Obývačka na kolesách
28.11.2015 10:47
Herečka a komička Lujza Garajová Schrameková je ráznou šéfkou stajní v jojkárského seriálu Divoké kone a pre náš časopis dostala odvahu ovládať množstvo koní v modeli VW Multivan
Popularita v seriáli Divoké kone, účinkovanie v Radošínskom naivnom divadle. Okrem toho hráte s p. Lasicom v Štúdiu L+S v predstavení „Listy Emilovi.“ Aj tak mám z vás pocit, že vás to to viac ťahá k humoru a stand-upom?
Stand-up komédie Jána Gorduliča robím asi 4 roky. Je to tvrdá škola, komik stojí sám na javisku a závisí len od neho, či dokáže desať minút zabávať divákov alebo nie. Robíme zájazdy a je občas náročné vyhovieť všetkým, aj mladšej generácii musíme niečo povedať. To býva občas náročné, ale zatiaľ sa darí.
Jeden televízny seriál skončil, ale veríme, že sa môžeme v budúcom roku tešiť na nejaký ďaľší, v ktorom vás opäť uvidíme?
Jasné! Pripravuje sa mne srdcu blízky seriál „Naši“, kde hráme s Majom Miezgom manželský pár a máme troch synov. Ostatné sa dozviete v januári...
Divoké kone skončili, ale seriál ešte beží v televízii. Verím, že nám poviete niečo vtipné z natáčania trebárs zo šoférovania, kde máte trošku viac koní pod kapotou?
Bol prvý filmovací deň, keď ma posadili do džípa a ja som mala jedného koňa naháňať po lúke. Chalani sedeli na korbe a režisér zakričal STOP, ja som zabrzdila a chlapci skoro preleteli dopredu...ale len trošku si zalietali. Na konkurze sa ma pýtali, či sa nebojím koňov, ale nepýtali sa ma, či mám strach zo šoférovania?! Tak som si povedala, že o nič nejde, veď hrám ráznu Mary a nie ustráchanú Lujzu! To rozhodlo, že som začala po 10 rokoch šoférovať!
Tak si už viete jazdu za volantom vychutnať a nemáte už blok zo šoférovania?
Najradšej šoférujem sama, nestresujem sa a viem si jazdu užívať na našej rodinnej Toyote Avensis, ale keď ideme s deťmi, tak riadenie prenechávam manželovi. Ak som zodpovedná za iných, tak to si až tak neverím. Odvážila som sa jazdiť na natáčanie Divokých koní. V Rači sme mali parkovacie boxy a nemusela som maturovať ako zaparkujem, keď ešte stále bojujem s pozdĺžnym parkovaním.
V Autoškole sa vám poradne nevenovali?
Vodičák som v dvadsiatich rokoch urobila na štvrtý pokus, lebo 3x som neurobila testy, nakoniec sa to podarilo. Jazda vyšla, to nebol problém, len inštruktor sa viac venoval mne ako tomu, či viem všetko čo mám vedieť.Vyštartoval po mne ako chlap, ubránila som sa, ale z autoškoly som ušla. Nikomu som to nepovedala, ale časom ma kontaktovali, že mi zaplatený poukaz prepadne, tak som si urobila posledné jazdy bez ujmy na zdraví. Celé to trvalo rok, ale vyšlo to.
Okrem auta využívate aj iné prostriedky hromadnej dopravy?
Jazdím MHD a taxíkmi. Poznám dve dobré taxikárky, ktorým úplne dôverujem. Mám pocit, že ľudia v dnešnej dobe sú dosť pohodlní. Najprv si dajú námahu nájsť na parkovisku svoje auto, ktoré niekde ďaleko od svojho domu zaparkovali a potom šoférujú 5 minút v zápche so zlou energiou úsek, ktorý by rýchlejšie prešli autobusom. Nie oni budú dlho hľadať parkovacie miesto a celé to trvá veľmi dlho. S MHD sa tá trasa dá urobiť oveľa rýchlejšie. Dokonca môj muž je vášnivý cyklista. Ak počasie dovoľuje, tak si pochvaľuje, že bicyklom je rýchlejšie doma.
A cesty by neboli také preplnené, keby sa viac využívala mestská doprava...
Ušetrili by sme veľa času, peňazí a hlavne nervy. Nehovorím o tom, že v každom druhom aute sedí vodič sám. To je ozajstný komfort! Mala som tu kamarátov z Austrálie a čudovali sa, aký máme moderný vozový park, nikde vo svete to neexistuje. Land Rover je každé druhé, tretie auto na ceste a šoféruje v ňom žena do 30 rokov. Netuším ako môže mladá baba šoférovať také drahé auto, keď si ho nemohla kúpiť z výplaty...
V zahraničí ste si trúfli za volant?
Na Taiwane určite nie! Tam bolo veľa skútristov a veru by som tam nesadla ani na kolobežku. Podarilo sa mi vidieť na skútri celú rodinu aj so psom! Oni skútre využívajú maximálne a natlačia sa tam všetci, koľko sa ich zmestí.
Vaša orientácia na ceste je typicky ženská či konkuruje mužskému pohlaviu?
Mám lepšiu orientáciu ako môj muž, pretože často blúdime a motáme sa. On je hotový z GPS, ktoré nás úplne inde naviguje. Tak sa pozriem do mapy a viem kade ísť. No musím si ju otáčať a môj muž je z toho vytočený ako si môžem dať mapu dolu hlavou. Svojím spôsobom navigujem veľmi dobre.
Lujza, nie ste ešte zohratá s veľkými autami...no myslím si, že vašimi reakciami vás zaujal nový naftový dvojliter VW Multivan?
Mne príde táto dodávka praktická a priestranná s ľahkým riadením aj pre ženy. Mnohé by sa zľakli, ale kto raz VW Multivan vyškúša, tak je jedno či je muž alebo žena. Zaľúbi sa. Najprv som si myslela, že idem nastúpiť do autobusu, ale to vôbec nebola pravda. Nie je tu priveľa zbytočností a zo ženského hľadiska super! Výhľad z auta, všetko po ruke a dobré basy autorádia, radosť počúvať hudbu! Priestor tu dominuje asi najviac, sedadlá sa dajú sklopiť a vybrať.Veľmi dobré a bezpečné šoférovanie, dokonca s podobným typom auta jazdíme na zájazdy s divadlom L+S. Príde mi to veľkosťou vhodné aj pre kapely, ktoré majú veľa hudobných nástrojov a presuny na koncerty sú v tomto aute pohodlné. Hrám a som vokalistkou zoskupenia Maca a kapela roka, tak si to viem predstaviť. Na filmovačky by sa s Multivanom dalo tiež presúvať a rodinnú dovolenku Multivan určite nepokazí. Naopak v krízovej situácii by sa tam dalo prespať. Ak by sme Multivan nazvali dodávkou, tak to by som ani nepovedala, pretože dýcha takým komfortom, že mi príde skôr ako obývačka na kolesách.
Text a foto: Alena Chorvátová