Peterhansel: "Nikdy som tak rýchlo nešiel v teste!“
22.12.2014 18:04
Ani nie 2 týždne pres oficiálnym štartom epickej dakarskej rally
v Buenos Aires, Team Peugeot Total dokončil testovanie troch modelov PEUGEOT 2008 DKR v Maroku, ktoré sú momentálne na ceste do argentínskej metropoly.
Verdikt 11.násobného Dakarského víťaza Dakar Stéphana Peterhansela je jednoznačný : nikdy neriadil rýchlejšie auto!
Cieľom posledného testu, ktorý sa konal vo východnom Maroku, bolo zhodnotiť na jednej strane výkon a na druhej strane životnosť so všetkými troma posádkami : Stéphane Peterhansel / Jean-Paul Cottret, Carlos Sainz / Lucas Cruz a Cyril Despres / Gilles Picard.
Tak ako je to na samotnom Rallye Dakar bežné , nikdy nie je možné všetko ovládať a predpovedať. V regióne Erfoud, kde sa realizovali testy, boli tie najhoršie záplavy , ktoré spôsobili veľmi ťažko priechodný terén. Súčasne sa však vytvorili podmienky pre preverenie testovaných automobilov a v tomto kontexte aj možnosti ako ich vylepšiť.
Ale platí, že čím sú ťažšie podmienky pri teste, tým sa viac približujeme k realite. Všetci traja jazdci sa teraz cítia dobre pripravení na najväčšiu výzvu v motoristickom športe práve po takomto komplikovanom testovaní.
Prekážky v Maroku ako skaly, piesočné duny, úzke štrkové trate musel tím riešiť počas čo najväčšej rýchlosti .
"Bol som na tomto mieste, možno 15 krát počas mojej kariéry, a nikdy som tu nešiel tak rýchlo : pruženie na 2008 DKR pracuje fantasticky ,“ hovorí Peterhansel.
" A najmä prechod cez duny, je úžasné zachovať si grip aj napriek tomu, že máte auto len s pohonom dvoch kolies. Auto je naozaj veľmi rýchle, aj keď samozrejme nevieme , aké je v porovnaní s konkurenciou. Ale jedna vec je istá, zrodilo sa úžasné auto. A pretože je s pohonom dvoch kolies , je nutné mať veľmi pekný a čistý štýl jazdy – nejazdiť moc do strán - a to je niečo, čo som bol schopný trénovať v priebehu testu. "
Despres, nováčik tímu , uviedol: "Mám sa ešte veľa čo učiť, ale hneď som sa cítil v aute ako doma, Technika jazdy nie je tak až tak odlišná v porovnaní s motorkou, ale je to oveľa jednoduchšie na nohy a kolená : po prvýkrát po mnohých rokoch, nemám bolesti po testovaní pred štartom Dakaru. A v skutočnosti, to bolo prvýkrát, čo som si poriadne uvedomil, aké to bolo zložité aj jazdiť aj navigovať v rovnakom čase. Teraz som zvedavý, ako to využijem, pretože som sa naučil pracovať so svojím spolujazdcom, a on tú veľkú časť práce si vzal na seba !
Pre mňa bol test predovšetkým o adaptovaní všetkým mojich skúseností z motorky na auto. V niektorých miestach by som bol určite rýchlejší s motorkou, ale väčšinou som bol naozaj veľmi rýchly s autom. "
Carlos Sainz tiež ochutnal širokú škálu ciest v Afrike, sústrediac sa na nastavenia v aute a absolvujúc dlhé slučky skúšobných testov - viac ako 250 km na 1 krát s opakovaním tejto intenzity niekoľko krát čo je bežnou súčasťou života na Dakare.
" Tento program je novou výzvou," povedal dvojnásobný majster sveta v rally. "Postaviť auto na Dakar je stále veľmi ťažké za všetkých okolností, ale postaviť auto, ktoré je úplne nový koncept je naozaj zaujímavé a ja v to absolútne verím.
Práve tu sme začali postupne rozumieť autu a neviem sa dočkať
štartu na rally. Podarilo sa nám akumulovať kilometre v naozaj reprezentatívnych podmienkach a to bol náš cieľ. "
Všetko sa odštartuje 4. januára a ukončí 17. januára 2015 , po 9000 náročných kilometroch cez tri krajiny.
"Pracovali sme non-stop, aby boli všetky tri vozidlá pripravené," uzavrel Bruno Famin, riaditeľ PEUGEOT SPORT.
"Teraz, keď naše testovanie v Maroku je za nami a autá sú na ceste do Argentíny, sa môžeme všetci tešiť na ďalšie časti nášho dobrodružstva."