Opel predstavuje nové motto značky, nové logo a novú kampaň na model Insignia s Jürgenom Kloppo
13.06.2017 17:16
„Budúcnosť patrí všetkým“
- Jasný prísľub: Opel sprístupní technológie budúcnosti každému
- Dostupné inovácie: Prístup zakorenený v histórii značky
- Zmena paradigmy: Od automobilového výrobcu k poskytovateľovi digitálne prepojenej mobility
- Pre digitálny svet: Nové logo blesku Opel symbolizuje čírosť a modernosť
- „Nemecká technológia pre všetkých”: Nová kampaň na model Insignia s Jürgenom Kloppom
OPEL MANIFEST
Nevieme, čo nám budúcnosť prinesie.
Ale chceme, aby každý bol toho súčasťou.
Prečo by malo byť to, čo je dôležité pre všetkých, prístupné iba pre niekoho?
Pokrok, ktorý prinesie koniec hluku, emisií a nehôd.
Prepojenie, ktoré nás priblíži k tým, čo sú pre nás dôležití.
Autá, ktoré sa prispôsobujú svojim vodičom, nie naopak.
Mobilita, ktorá bude skutočne dostupná pre každého.
Technológia, ktorá sa vyvíja s humanitou.
Nechceme vždy byť prví.
Ale chceme byť prví, čo urobia budúcnosť dostupnú pre všetkých.
Pretože iba ak sú dostupné pre každého, môžu vynálezy zmeniť svet.
„Budúcnosť patrí všetkým“ – tak znie nové motto značky Opel, ktoré vyjadruje jej vlastné očakávania: Opel demokratizuje budúce technológie a robí ich dostupnými pre každého. Tento prístup je zakorenený v histórii značky a potvrdzujú ho príklady ako štandardné zavedenie riadeného katalyzátora (1989), vybavenie všetkých osobných automobilov plnohodnotnými airbagmi (1995), zavedenie telematického systému Opel OnStar (2015), ako aj aktuálny začiatok predaja revolučného elektromobilu Opel Ampera-e s dojazdom 520 kilometrov (podľa normy NEDC). Opel nový slogan značky použil po prvý raz v reklamnej kampani pre všetky médiá na novú vlajkovú loď Insignia spolu s modernizovaným logom Opel. Jürgen Klopp je ideálnym ambasádorom pre nové krédo značky.
Automobilový priemysel sa mení rýchlejšie a zásadnejšie ako kedykoľvek predtým. Vozidlo ako také už nestojí v centre pozornosti. Namiesto neho je to mobilita ľudí – čo predstavuje zmenu paradigmy. Od mechaniky k digitálu, od fosílnych palív k elektrickej energii, od vlastníctva vozidla po riešenia mobility zodpovedajúce situácii. „Nové motto „Budúcnosť patrí všetkým“ má zdroj v duši značky Opel. Je príspevkom, ambíciou a záväzkom – a tým oveľa viac ako iba jednoduchý prísľub produktu,“ povedal Tina Müller, riaditeľka marketingu Opel. „Opel je priekopníkom v demokratizácii inovácií. Vždy sme robili technológie premium prístupné širokému publiku. Nový slogan vytvára premostenie medzi históriou Opel a budúcim programom značky. To je to, čo nás poháňa a čo reprezentuje značku Opel.“
Tri slová, jedno posolstvo: Opel prináša inovácie pre všetkých
Nový slogan vyjadruje dve stránky pozície značky Opel: „Budúcnosť...“ – tento výraz vyjadruje, že trendsetterské riešenia mobility sú možné iba vďaka konštantným inováciám. To je oblasť, na ktorej Opel pracuje každodenne. „...pre všetkých“ vyjadruje, že tieto riešenia a technológie budúcnosti nie sú vyhradené pre vybraný okruh ľudí ale sú určené pre každého. „Budúcnosť nie je elitársky luxus ale kvalita života pre všetkých,“ povedala Tina Müller.
Opel bol vždy priekopníkom v oblasti demokratizácie inovácií a moderných technológií. Už spomínané sériové zavedenie riadeného katalyzátora a plnohodnotných airbagov do všetkých osobných automobilov je považované za míľniky v oblasti ochrany životného prostredia a pasívnej bezpečnosti. V súčasnosti sú výbornými príkladmi trendsetterské reflektory IntelliLux LED® v strednej triede a kompaktnom segmente, systém Opel OnStar a revolučný elektromobil Opel Ampera-e. Tieto technológie robia jazdu bezpečnejšou a príjemnejšou, inými slovami lepšiu pre ľudí. „Inovácie, ktoré chceme poskytovať, nie sú vyvinuté konštruktérmi pre konštruktérov ale konštruktérmi pre ľudí,“ povedala Tina Müller. Opel chce priniesť rozhodujúce príspevky k vytvoreniu humánnejšieho sveta mobility. Sveta zajtrajšia, ktorý bude charakterizovaný autonómnou jazdou a elektrickým pohonom a v ktorom ľudia budú neustále digitálne prepojení navzájom – presne podľa motta „Budúcnosť patrí všetkým.“
„Nové krédo značky predstavuje náš postoj navonok a misiu dovnútra: Súčasne vysiela silný interný signál k našim zamestnancom, ktorí sa rozumom i srdcom každodenne podieľajú na tvorbe budúcnosti,“ dodala Tina Müller.
Štart novej éry vizuálne vyjadruje nové logo blesku Opel. Rozhodujúce je sústredenie sa na podstatné. A preto smernicami pre nový dizajn loga Opel boli čírosť a zjednodušenie. Preto všetky komunikačné kanály budú používať dvojrozmerné logo Opel. Prirodzene, základné komponenty charakteristického loga Opel zostanú zachované – s kruhom ako symbolom kolesa a bleskom ako symbolom rýdzej energie. Logo sa dá na prvý pohľad rozoznať ako jednoduché, priamočiare a dokonalé.
Ako sa vytvára moderný štýl lídra: Insignia novej generácie s technológiou premium pre každého
Nový Opel Insignia presne ukazuje, čo krédo značky znamená v oblasti produktu. Novinka je prvým sériovým automobilom s novým logom – v tomto prípade v trojrozmernom (3D) vyhotovení – a poskytuje širšiu škálu inteligentných technológií ako ktorýkoľvek iný model v segmente. Ponuka siaha od trendsetterských reflektorov IntelliLux LED® a najmodernejšieho systému pohonu všetkých kolies po inteligentné asistenčné systémy a head-up display. Tým sa Insignia stáva atraktívnou ponukou zvlášť pre zákazníkov, ktorí sa doteraz zaujímali skôr o drahšie značky premium. Inými slovami, Insignia je skutočným lídrom – made in Germany. Preto sa nová 360-stupňová komunikačná kampaň otvára sloganom “Nemecká technológia pre všetkých” a hlavnú rolu v nej hrá Jürgen Klopp, ambasádor značky Opel.
Nezvyčajná základná reklama kampane – ktorá sa okamžite začína – v tom robí jasno: „Je tu nový líder. Autoritatívny – ale nie diktátorský. Kalkulujúci – a dbajúci na pocity. Idúci dopredu – a berúci každého so sebou. Nová Insignia. Nemecká technológia pre všetkých.“ Vedúci, motivujúci – a pritom nenechávajúci nikoho za sebou. Nový Opel Insignia je ideálny pre práve takých ľudí, pretože je automobilom pre ľudí, ktorí vedia, čo je dôležité. Kto to môže reprezentovať lepšie ako priateľský a nekonvenčný Jürgen Klopp?
„Je čas pre nový štýl líderstva. To je inkorporované vo všetkých našich nových produktoch, predovšetkým v novej Insignii – skonštruovanej, vyvinutej a vyrábanej v Rüsselsheime. Výsledkom nemeckej konštrukcie je, že naša vlajková loď poskytuje technológie premium, v minulosti bežné iba v luxusných automobiloch. Hranice konvencií? Sú na to, aby sme ich prekonali,“ povedala Tina Müller riaditeľka marketingu Opel.
Slogan „Nemecká technológia pre všetkých“ je preto jadrom komplexnej 360-stupňovej komunikačnej kampane pre nový Opel Insignia, ktorá teraz štartuje vo všetkých médiách – od televízie, internetu, sociálnych sietí po rádio, reklamu v tlači a bilboardy.
Filmy kampane: Nová Insignia využíva výhody
Nová Insignia je skutočným tímovým hráčom, ktorý prináša nové možnosti. To ukazuje iná reklama, ktorá prezentuje inovácie vlajkovej lode Opel – technológie premium, ktoré poskytujú Insignii výhody a pomáhajú aj iným účastníkom cestnej premávky.
Noví lídri demonštrujú množstvo vízií a nestratia sa v temnote – vďaka priekopníckym reflektorom IntelliLux LED®. Okrem toho vedú pelotón – bez straty trakcie, vďaka najmodernejšiemu systému pohonu všetkých kolies Twinster s funkciou torque vectoring. Rezervácia hotelovej izby z auta? Nijaký problém so systémom OnStar. To sú služby, ktoré uľahčujú život – každému.
Kampaň na sociálnych sieťach: „Šéf má vždy posledné slovo, ďakujem!“
Opel vysvetľuje, čo reprezentuje nová Insignia, špecifickými posolstvami pre cieľovú skupinu a špeciálnymi tipmi na sociálnych sieťach ako Facebook a Linkedin. Ironické výpovede ako „Šéf má vždy posledné slovo, ďakujem!“ ukazujú, že tímoví hráči sa v živote dostanú ďalej. Nový Opel Insignia je výborným príkladom so svojim športovo-elegantným vzhľadom a množstvom špičkových technológií.
Rovnako ako pri iných kampaniach Opel je za 360-stupňovú kampaň pre model Insignia zodpovedná reklamná agentúra Scholz & Friends Hamburg. Kreatívny riaditeľ Nils Alzen: „Nová Insignia nie je autom pre autokratov! Vo svete, kde niektorí ľudia chcú konať úplne samostatne bez ohľadu na druhých, je to silné a aktuálne posolstvo. S kampaňou na Opel Insignia v štýle filmového ťaháku voláme po viac integratívnom štýle riadenia.“
S novým krédom „Budúcnosť patríé všetkým“ ako príspevkom, ambíciou a záväzkom spolu s najväčšou produktovou ofenzívou v histórii (“7 v 17”) je značky Opel perfektne pripravená na budúcnosť.