Obor na kolesách
29.02.2016 09:20
Najnovšia generácia MPV značky Renault prešla radikálnou zmenou a nový Espace sa pretransformoval na extrémne priestorný a hlavne štýlový crossover. Už na prvý pohľad je o pár centimetrov nižší, jeho čelné sklo s veľkým sklonom v spojení s vysoko položenou hranou bočných okien zvýrazňuje jeho športový vzhľad. K tomu mu napomáha aj jeho väčšia svetlá výška a obrovské kolesá. Takto vyzerá nefalšovaný francúzsky automobilový dizajn, ktorý patrí medzi špičky vo svete.
Dynamické línie s atraktývnimi LED svetlometmi s diódovou linkou pre denné svietenie je pastvou pre každého automobilového nadšenca. Netreba zabudnúť ani na detaily, akými sú chrómované dekoratívne lišty spojené s elegantnými tvarmi karosérie a nádherná grafika predných a zadných svetlometov. Espace musíme pochváliť aj z vnútra. Bezpochyby patrí k nejlepším skvostom čo sa týka prevedenému interiéru od spracovania, cez kvalitu použitých materiálov, priestoru a variability. Ukážkou boli špičkovo navrhnuté pohodlné sedadlá s dokonalými anatomickými tvarmi a s oporou celého tela. Aj pre dvojmetrákov ako ja poskytoval kráľovský priestor pre nohy a hlavu, ako vpredu tak aj vzadu. Batožinový priestor má objem 680 litrov a jediný ťuknutím do obrazového panelu sa zadné operadlá pekne sklopia a ponúknu 2101 litrov.
Čerešničkouna torte je odvážny 8,7 palcový futuristický stredový panel s neobvykle tvarovanou riadiacou pákou automatickej prevodovky, ktorý oddeľuje priestor medzi vodičom a spolujazdcom Mal som pocit, akoby som sedel v kokpite raketoplánu! Ešte váčšie prekvapenie nás čakalo po stlačení štartovacieho tlačítka…stredový panel aj digitálny displej ožil prekrásnou grafikou so žiarivými farbami. Záleží len na vodičovi, aký z piatich jazdných režimov si zvolí ovládačom Multi-Sense. Každý má vlastnú farebnú škálu, ktorá sa prispôsobí aj osvetleniu v kabíne a vytvára neobyčajnú atmosféru.
Revolúcia nastala aj pod kapotou plnou silou downisingu. Štyri valce ostali, no ich objem sa znížil na 1,6 litra. Testovali sme silnejšiu verziu dieselového motora s výkonom 118 kW (160k) v spolupráci so sedem stupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Motor má tichý chod a prekvapivo silný ťah, na tak veľké a ťažké auto. Poslúchal nohu vodiča a svižne reagoval pri náhlom zrýchlení. Automatická prevodovka plynule a rýchlo radila stupne bez známky trhania. Podvozok obľubuje pohodlnú jazdu a pri režime komfort si to vychutnáte najviac. Obratne zvláda aj komplikovanejšie povrchy a to, že sa v zakrutách nenakláňa a pekne drží stopu mu pomáha jeho hmotnosť a robustné kolesá. Pri najmenšom probléme sa ozve elektronický stabilizačný systém, ktorý dá všetko do poriadku. Celkový vzhľad a jazdné vlastnosti tohto krásavca nás veľmi prekvapil a zanechal len pozitívny dojem. Je to auto, ktoré zahŕňa všetky aspekty ideálneho rodinného pomocníka, na ktorého sa môžte spoľahnúť. S istotou a bezpečne vás odovezie kdekoľvek, kam si budete priať, len si ho musíte vyskušať!
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Renault Espace 1,6 dci | |
Zdvihový objem cm3 | 1598 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 118/4000 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 380/1750 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 202 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 9,9 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 5,1/4,4/4,7 |
Základná cena od | 41 290 € |