NOVÝ PEUGEOT 408
15.06.2022 11:05
NOVÝ PEUGEOT 408: ZÁVEREČNÉ TESTY PRED ODHALENÍM
Pred oficiálnym odhalením dňa 22. júna, v rámci prípravy na uvedenie na trh na jeseň tohto roka, nový PEUGEOT 408, momentálne stále maskovaný
s cieľom ukryť všetky svoje detaily, podstupuje svoje najťažšie testy.
Vozidlo je neočakávané a jeho validačný program sa riadi mimoriadne presným protokolom vrátane špeciálnych testov na cestách a tratiach, ako aj v laboratóriu.
Cieľ je jasný : nekompromisná kvalita a výnimočnosť od prvých vyrobených kusov.
záverečné kontroly na dosiahnutie excelentnosti
Na dosiahnutie dokonalosti, a to tak z hľadiska výkonu, ako aj kvality, si vývoj nového vozidla vyžaduje, aby sa na ňom vykonalo celý rad skúšok a testov. Po prvé sú to rôzne simulácie, ktoré sa vykonávajú pomocou vysoko sofistikovaných počítačových programov umožňujúcich urýchliť proces vývoja a zároveň čo najlepšie využiť samotné zdroje. Následne, pred niečo viac ako rokom, bol spustený plán internej validácie (IVP), ktorý zahŕňa sériu testov na každom jednom diele ako aj na jednotlivých moduloch vozidla.
Tímy zodpovedné za validáciu dostali úplne prvé predsériové modely nového modelu 408, ktoré boli silne zamaskované: pod lepiacou fóliou, s grafikou, ktorá stiera vnímanie čiar a objemov a naviac boli ešte pridané plastové a penové prvky na dokončenie celkovej ilúzie.
S týmito testovacími vozidlami najazdil nový model PEUGEOT 408 celkom už takmer 1 100 000 km za všetkých možných podmienok, na všetkých typoch ciest a v mnohých klimatických situáciách.
Prechádzanie brodmi, spevnenými a hrboľatými cestami, štrkom, jazdou
v extrémnych horúčavách a v chlade, dňom i nocou, všetko bolo testované
a opätovne pretestované, skontrolované a vyhodnotené.
Každý kilometer najazdený v týchto extrémnych podmienkach sa rovná niekoľkým desiatkam kilometrov najazdených bežným užívateľom.
Takéto testy s kamuflovanými vozidlami sú však v porovnaní s testami mimo dohľadu verejnosti oveľa ľahšie a jednoduchšie.
Počas špecializovaných testov, v laboratóriách, vo veterných tuneloch sú autá už bez kamufláže podrobené mnohým iným skúškam, často ešte horším ako tie, ktoré absolvovali na ceste.
Štvorprúdová testovacia lavica simuluje najextrémnejšie namáhanie na meranie štrukturálnej únavy vozidla: nie je možné, aby ľudská bytosť zostala za volantom a znášala mučenie, ktoré tento stroj nakladá vozidlu.
"Naším cieľom je byť excelentný. Pracujeme nielen na tom, aby sme otestovali základnú technickú kvalitu nového modelu PEUGEOT 408, ale aj jeho výkon počas akejkoľvek situácie, s ktorou sa jeho užívatelia môžu stretnúť. Pri každom teste prekračujeme hranice a obmedzenia na ceste, ako aj v laboratóriách a na testovacích laviciach. Sme veľmi nároční , chceme dosiahnuť dokonalosť, o ktorú sa usilujeme. Je mi veľkou cťou tvrdo pracovať na tomto projekte, pretože v tíme sme všetci zamilovaní do nového modelu 408," hovorí Emmanuel LAFAURY, projektový riaditeľ PEUGEOT 408
.NOVÝ DRUH PEUGEOT S Novou LÁKAVOU SILUETOU
Aj napriek kamufláži vieme čítať určité typické črty nového modelu PEUGEOT 408 : bude to dynamický sedan, fastback s vyvýšenou karosériou a veľkými kolesami a s mačacím postojom typickým pre modely značky s levom.
Nový PEUGEOT 408, navrhnutý tak, aby poskytoval zodpovednú radosť z jazdy, prešiel mimoriadne dôkladnou aerodynamickou prácou na optimalizácii prenikania vzduchu zo všetkých uhlov.
Nový model PEUGEOT je nečakaný a bude sa predávať pod názvom PEUGEOT 408, s výnimkou Číny, kde sa bude volať 408X.