Nový Renault Espace

24.05.2015 18:11

Pred 30 rokmi priniesol Renault Espace revolúciu do sveta motorizmu. Dnes sa o priazeň motoristov uchádza Espace novej generácie, z ktorého stal vyvinul elegantný crossover. Espace stelesňuje víziu prémiového automobilu; celá jeho konštrukcia je zameraná výlučne na kvalitu jazdy a maximálny komfort.
Renault dnes ponúka Espace ako dynamický a elegantný veľký crossover, s dôrazom na pohodlie posádky, dizajn a pôžitok z jazdy. Unikátna kombinácia systému riadenia pohonu štyroch kolies 4Control® a elektronického riadenia odpruženia zabezpečujú novému modelu Espace náskok pred konkurentmi v triede crossoverov. Nový Renault Espace zdôrazňuje inovácie, emócie a dynamiku. Tak sa vyjadril Philippe Brunet.

Inovatívny nový crossover sa nechal inšpirovať najmä konceptom Initiale Paris, ktorý automobilka Renault predstavila pred rokom na frankfurtskom autosalóne. Podobne ako pôvodné generácie tohto modelu v jeho 30-ročnej histórii aj novinka ponúka veľkú a svetlú kabínu. Tá je hlavným znakom nového Renaultu Espace. Svojich zákazníkov osloví nielen ladnými líniami, ale aj pohostinnou atmosférou v kabíne a plávajúcou konzolou. Päť- aj sedemmiestna verzia ponúkajú veľkorysú variabilitu interiéru a dizajnéri až puntičkársky venovali pozornosť detailom, aby ladili s novým dizajnom a konštrukciou nového modelu.
Pred vodičom sa nachádza konfigurovateľný displej, ktorého TFT monitor s vysokým rozlíšením a výlučne digitálnymi prístrojmi nahrádza tradičné prístroje. Tento systém umožňuje vodičovi vybrať si z dostupných dát a určiť aj spôsob ich zobrazenia. V línii pohľadu vodiča (ohnisková vzdialenosť od očí sú dva metre) sa podobne ako v lietadle zobrazujú na čelnom displeji údaje o aktuálnej rýchlosti, navigačné informácie, upozornenie na prekročenie rýchlosti a rôzne dáta súvisiace s jazdou.
Prispôsobiteľné osvetlenie kabíny aktívne prispieva k pocitu pohodlia. V závislosti od zvoleného jazdného režimu môže nadobudnúť zelený, modrý, žltý, červený alebo fialový odtieň. Vodiace svetelné linky lemujú stredovú konzolu.
Nový Espace prichádza s radom dômyselných riešení odkladacích priestorov. Pred predným spolujazdcom sa nachádza box Renault Easy Life, ktorý sa stretol s veľkým úspechom už v Renaulte Captur. Tento odkladací priestor transformuje tradičný box na veľkokapacitný 12-litrový úložný priestor, ktorý je praktický a ľahko prístupný aj zo sedadla vodiča. Otvára sa elektronickým dotykovým zámkom. Kapacita batožinového priestoru v päťmiestnej verzii dosahuje (po kryciu roletu) 660 dm3. Dômyselné elektrické otváranie a zatváranie zadných dverí sa aktivuje tlačidlom na karte namiesto kľúča alebo priamo tlačidlom na piatych dverách. Motoristi určite ocenia aj možnosť nastaviť maximálny stupeň otvorenia piatych dverí, čím sa uľahčí nakladanie a vykladanie batožiny v stiesnenom priestore, napríklad v garáži.
Výška sedadla, uhol operadla a bedrová opierka sa ovládajú elektronicky tromi tlačidlami na boku sedadla alebo pomocou displeja R-Link 2®. Pamäť umožňuje uloženie šiestich nastavení. Sedadlo sa môže posúvať vpred alebo vzad v rozpätí 24 centimetrov, dĺžka sedáku sa dá upraviť o šesť centimetrov.

V druhom rade sa nachádzajú tri identické oddelené sedadlá, tretí rad je určený pre ďalšie dve osoby. Všetky tieto sedadlá sa dajú sklopiť do podlahy alebo v prípade potreby úplne odstrániť, čím vznikne rovná plocha s kapacitou 2 040 dm3.

Presne v súlade s rodokmeňom Espace aj nový crossover Renaultu zaujal inovatívny prístup k variabilite interiéru. Napríklad, jednotlivé sedadlá v oboch zadných radoch sa sklápajú priamo do podlahy. Okrem toho vodič má nad nimi kontrolu vďaka novému jednodotykovému* modulu nového Renaultu Espace. Jediným stlačením tlačidla sa sedadlá sklopia jednotlivo alebo naraz, a to nezávisle od pozície hlavovej opierky.

Nový Espace má tablet R-Link 2® už v základnej výbave a jeho bezkonkurenčná ergonómia ho odlišuje od všetkých podobných systémov. Bol navrhnutý výlučne pre motoristov, no zároveň ho môžete používať ako bežný dotykový tablet.

Systém R-Link 2® využíva veľký 8,7“ vertikálne orientovaný displej. Veľká plocha obrazovky umožňuje jednoduché zväčšenie obrazu dvomi prstami a jeho rolovanie. Vertikálna orientácia, ktorá zodpovedá pohľadu vodiča na cestu, zjednodušila používanie menu a zlepšila zobrazovanie informácií. Dizajnéri úmyselne posunuli ovládače nadol, čím sa tieto dostali na dosah ruky vodiča. Displej sa nachádza vyššie na stredovej konzole a teda v zornom poli vodiča. Ideálne umiestnenie, dobré osvetlenie, jasná grafika, to všetko sú vlastnosti, ktorými displej R-Link 2® zaisťuje neodmysliteľnú čitateľnosť pri zachovaní bezpečnosti jazdy.

Nový Renault Espace je vybavený celým radom asistenčných a bezpečnostných funkcií, ktorých cieľom je upozorniť vodiča na možné riziko a pomôcť mu v kritickej situácii: adaptívny tempomat, aktívny brzdový asistent, varovanie pri vybočení z jazdného pruhu, udržiavanie bezpečnej vzdialenosti, upozornenie na prekročenie povolenej rýchlosti (s rozoznávaním dopravných značiek), eliminácia tzv. mŕtveho uhla. Nechýbajú predné, zadné a bočné parkovacie senzory, zadná kamera, automatické prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel, čelný displej, automatická parkovacia brzda, Hill Start Assist, ani systém hands-free...
Active Emergency Braking System (AEBS) zníži riziko nehody tým, že upozorní vodiča, ak odhalí riziko kolízie s vozidlom vpredu. Bez potreby zásahu vodiča začne vozidlo automaticky brzdiť. Asistent kontroly vybočenia z jazdného pruhu sa aktivuje pri rýchlostiach nad 70 km/h a upozorňuje vodiča na neúmyselné prekročenie plnej alebo prerušovanej čiary. Detekcia mŕtveho uhla vizuálnym signálom upozorňuje vodiča na vozidlo v mŕtvom uhle, čo zvyšuje bezpečnosť jazdy najmä pri predbiehaní.

V nízkych rýchlostiach pomáha vodičovi parkovací asistent Easy Park Assist: systém najprv senzormi zmeria veľkosť parkovacieho miesta, následne prevezme úplnú kontrolu nad točením volantom a s pomocou vodiča, ktorý ovláda plyn a brzdenie, zaparkuje vozidlo. Systém rozpoznáva tri typy parkovania: pozdĺžne, priečne a šikmé, pričom dokáže vozidlo aj vyparkovať.

Adaptívny tempomat automaticky prispôsobuje rýchlosť vozidla, aby zachoval vopred nastavenú vzdialenosť (1 až 2 sekundy) od vozidla vpredu. Systém využíva brzdenie motorom, ale aj brzdou, vďaka čomu je udržanie nastavenej vzdialenosti presnejšie. Funkciu je možné využívať pri rýchlosti 40 až 140 km/h.

Motory pre nový veľký crossover z dielne Renaultu majú rýchlu odozvu a svižné zrýchlenie. V kombinácii so šesťstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou EDC prinášajú nevídaný pôžitok z jazdy. V Espace sú prvýkrát spojené motor Energy dCi 160 a automatická prevodovka EDC s rôznymi jazdnými režimami Multi-Sense®.
Dieselový agregát Energy dCi 160 EDC s technológiou Twin Turbo má zdvihový objem 1,6 litra, výkon 118kW (160 k) a krútiaci moment 380 Nm dostupný od 1 750 ot./min. Jeho súrodenec Energy dCi 130 má zdvihový objem 1,6 litra, výkon 96 kW (130 k) a krútiaci moment 320 Nm dostupný od 1 750 ot./min. Tento motor sa kombinuje s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.
Zákazníkom, ktorí uprednostňujú benzínový motor ponúka nový Espace dynamický agregát Energy TCe 200. Pri zdvihovom objeme 1,6 litra dosahuje výkon 147 kW (200 k)  a krútiaci moment 260 Nm, dostupný od 2 500 ot./min. Vyvinuli ho z motora, ktorý poháňa Clio R.S. Pod kapotou nového Espace je mimoriadne úsporný, no nič nestráca na dynamike a živosti. V kombinácii so sedemstupňovou dvojstupňovou automatickou prevodovkou EDC zabezpečuje skutočne svižný štart.

 
           
    

    
        
                                    
                
                  































 
                
            
        
    

    
        
                                    
 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode