov kolies formátu 18 a 19“.
Zákazníci majú na výber deväť farieb karosérie vrátane nových a exkluzívnych odtieňov Century Bronze Matt a Enceladus Grey Matt. Paletu farieb ďalej tvoria odtiene Fiord Blue, Midnight Black, Glacial White, Magnetic Tech, Graphene Grey, Taiga Grey a Magnetic Tech Matt.
Dizajn interiéru
Po otvorení dverí projekčné svetlá premietajú na zem vedľa vozidla logo CUPRA, čím automobil privíta svojho vodiča a spolujazdca.
Dominantným prvkom kokpitu je multifunkčný športový volant CUPRA s typickými satelitnými tlačidlami, ktoré sú spolu s radiacimi pádlami štandardom pri verziách vybavených dvojspojkovou prevodovkou DSG. Digitálne displeje a športové sedadlá spolu s novými materiálmi v kabíne vytvárajú moderné prostredie harmonicky zladené s vysoko výkonným charakterom vozidla. Použité materiály zvýrazňujú vysokú kvalitu interiéru a súčasne prispievajú k zvýšeniu udržateľnosti.
Prístrojová doska má povrch s parametrickým 3D vzorom, ktorý je vizuálne zaujímavý a príjemný na dotyk. Stredová konzola je navrhnutá s väčšou presnosťou venovanou najmenším detailom, čo spolu s novými materiálmi zvyšuje celkovú kvalitu kokpitu. Osobitý štýl dodávajú interiéru medené akcenty na rozličných miestach kabíny, vrátane mriežok ventilácie.
Sortiment sedadiel pre nové modely CUPRA Leon a CUPRA Leon Sportstourer umožňuje majiteľovi vytvoriť si vozidlo podľa individuálnych preferencií a súčasne prispieva k zvýšeniu udržateľnosti. Štandardné športové sedadlá majú textilný poťah, škrupinové športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy môžu mať poťah buď z mikrovlákna, vyrobeného zo 73 % z recyklovaného materiálu a opatreného progresívnou laserovou perforáciou, alebo z kože spracovanej šetrne voči životnému prostrediu. To predstavuje ďalší príspevok značky CUPRA k vyššej udržateľnosti v rámci automobilového priemyslu. Špičkové športové sedadlá CUPBucket kombinujú ultra technický textil na stredných častiach poťahu s recyklovaným mikrovláknom. Tieto sedadlá s nižšou montážnou polohou v karosérii a ergonomickejšou, športovou polohou vodiča za volantom sú k dispozícii pre špičkovú verziu CUPRA Leon VZ. Pri sedadlách CUPBucket majú dekoračné prvky interiéru ako satelitné tlačidlá na volante, obloženie stredovej konzoly a mriežky ventilácie vyhotovenie v tmavom chróme.
Prístrojový panel je plne digitalizovaný. Obsahuje nové, zdokonalené užívateľské rozhranie HMI zložené z konfigurovateľnej obrazovky digitálneho združeného prístroja pred vodičom a veľkého dotykového displeja systému infotainmentu s uhlopriečkou 32,8 cm (12,9“) s osvetlenými digitálnymi posúvačmi na spodnej hrane rámu.
Systém infotainmentu má nové menu. Na základnej obrazovke je lišta App Bar, widgety a osobitná lišta Clima Bar. Tá obsahuje ikony ovládania klimatizácie, ktoré sú neustále zobrazené. Vďaka tomu sú všetky funkcie vozidla dosiahnuté jedným klikom, čím sa stiera rozdiel medzi fyzickou a digitálnou interakciou.
Audiosystém Sennheiser kategórie high-end
Nový model CUPRA Leon môže byť na želanie vybavený novým ozvučovacím systémom kategórie high-end, vyvinutým v spolupráci s expertmi spoločnosti Sennheiser Mobility. Systém poskytujúci fascinujúci zážitok z hudby má multikanálový zosilňovač s celkovým výkonom 390 W napájajúci sústavu 12 reproduktorov. Digitálny akustický procesor v zosilňovači využíva softvér AMBEO Concerto spoločnosti Sennheiser, ktorý zo stereofónneho záznamu extrahuje základné komponenty hudby, vrátane jednotlivých nástrojov a priestorovej informácie a z nich v kabíne vozidla vytvorí trojrozmerné ozvučenie pre autentický zážitok z hudby. Pri tom Sennheiser využíva svoje dlhoročné skúsenosti z vývoja a výroby profesionálnej zvukovej techniky.
Pohon
Pre nový model CUPRA Leon sú k dispozícii štyri rozličné systémy pohonu: benzínový motor (TSI), mild hybrid (eTSI), turbodiesel (TDI) a plug-in hybrid novej generácie (eHybrid). Výkonové spektrum siaha od 110 kW (150 k) pri verzii hatchback po 245 kW (333 k) pri kombi Sportstourer.
TSI (benzínový motor)
Klasický spaľovací motor zostáva hlavným pilierom ponuky pohonu pre nový model CUPRA Leon, ktorá obsahuje dva nové agregáty. Všetky benzínové motory sú turbodúchadlom prepĺňané štvorvalce s priamym vstrekovaním paliva. Ich výkonové spektrum siaha od 110 kW (150 k) po 245 kW (333 k).
Základnou pohonnou jednotkou je motor 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorý je k dispozícii pre hatchback aj Sportstourer.
Ďalším motorom pre hatchback CUPRA Leon je motor 2.0 TSI s výkonom 221 kW (300 k). Poháňa predné kolesá prostredníctvom 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG. Na zlepšenie trakcie je prevodové ústrojenstvo doplnené samosvorným diferenciálom VAQ. Elektronicky ovládaný systém vyhodnocuje rozličné informácie ako uhol natočenia volantu, otáčky kolies a moment otáčania vozidla okolo zvislej osy na dosiahnutie optimálnej trakcie a čo najvyššej dynamiky pri prejazde zákruty.
Pre nový model CUPRA Leon Sportstourer sú vyhradené dva motory 2.0 TSI. Agregát s výkonom 150 kW (204 k) sa kombinuje so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou a systémom pohonu všetkých kolies 4Drive.
Špičkovou pohonnou jednotkou modelového radu je motor 2.0 TSI s výkonom 245 kW (333 k) pre verziu CUPRA Leon Sportstourer VZ. Montuje sa so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a novým systémom pohonu všetkých kolies 4Drive s technológiou torque splitter. CUPRA Leon Sportstourer VZ so špičkovým motorom 2.0 TSI je to najvýkonnejší model CUPRA Leon v histórii.
Špeciálne pre tento motor inžinieri z technického centra Martorell vyvinuli exkluzívny jazdný režim CUPRA Mode. Zahŕňa charakteristiku pedála akcelerátora a kalibráciu dvojspojkovej prevodovky DSG optimalizovanú pre jazdu na pretekovom okruhu, vysokú dynamickú odozvu krútiaceho momentu vďaka zachovaniu otvorenej škrtiacej klapky a signalizačné svetlo pre optimálne preradenie.
Systém pohonu všetkých kolies pre špičkový motor obsahuje v skrini rozvodovky zadnej nápravy namiesto klasického diferenciálu dve nezávislé elektrohydraulicky ovládané multilamelové spojky – jednu pre každú polos. Vďaka tomu systém môže nezávisle rozdeľovať krútiaci moment na jednotlivé zadné kolesá. Tým sa pri jazde v zákrute zvyšuje agilita a zlepšuje ovládateľnosť modelu CUPRA Leon Sportstourer VZ.
Konštrukcia systému pohonu všetkých kolies modelu CUPRA Leon Sportstourer VZ umožnila konštruktérom doplniť režim driftovania (Drift Mode), ktorý sa môže používať pri jazde na pretekovom okruhu. Pri tomto režime je elektronický stabilizačný systém ESC je prepnutý do športového režimu a systém pohonu všetkých kolies prenáša celý krútiaci moment motora na zadné kolesá, čím umožňuje extrémne dynamickú jazdu s pretáčavou charakteristikou v zákrutách.
S vysoko výkonným pohonom modelu CUPRA Leon Sportstourer VZ korešponduje aj štandardná, výkonná brzdová sústava, vyžadujúca minimálne 18-palcové kolesá. Na želanie môže byť vozidlo vybavené ešte výkonnejšími brzdami Akebono s kotúčmi rozmeru 375 mm x 36 mm vpredu a šesťpiestovými brzdičmi.
eTSI (mild hybrid)
Pre model CUPRA Leon je k dispozícii aj pohon mild hybrid (eTSI). Tento pohonný agregát zabezpečuje 5-dverovému hatchbacku aj kombi Sportstourer ešte vyššiu efektivitu. Systém mild hybrid sa kombinuje s benzínovým motorom 1.5 TSI novej generácie s výkonom 110 kW (150 k) a výlučne so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Vďaka elektrifikácii s využitím 48-voltového systému mild hybrid je pohon nielen efektívnejší, ale aj celkovo komfortnejší.
Systém využíva 48-voltový štartovací generátor, ktorý je pripojený k spaľovaciemu motoru drážkovaným remeňom a kompaktnú lítiovo-iónovú batériu s napätím 48 V. Štartovací generátor svojim krútiacim momentom podporuje spaľovací motor pri akcelerácii, zabezpečuje intenzívnu rekuperáciu energie pri spomaľovaní a brzdení a umožňuje rýchle a plynulé opätovné naštartovanie motora vypnutého systémom stop-štart pri zastavení alebo aj počas jazdy pri dobiehaní. Vyššie prevádzkové napätie 48 V umožňuje efektívnejšiu a komfortnejšiu funkciu systému mild hybrid oproti predchádzajúcej verzii systému pracujúcej s napätím 12 V.
TDI (diesel)
Súčasťou ponuky pohonných jednotiek modernizovaného modelového radu CUPRA Leon je naďalej aj štvorvalcový turbodiesel, ktorý je dôležitý pre určité trhy a skupiny zákazníkov. Motor 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k), spĺňajúci najprísnejšie aktuálne emisné normy, sa štandardne montuje so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a poháňa predné kolesá.
eHybrid (plug-in hybrid)
S novou generáciou pohonu plug-in hybrid značka CUPRA opäť potvrdzuje, že elektrifikácia a výkonnosť sa dobre hodia k sebe.
Pre nový model CUPRA Leon s obidvoma verziami karosérie – 5-dverový hatchback aj kombi Sportstourer – sú na výber dve verzie pohonu eHybrid s výkonom 150 kW (204 k) a 200 kW (272 k).
Obidve využívajú nový benzínový štvorvalec 1.5 TSI evo2, elektromotor s výkonom 85 kW (115 k) integrovaný do skrine špeciálnej 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky eDSG a novú lítiovo-iónovú akumulátorovú batériu s väčšou kapacitou 19,7 kWh netto. Nový agregát eHybrid umožňuje dojazd s výlučne elektrickým pohonom vyše 100 km (WLTP). Batéria sa teraz dá aj zrýchlene nabíjať jednosmerným prúdom (DC) s výkonom 50 kW na verejných nabíjačkách a z domového wallboxu výkonom 11 kW (u predchodcu 3,6 kW).
Verzia CUPRA Leon VZ e-HYBRID s výkonom 200 kW (272 k) môže byť na želanie vybavená brzdami Brembo. Tieto brzdy majú väčšie, perforované a ventilované kotúče rozmeru 370 x 32mm na prednej náprave a štvorpiestové brzdiče, vďaka čomu sú výkonnejšie a odolnejšie voči veľkému namáhaniu.
Podvozok
Podvozok nového modelu CUPRA Leon využíva najnovšiu architektúru MQB Evo koncernu Volkswagen. Na prednej náprave sú tlmičové vzpery McPherson so spodnými priečnymi ramenami a priečnym skrutným stabilizátorom, štandardné progresívne riadenie zabezpečuje maximálnu agilitu. Zadné kolesá majú viacprvkové závesy. Všetky kolesá sú odpružené vinutými pružinami.
Výkonná brzdová sústava s kotúčovými brzdami na obidvoch nápravách je vybavená elektrickým posilňovačom, ktorý zabezpečuje rýchlejšiu reakciu ako bežný systém a prispieva k zvýšeniu aktívnej bezpečnosti kvôli duplicite systémov (ESC a elektrický posilňovač bŕzd). Okrem toho pri vozidlách s pohonom plug-in hybrid (eHybrid) umožňuje rekuperovať energiu kombináciou brzdenia pomocou elektromotora a hydraulických bŕzd.
Pružiny aj tlmiče pruženia sú vyladené tak aby umožňovali rovnako komfortnú, ako aj dynamickú jazdu. Adaptívne tlmiče pruženia DCC v priebehu milisekúnd prispôsobujú svoju charakteristiku individuálne pre jednotlivé kolesá momentálnym jazdným podmienkam.
Vyladenie podvozka si vodič môže prispôsobiť pomocou nastaviteľných jazdných profilov Comfort, Sport, CUPRA a Individual. Tieto profily sa dajú jednoducho prepínať na dotykovom displeji infotainmentu. Pri režime Individual navyše vodič môže digitálnym dotykovým posúvačom DCC meniť nastavenie podvozka v 15 krokoch medzi výrazne komfortným a športovým.
Celkové dynamické vyladenie modelu CUPRA Leon môže vodič prispôsobovať pomocou jazdných profilov Comfort, Performance, CUPRA a Individual. Jednotlivé profily ovplyvňujú nastavenie motora, prevodovky, podvozka a riadenia. Pre verziu CUPRA Leon Sportstourer VZ s najvýkonnejším motorom je k dispozícii navyše aj režim Drift, ovplyvňujúci systém pohonu všetkých kolies 4Motion. Vďaka tomu nový model CUPRA Leon poskytuje takú širokú škálu vlastností ako máloktorý iný automobil v segmente.
Hoci konštrukcia podvozka nového modelu CUPRA Leon zabezpečuje spoľahlivý prenos krútiaceho momentu motora na cestu a precíznu ovládateľnosť pri najvýkonnejších motoroch verzie Sportstourer je kvôli veľkému krútiacemu motoru nevyhnutý pohon všetkých kolies 4Drive najnovšej generácie.
Systém pohonu všetkých kolies 4Drive tvorí elektrohydraulicky ovládaná multilamelová spojka v prednej časti skrine diferenciálu zadnej nápravy, pripojená ku kĺbovému hriadeľu od prevodovky. Táto koncepcia zlepšuje rozloženie hmotnosti na nápravy a skracuje reakčnú dobu systému.
Riadiaca jednotka systému 4Drive v reálnom čase vyhodnocuje parametre ako rýchlosť jazdy, natočenie volantu, moment otáčania vozidla okolo zvislej osi, ako aj nastavený jazdný režim a na základe nich adaptívne reguluje rozdeľovanie krútiaceho momentu na kolesá. Regulácia nie je obmedzená iba na nápravy ale aj na jednotlivé kolesá s využitím elektronického stabilizačného systému EDS. Prostredníctvom pribrzdenia prešmykujúceho kolesa na náprave sa väčší pomer krútiaceho momentu prenesie na opačné koleso s lepšou adhéziou.
Špecifickým prvkom vybavenia verzie CUPRA Leon VZ je zvukový aktuátor. Je to aktívny systém, ktorý zosilňuje prirodzený zvuk motora podľa nastaveného jazdného profilu. Tým vytvára novú krivku zvuku zladenú s prirodzeným zvukom, ako aj „adrenalínový“ zvuk, kedy sa hlasitosť proporcionálne zvyšuje so zaťažením a otáčkami motora.
Pri režime Individual sa dá nastaviť zvuk „Pure“ kedy je zvukový aktuátor vypnutý ale súčasne sú naplno otvorené klapky vo výfukovej sústave, čím vozidlo získava agresívny, no na 100 % autentický zvuk.
Infotainment a konektivita
Nový model CUPRA Leon má kokpit vybavený displejmi s vysokým rozlíšením, ktoré poskytujú vodičovi a spolujazdcom všetky potrebné informácie, umožňujú ovládanie audiosystému novej generácie a poskytujú prístup do ekosystému CUPRA prostredníctvom aplikácie My CUPRA App.
Vodič má vo svojom zornom poli displej digitálneho združeného prístroja Digital Cockpit, na ktorom si môže podľa potreby konfigurovať zobrazenie dôležitých prevádzkových informácií.
Na ovládanie infotainmentu a väčšiny funkcií vozidla slúži centrálny dotykový displej s uhlopriečkou 32,8 cm (12,9”), ktorý má v spodnej časti rámu osvetlené dotykové posuvné ovládače na reguláciu teploty klimatizácie v dvoch zónach a hlasitosti audiosystému. Systém pracujúci s novým operačným systémom umožňuje vodičovi pomocou konfigurovateľných widgetov prispôsobiť si základnú obrazovku podľa individuálnych preferencií.
Funkcia Wireless Full Link umožňuje vodičovi pripojiť si bez kábla svoj smartfón k systému infotainmentu prostredníctvom Apple CarPlay a Android Auto a využívať jeho s automobilom kompatibilné funkcie ako napríklad prehrávanie hudby alebo navigáciu. Všetky funkcie sa dajú intuitívne ovládať na veľkom dotykovom displeji prostredníctvom nového užívateľského rozhrania CUPRA Human Machine Interface (HMI).
Na nabíjanie mobilných zariadení má nový model CUPRA Leon bezdrôtovú nabíjačku s výkonom 15 W, vybavenú chladením.
Pomocou mobilnej aplikácie My CUPRA App má zákazník na diaľku kompletný prehľad o stave svojho vozidla, môže ovládať vybrané funkcie ako napríklad zamknutie a odomknutie vozidla a pri verziách CUPRA Leon eHybrid navyše aj na diaľku ovládať nabíjanie a klimatizáciu vozidla pripojeného k nabíjačke.
Digitálna konektivita prispieva nielen k zvýšeniu komfortu, ale aj bezpečnosti. Integrovaná karta SIM umožňuje funkciu systému eCall. V prípade poruchy alebo nehody môže posádka jednoduchým stlačením gombíka nadviazať telefonický kontakt z dispečingom asistenčnej alebo záchrannej služby. Ak dôjde k nehode, pri ktorej sa nafúknu airbagy, systém automaticky vyšle do dispečingu informáciu o polohe vozidla, jeho identifikáciu prostredníctvom čísla VIN, ako aj údaj o počte osôb vo vozidle aby mohla byť pomoc poskytnutá rýchlo a efektívne.
Asistenčné systémy a bezpečnosť
Nový model CUPRA Leon je vybavený širokým spektrom asistenčných a bezpečnostných systémov, ktoré zvyšujú aktívnu bezpečnosť a odbremeňujú vodiča v rozličných situáciách. Vďaka tomu patrí k najbezpečnejším a najpohodlnejším automobilom v segmente.
Osobitnú zmienku si zaslúži prediktívny adaptívny tempomat ACC, ako aj systémy Travel Assist, Side and Exit Assist a Emergency Assist.
Prediktívny tempomat ACC na základe digitálnych mapových dát navigácie a signálu GPS pozná polohu vozidla na ceste a na základe toho automaticky prispôsobuje rýchlosť jazdy cestným podmienkam. Zohľadňuje pri tom blížiace sa zákruty, kruhové objazdy, križovatky, rýchlostné obmedzenia a obce. S využitím dát prednej kamery a funkcie rozpoznávania dopravných značiek môže automaticky prispôsobovať rýchlosť jazdy podľa rozpoznaného limitu.
Systém Travel Assist kombinuje funkciu adaptívneho tempomatu ACC a asistenta jazdy v jazdnom pruhu Lane Assist na vedenie vozidla v pozdĺžnom a bočnom smere. Automaticky vedie vozidlo v jazdnom pruhu a prispôsobuje rýchlosť premávke – a to v celom rozsahu rýchlosti.
Systém monitorovania mŕtvych uhlov vonkajších spätných zrkadiel Side Assist upozorňuje vodiča na vozidlá približujúce sa zozadu a funkcia asistenta na vyparkovanie Exit Assist zabezpečuje bezpečné cúvanie na cestu s miest z obmedzeným výhľadom. Rovnaké senzory v zadnej časti vozidla využíva aj výstražný systém Exit Warning, ktorý akusticky a vizuálne upozorňuje pri vystupovaní na iné vozidlá a cyklistov približujúcich sa zozadu.
Z hľadiska bezpečnosti je významný aj asistenčný systém pre núdzové situácie Emergency Assist. Keď systém zistí, že vodič neovláda vozidlo, najprv vydá vizuálnu a akustickú výstrahu. Ak vodič nereaguje, systém mykne vozidlom náhlym pribrzdením a ak ani vtedy vodič nereaguje – napríklad pre náhlu zdravotnú indispozíciu – systém automaticky aktivuje výstražné svetlá, zastaví vozidlo a prostredníctvom systému eCall upovedomí záchranný dispečing.
Ochranu posádky pri nehode zvyšuje sústava siedmich airbagov, vrátane štandardného stredového airbagu, ktorý pri náraze zboku zabraňuje kolízii hláv vodiča a spolujazdca vpredu.
Model CUPRA Leon exceluje aj v oblasti komfortu vďaka bohatému štandardnému vybaveniu. Zahŕňa napríklad bezkľúčové odomykanie a štartovanie, automatickú trojzónovú klimatizáciu Climatronic, vyhrievané sedadlá a volant, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča a zásuvku 230 V v batožinovom priestore. Kombi Sportstourer má navyše pomocou senzora (virtuálny pedál) elektricky ovládané dvere batožinového priestoru.