Obor na kolesách

29.02.2016 09:20

Najnovšia generácia MPV značky Renault prešla radikálnou zmenou a nový Espace sa pretransformoval na extrémne priestorný a hlavne štýlový crossover. Už na prvý pohľad je o pár centimetrov nižší, jeho čelné sklo s veľkým sklonom v spojení s vysoko položenou hranou bočných okien zvýrazňuje jeho športový vzhľad. K tomu mu napomáha aj jeho väčšia svetlá výška a obrovské kolesá. Takto vyzerá nefalšovaný francúzsky automobilový dizajn, ktorý patrí medzi špičky vo svete.

Dynamické línie s atraktývnimi LED svetlometmi s diódovou linkou pre denné svietenie je pastvou pre každého automobilového nadšenca. Netreba zabudnúť ani na detaily, akými sú chrómované dekoratívne lišty spojené s elegantnými tvarmi karosérie a nádherná grafika predných a zadných svetlometov. Espace musíme pochváliť aj z vnútra. Bezpochyby patrí k nejlepším skvostom čo sa týka prevedenému interiéru od spracovania, cez kvalitu použitých materiálov, priestoru a variability. Ukážkou boli špičkovo navrhnuté pohodlné  sedadlá s dokonalými anatomickými tvarmi a s oporou celého tela. Aj pre dvojmetrákov ako ja poskytoval kráľovský priestor pre nohy a hlavu, ako vpredu tak aj vzadu. Batožinový priestor má objem 680 litrov a jediný ťuknutím do obrazového panelu sa zadné operadlá pekne sklopia a ponúknu 2101 litrov.

Čerešničkouna torte  je odvážny 8,7 palcový futuristický stredový panel s neobvykle tvarovanou riadiacou pákou automatickej prevodovky, ktorý oddeľuje priestor medzi vodičom a spolujazdcom Mal som pocit, akoby som sedel v kokpite raketoplánu! Ešte váčšie prekvapenie nás čakalo po stlačení štartovacieho tlačítka…stredový panel aj digitálny displej ožil prekrásnou grafikou so žiarivými farbami. Záleží len na vodičovi, aký z piatich jazdných režimov si zvolí ovládačom Multi-Sense. Každý má vlastnú farebnú škálu, ktorá sa prispôsobí aj osvetleniu v kabíne a vytvára neobyčajnú atmosféru.

Revolúcia nastala aj pod kapotou plnou silou downisingu. Štyri valce ostali, no ich objem sa znížil na 1,6 litra. Testovali sme silnejšiu verziu dieselového motora s výkonom 118 kW (160k) v spolupráci so sedem stupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Motor má tichý chod a prekvapivo silný ťah, na tak veľké a ťažké auto. Poslúchal nohu vodiča a svižne reagoval pri náhlom zrýchlení. Automatická prevodovka plynule a rýchlo radila stupne bez známky trhania. Podvozok obľubuje pohodlnú jazdu a pri režime komfort si to vychutnáte najviac. Obratne zvláda aj komplikovanejšie povrchy a to, že sa v zakrutách nenakláňa a pekne drží stopu mu pomáha jeho hmotnosť a robustné kolesá. Pri najmenšom probléme sa ozve elektronický stabilizačný systém, ktorý dá všetko do poriadku. Celkový vzhľad a jazdné vlastnosti tohto krásavca nás veľmi prekvapil a zanechal len pozitívny dojem. Je to auto, ktoré zahŕňa všetky aspekty ideálneho rodinného pomocníka, na ktorého sa môžte spoľahnúť. S istotou a bezpečne vás odovezie kdekoľvek, kam si budete priať, len si ho musíte vyskušať!

 

Text a foto: Ľubomír Feckanín

 

Renault Espace 1,6 dci  
Zdvihový objem cm3           1598
Max. výkon v kW (k) pri 1/min      118/4000
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min       380/1750
Maximálna rýchlosť v km/h         202
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h        9,9
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km)        5,1/4,4/4,7
Základná cena od              41 290 €

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode