Nový Opel Astra má najnižšie celkové prevádzkové náklady v triede

13.10.2015 11:32

Ekonomický zázrak:

Šampión v spotrebe: 1.6 CDTI spotrebuje iba 3,4 litra nafty na 100 kilometrov
Nízke náklady na údržbu: Servisný interval 30 000 kilometrov najdlhší v segmente
Vysoká zostatková hodnota



Nový Opel Astra vytvára nové štandardy v oblasti účinnosti, dizajnu a konektivity technológiami z vyšších segmentov – a aj pri celkových prevádzkových nákladoch (Total Cost of Ownership – TCO). Pre maximálne využitie tejto typickej silnej stránky značky mali konštruktéri Opel počas vývoja neustále na pamäti nasledujúce priority: Nízku spotrebu paliva, znížené náklady na údržbu a opravy, ako aj udržanie vysokej zostatkovej hodnoty podmienené kvalitou produktu. Vďaka tomu nový Opel Astra prekonáva svojich konkurentov v oblasti celkových prevádzkových nákladov.

Ďalším argumentom pre uprednostnenie nového modelu Astra je, že zákazníci výrazne ušetria oproti kompaktným automobilom prémiových výrobcov. Plne vybavená novinka Opel, vrátane adaptívnych reflektorov IntelliLux LED®, systému infotainmentu IntelliLink najnovšej generácie a telematického systému Opel OnStar s výkonným hotspotom Wi-Fi pre až sedem koncových zariadení, ergonomickými sedadlami s masážnou funkciou a všetkými asistenčnými systémami má cenu ozaj výrazne pod základnými, skromne vybavenými verziami konkurentov.

„Nová Astra vznikla na čistom liste papiera. To je viditeľné na každom detaile. Kvalita, dizajn a ekonomická efektivita sú na veľmi vysokej úrovni, aj ultra moderné motory a kvalitné remeselné vypracovanie hovoria za nás bestseller. S týmito atribútmi Astra vytvára nové štandardy vo svojej triede a má dobré šance stať sa ešte populárnejšou u zákazníkov a predovšetkým u manažérov vozidlových flotíl,“ povedal Dr. Karl-Thomas Neumann, predseda predstavenstva Opel Group.

Menežment nákladov à la Astra: Inteligentný a praktický
Nijaký iný automobil kompaktnej triedy nie je šetrnejší z hľadiska nákladov a ekonomickejší ako Astra novej generácie. Kombinácia modernej ľahkej konštrukcie (nová Astra je až o 200 kilogramov ľahšia ako predchádzajúci model), vynikajúcej aerodynamiky (koeficient aerodynamického odporu 0,285) a celohliníkových motorov najnovšej generácie spĺňajúcich emisnú normu Euro 6, pomáha dosahovať pôsobivé hodnoty spotreby paliva.

Astra 1.6 CDTI s výkonom 81 kW (110 k) a päťdverovou karosériou má priemernú normovanú spotrebu iba 3,4 litra nafty na 100 kilometrov (emisie CO2 90 gramov na kilometer). A aj benzínový súrodenec s novým trojvalcovým motorom 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo má v kombinácii s prevodovkou Easytronic 3.0 najnižšiu spotrebu paliva v segmente – iba 4,2 litra na 100 kilometrov a emisie CO2 96  gramov na kilometer.

Astra boduje aj pri nákladoch na údržbu. Servisný interval 30 000 kilometrov je najdlhší v tomto segmente vozidiel, z čoho profitujú rovnako firemné vozidlá ako majitelia s veľkým počtom najazdených kilometrov ročne. Opel okrem toho znížil náklady aj v ďalšej oblasti, ktorá zaťažuje rovnako súkromných ako aj flotilových zákazníkov – cene pneumatík. V duchu motta “o číslo menšie” má Astra podľa motora štandardne pneumatiky formátu 195/65 R15 alebo 205/55 R16. Oproti predchádzajúcej generácii to pri výmene súpravy štyroch pneumatík prináša úsporu až do 47 €.

Konštruktéri Opel zohľadnili údržbu a opravy už vo veľmi skorej fáze vývoja nového modelu. Preto má Opel na sklade mnoho repasovaných komponentov, vrátane dôležitých náhradných dielov ako hlavy valcov, prevodovky, alternátore, brzdiče, palivové čerpadlá a filtre tuhých čiastočiek naftového motora. Všetky tieto náhradné diely z hľadiska kvality a konštrukcie spĺňajú rovnaké štandardy Opel ako nové náhradné diely, pričom ich použitím sa znižujú náklady na opravu o 30 až 40 percent.

Vysoká zostatková hodnota
Hoci Opel Astra bol už doteraz extrémne populárnym flotilovým vozidlom, nová generácia kompaktného automobilu môže ešte ďalej zvýšiť jeho príťažlivosť. Designovaný bestseller dosahuje vysokú úroveň kvality vďaka ultra moderným výrobným metódam a materiálu vysokej kvality – čo má vplyv na zostatkovú hodnotu, relevantnú z hľadiska celkových prevádzkových nákladov. Experti predpovedajú, že zostatková hodnota novej generácie bude v priemere o 5 percent vyššia ako pri doterajšej generácii.

Napríklad predpokladaná zostatková hodnota Astry s benzínovým motorom 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo s výkonom 92 kW (125 k) pri veku 5 rokov a najazdení 100 000 kilometrov je o 7,1 percenta vyššia ako pri porovnateľnej verzii predchádzajúcej generácie. Astra 1.4 ECOTEC je príkladná aj v spotrebe paliva. Turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva má kombinovanú normovanú spotrebu iba 4,9 litra na 100 kilometrov, čo predstavuje ekvivalent emisie CO2 114 gramov na kilometer.
 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode