Ostrá katana
02.09.2016 13:32
Svetová automobilová značka Subaru patrí medzi najlepšie a najkvalitnejšie automobilky na svete. Každý kto raz vlastnil túto značku jej ostáva verný až do dôchodku. Po odchodu Imprezy v roku 2013 však nastalo hluché okienko v tomto segmente, ktorú dokonale vyplnil Levorg. A taký boom aký spravil v Európe málokto čakal. Auto s pohonom všetkých kolies s krásnym športovým dizajnom a výnimočnými jazdnými vlastnosťami, opantalo množstvo automobilových fajnšmekrov.
Predná športovo ladená maska s moderne ladenými LED svetlami a typickou nezameniteľnou maskou nemá chybu. Ostré agresívne krivky a športová zadná časť auta s dvomi chrómovanými výfukmi hovoria jasne o aké auto sa jedná. Otvor na kapote pripomína majestátneho dravca s veľkou papuľou brázdiaci svetové moria chytajúci planktón. Ineriéru dominujú ergonomicky pohodlné sedadlá s modrým prešívaním a vynikajúcim bočným vedením. Priestoru je habadej nie len vpredu, ale aj vzadu čo ocenia hlavne vysokí pasažieri. Multifunkčný trojramenný volant potiahnutý jemnou kožou má ideálnu veľkosť venca a vyborne sa drží. Robustnú stavbu prístrojovej dosky dopĺňa pár základných ovládačov intuitívne uložených a informačných budíkov. Žiadne zbytočnosti vás rozptyľovať nebudú. K dispozícií je sedem palcová dotyková obrazovka infotainmentu Starlink s modrým podsvietením s jednoduchou obsluhou.
Batožinový priestor ponúka 522 litrov, no pod podlahou nájdete ešte dva rozmerné priehradky. Po sklopení zadných operadiel jedným tlačidlom sa objem vyšplhá na 1446 litrov, čo bohato stačí. K plusom patrí nízka nakladacia hrany a veľký vstupný otvor. A poďme pod kapotu. Na výber však toho veľa nie je a tak v útrobách Levorga sa sa ukrýva jediná možná motorová alternatíva Boxer s objemom 1,6 litra. Ak si myslíte, že tento agregát sotva bude stíhať povesti väčšieho a silnejšieho motora, tak ste totálne na omyle. Stačilo naštartovať a keď som počul ten nádherný hrubý zvuk motora, tušil som, čo za predátora to je. Tak dravý motor plný energie reaguje okamžite na každé zošliapnutie plynového pedálu a vyrazí vpred ako blesk.
Jazda v Levorgu je neskutočný zážitok plný adrenalínu aj pohody a každému odporúčam si to vyskúšať. Automatická šestupňová prevodovka CVT ukážkovo spolupracovala s motorom a hladko preraďovala jednotlivé stupňe. Podvozok tejto značky vraj patrí k najlepším na svete. A verte, že áno. Tak precízne žehlí všetky diery slovenských ciest, že v kabíne vôbec nič necítite. Užasný komfort a pekelné rezanie ostrých zákrut zvláda nebojácne a s istotou.
Na záver treba dodať, že Levorg skutočne prekvapil svojím vzhľadom, perfektnými jazdnými vlastnosťami, výkonom a bezpečnosťou. Ak niekoho neočarí tak len preto, že ho ešte nevyskúšal.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Subaru Levorg 1,6 Dit CVT GT-S | |
Zdvihový objem cm3 | 1 600 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 125/170/4 800-5 600 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 250/1 800-4 800 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 210 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 8,9 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 8,5/6,3/7,1 |
Cena testovacieho vozidla | 29 640 € |