Nový model Mercedes-AMG E 53 4MATIC+
06.03.2020 09:31
S výraznejším dizajnom, širšími možnosťami individualizácie a infotainmentom MBUX ešte viac zhodnocuje značka Mercedes-AMG modely biznis triedy vo forme sedanu a kombi E 53 4MATIC+ (kombinovaná spotreba paliva: 9,0-8,8 l//100 km; kombinované emisie CO₂: 207-200 g/km).
Kompletne novonavrhnutý vzhľad prednej časti prepožičiava vysokovýkonnej Triede E ešte dynamickejší prejav. Obloženie chladiča špecifické pre vozidlá AMG svojím obrysom v tvare písmena A zvýrazňuje šírku vozidla. Rovnaký účinok majú aj ploché svetlomety s LED. Vďaka rozsiahlym dizajnovým opatreniam aj zadná časť sedanu pôsobí ešte svalnatejšie. K takýmto opatreniam patria dvojdielne zadné svietidlá, nový spojler zadného nárazníka a nová vložka difúzora. Aj v interiéri s veľkými displejmi, novým volantom AMG Performance a funkciami MBUX špecifickými pre vozidlá AMG sa prejavuje športovejší charakter. Elektrifikovaný motor s objemom 3,0 litra s dvojitým preplňovaním turbodúchadlom a elektrickým prídavným kompresorom dosahuje výkon 320 kW (435 k) a poskytuje maximálny krútiaci moment 520 Nm. Jeho štartovací generátor EQ-Boost na krátky čas poskytne prídavný výkon 16 kW a krútiaci moment 250 Nm. Okrem toho napája 48 voltovú napäťovú sústavu. K ďalším zaujímavým technickým prvkom patrí 9-stupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G a plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+.
Radový šesťvalec so štartovacím generátorom s funkciou EQ-Boost
Radový šesťvalcový motor s objemom 3,0 litra modelov E 53 sa vyznačuje špičkovým výkonom a inteligentnými elektrickými komponentmi. V štartovacom generátore EQ Boost sa štartér a alternátor spájajú do výkonného elektromotora. Štartovací generátor je pritom uložený medzi motorom a prevodovkou. Používa sa nielen ako elektrický generátor, ale preberá aj hybridné funkcie. K týmto funkciám patrí zvýšenie výkonu o 16 kW a krútiaceho momentu o 250 newtonmetrov, rekuperácia, posunutie ťažiska, kĺzanie a takmer nepozorovateľné opakované rozbehnutie motora pri funkcii štart – stop. Táto inovácia a inteligentné preplňovanie pomocou prídavného elektrického kompresora a turbodúchadla majú rovnakú úlohu: zvyšovať výkon a dynamiku jazdy typické pre značku AMG a zároveň znižovať spotrebu a emisie. Štartovací generátor zvýšením výkonu pomáha pri rozjazde. Elektrický prídavný kompresor okrem toho ihneď vytvorí vysoký plniaci tlak, čím krútiaci moment potrebný na zrýchľovanie rýchlejšie stúpa, až kým sa nezapojí veľké turbodúchadlo. Hnací agregát s objemom 3,0 litra vďaka tomu reaguje extrémne spontánne a poskytuje reakcie s vysokou dynamikou bez takzvanej turbodiery. Prídavný bonus je vysoká kultúra chodu radového šesťvalca.