Nový SEAT Leon – modifikovaný dizajn, viac technológie a lepšia funkčnosť
13.03.2017 12:16
Nový SEAT Leon dostal elegantnejší a dynamickejší dizajn, ktorý perfektne spája emocionalitu a racionalitu
Ďalší krok vpred s najmodernejšou technológiou
XCELLENCE ako nová verzia vybavenia a nový motor 1.6 TDI s výkonom 85 kW (115 k)
Nový Leon predstavuje druhý krok pri doteraz najväčšej produktovej ofenzíve značky SEAT
SEAT pokračuje vo svojej najväčšej produktovej ofenzíve v histórii novým modelom SEAT Leon. Nový model, ktorý je jedným z troch pilierov značky, má všetky dôležité atribúty: komfort, technológiu a kvalitu. Okrem toho má aj emocionálne komponenty ako dizajn, dynamiku a nadšenie. Všetky spolu vytvárajú formulu úspechu automobilu, ktorý tvorí novú históriu značky SEAT: formulu založenú na dizajne a funkčnosti – „Formulu Leon“. Vďaka tomu je SEAT Leon v súčasnosti najpredávanejším modelom španielskej značky. Modernizácia, ktorú SEAT Leon dostal, je zameraná na technológiu a dizajn.
„Novým modelom SEAT Leon chceme nadviazať na úspech jedného z najsymbolickejších modelov SEAT. Preto sme mu teraz dali inovatívne technológie v oblasti asistenčných systémov, bezpečnostných systémov a prirodzene aj konektivity,“ povedal Dr. Matthias Rabe, člen predstavenstva SEAT S.A. pre výskum a vývoj.
Ostrejší, harmonickejší dizajn
Hoci jedným z hlavných dôvodov pre kúpu modelu Leon je bezpochyby jeho kvalitný dizajn, bolo uskutočnených niekoľko drobných modifikácií. Každá línia bola preskúmaná a prispôsobená, čím bol dizajn opatrne zostrený a zušľachtený. Napriek tomu zostali zachované typické výrazové prostriedky dizajnu značky SEAT. Ako povedal Alejandro Mesonero-Romanos, šéfdizajnér SEAT: „Leon je veľmi atraktívny model, ktorého vzhľad nemusel byť zmenený iba zvýraznený a osviežený. Cieľom bolo zharmonizovať všetky časti modelu, predovšetkým prednú a zadnú časť karosérie s bočnou časťou.“
Modelový rad Leon sa vyznačuje vynikajúcim dizajnom, čo sa veľmi pozitívne odrazilo na výsledkoch. Jedným z hlavných dôvodov je, že Leon uspokojuje rozmanité požiadavky. Dobrým príkladom tohto úspechu je verzia kombi Leon ST, na ktorú pripadá na Slovensku podiel až 67 percent z celkového predaja modelového radu.
Predná a zadná časť karosérie dostali pri modernizácii ostrejšie línie ako doteraz a markantnú bočnú líniu, ktorá je vpredu a vzadu menej výrazná. Zámerom bolo zvýrazniť „ostrý“ vzhľad, čím sa dosiahol koherentnejší vzhľad automobilu. To je zvlášť dobre viditeľné na dizajne predného nárazníka. Ďalším cieľom bolo vizuálne zväčšiť formát vozidla, zväčšením masky chladiča o 40 mm s chrómovaným rámikom v takej kvalite, aká sa vyskytuje pri vozidlách vyšších tried. Charakter bol posilnený aj ďalším zlepšením kvality v interiéri aj exteriéri. V interiéri sa dá intenzita náladového osvetlenia z LED nastaviť na dotykovom monitore nového systému infotainmentu s uhlopriečkou 20,3 cm (8 palcov).
Osobitnú zmienku si zaslúži nové, výrazne vylepšené osvetlenie vozidla. Reflektory aj zadné skupinové svetlá sú vytvorené kompletne technológiou Full-LED, ktorá zabezpečuje dobrý výkon aj pri extrémnych poveternostných podmienkach. Aj smerové svetlá a reflektory do hmly sú vytvorené z LED. Nový Leon sa bude naďalej predávať v troch verziách karosérie: ako 5-dverový, ako 3-dverové kupé SC a ako kombi ST.
Najnovšie technológie pri asistenčných systémoch a konektivite
Po uvedení modelu Ateca s jeho rozmanitými asistenčnými systémami teraz prišiel na rad Leon. Bestseller značky SEAT preberá najmodernejšie technológie ako napríklad asistent pre jazdu v dopravnej zápche Traffic Jam Assist, ktorý výrazne zvyšuje komfort v hustej mestskej premávke. Vďaka kombinácii asistenta pre udržiavanie jazdného pruhu Lane Assist a adaptívneho tempomatu ACC v rámci hraníc systému automaticky manévruje, zrýchľuje a brzdí vozidlo v dopravnej zápche. Do rýchlosti cca 60 km/h systém reguluje rýchlosť, pričom vozidlo udržiava v jazdnom pruhu.
Dôležitým systémom je aj radarový tempomat Adaptive Cruise Control (ACC), ktorý v kritickej situácii v špecifických rýchlostných intervaloch automaticky brzdí vozidlo. Systém Front Assist s funkciou núdzového brzdenia City Brake teraz rozoznáva aj chodcov.
Okrem toho má nový SEAT Leon aj, novú stredovú konzolu s elektrickou parkovacou brzdou, asistenčný systém pre núdzové situácie, asistenčný systém diaľkových svetiel a systém rozoznávania dopravných značiek Traffic Sign Recognition. Vylepšená kamera a navigačný systém umožňujú zobrazovať väčší počet dôležitých dopravných značiek.
Nový SEAT Leon poskytuje najvyššiu úroveň konektivity vďaka najmodernejšej generácii
Systému infotainmentu Easy Connect, SEAT Full Link a exkluzívnej aplikácii SEAT ConnectApp s hlasovým ovládaním a technológiou ovládania gestami, ktorá umožňuje ovládanie funkcií malými gestami pohybom prstov na dotykovom monitore. Vrchol medzi systémami infotainmentu novej generácie predstavuje Media System Plus s uhlopriečkou 20,3 cm (8 palcov). Nový SEAT Leon má teraz na stredovej konzole priehradku Connectivity Box, umožňujúcu bezdrôtové nabíjanie kompatibilného smartfónu. Pre oblasti so zlým pokrytím mobilnou telefónnou sieťou je Connectivity Box vybavený aj bezdrôtovým pripojením mobilného telefónu na vonkajšiu anténu so zosilňovačom signálu GSM. Maximálnu konektivitu majiteľom takmer všetkých typov smartfónov poskytuje SEAT Full Link. Okrem MirrorLink zahŕňa aj funkcie Apple CarPlay a Android Auto.
Nové motory a nová verzia vybavenia XCELLENCE
Nový SEAT Leon sa bude spočiatku predávať v štyroch verziách vybavenia – základnej Reference, bohatšej Style a športovej FR. Nový vrchol predstavuje verzia XCELLENCE. Má zvlášť exkluzívne a komfortné poťahy sedadiel (na želanie z alcantary alebo kože), rozsiahle dekoračné prvky, hliníkové dekoračné lišty na prahoch a náladové osvetlenie s nastaviteľnou farbou. Vybavenie obsahuje systém odomykania a štartovania bez kľúča Keyless Entry System. Vonkajší dizajn sa vyznačuje chrómovanou maskou chladiča, novými nárazníkmi, chrómovanými rámikmi okien a zadnými smerovými svetlami z LED.
Verzie FR a XCELLENCE sa budú predávať za rovnakú cenu aby sa uľahčil výber rozličným typom vodičov. Verzia FR je orientovaná na športovo založených vodičov, verzia XCELLENCE na majiteľov preferujúcich komfort a eleganciu. Ako piata verzia je vysoko výkonná CUPRA.
Motory pre nový model SEAT Leon
Nový SEAT Leon bude k dispozícii s rozličnými osvedčenými motormi na benzín, naftu a stlačený zemný plyn CNG. Ponuka naftových siaha od turbodiesla 1.6 TDI s výkonom 66 kW (90 k) po 2.0 TDI s výkonom 135 kW (184 k). Novinkou je motor 1.6 TDI s výkonom zvýšeným na 85 kW (115 k). Motor 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) v kombi Leon ST s pohonom všetkých kolies 4Drive je teraz k dispozícii so 7-stupňovou prevodovkou DSG s dvoma spojkami.
Pri benzínových motoroch pre SEAT Leon výkonové rozpätie siaha od 81 kW (110 k) do 132 kW (180 k). Štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) je v záujme zvýšenia účinnosti vybavený technológiou ACT, vypínajúcou dva valce v režime čiastočného zaťaženia. Zvlášť ekonomickú a ekologickú pohonnú jednotku predstavuje štvorvalec 1.4 TGI konštruovaný primárne na spaľovanie stlačeného zemného plynu CNG. Bivalentný agregát samozrejme umožňuje aj prevádzku na benzín.
Pre slovenských zákazníkov zachováme v ponuke obľúbené štvorvalcové motory 1,2 TSI s výkonom 63 kW (86k) a aj 81 kW (110k).
Podľa motora SEAT montuje 5-stupňovú alebo 6-stupňovú manuálnu prevodovku, resp. 6-stupňovú alebo 7-stupňovú prevodovku DSG s dvoma spojkami. Okrem štandardného pohonu predných kolies je pri kombi ST s niektorými motormi k dispozícii aj pohon všetkých kolies 4Drive so spojkou Haldex 5. generácie.
Nový Leon predstavuje druhý krok v doteraz najväčšej produktovej ofenzíve značky SEAT. Po modeloch Ateca a Leon budú v najbližších mesiacoch uvedené na trh dva ďalšie nové modely – Ibiza piatej generácie a nový SUV crossover SEAT Arona.
Športovú korunu novému modelovému radu SEAT Leon onedlho nasadí verzia CUPRA, ktorá bude vybavená rozličnými zvláštnymi prvkami. Ale to je už iný príbeh.