Piano Show s Audi Q7
18.10.2015 21:38
Klavírny virtuóz, šoumen Jožko Hollý a jeho klavírny koncert na novom Audi Q7 3,0 TDI quattro TT8
Jožko, v piatich rokoch ste začali hrať na klavíri, ukončili ste konzervatórium, odohrali niekoľko rokov v kapele v zahraničí, precestovali skoro celý svet a vrátili ste sa na Slovensko. Koľko albumov vám vyšlo a čo chystáte v budúcom roku?
Vydal som tri albumy a práve pracujem na švrtom. Chcel by som ho vydať v marci 2016, ktorého krstným otcom bude Michal David a potom bude nasledovať šnúra koncertov s mojou kapelou. Po skusenostiach, keď som sa vrátil na Slovensko, som bol príjemne prekvapený reakciami slovenských návštevníkov koncertov na moju tvorbu. Toto všetko mi dalo obrovskú energiu a je to pre mňa veľká inšpirácia.
Mala som možnosť zažiť zimomriavky na rukách z vašej nádhernej piano show v spojení so skvelým orchestrom a pripomínali ste mi Vanesu Mae, ale za klavírom...
Moja energická šou je o tom, že je v nej spojených viacero hudobných štýlov a súčasťou je aj vizuálny zážitok, nakoľko využívam snímanie klaviatúry s následným prenosom na pláno a LCD obrazovku, tak, aby ľudia videli detailný pohyb mojich prstov. Najväčšiu časť mojich koncertov tvorí aj filmová hudba ako je Gladiátor, Piráti z Karibiku či Pearl Harbor.
Vraj onedlho budete mať v bratislavskom Istropolise koncert so slovenskou speváčkou Máriou Čírovou?
Budúci týždeň 22.10.2015 budem mať koncert Klavír bez bariér – predstavenie, ktoré bude mať charitatívny rozmer. Ako hosť vystúpi môj špeciálny hosť a jedna z najžiadanejších speváčok súčasnosti, ktorou je Mária Čírová.
Väčšinou sa vodiči nevedia sústrediť na jednu cestu... Dokážete byť naplno sústredený za volantom, tak ako ste za klavírom?
Vodič a klavirista som v súzvuku. Viacmenej dynamický, expresívny, ale bezpečný. Mám však svoje dni, kedy jazdím piánko. Všímam si, že dnešní vodiči veľmi prenášajú nervozitu na cesty a zhovievavosť a súcit s inými účastníkmi premávky bohužiaľ nemajú. Je to asi životným štýlom a tempom akým žijeme.
Ešte si pamätáte na svoje prvé auto? Bolo nové alebo jazdené?
Fiat Uno bolo ojazdené auto, ktoré som priviezol z Mníchova na Slovensko, ale nemohol som ho prihlásiť, lebo nemalo G3 katalyzátor kvôli emisiám. Nakoniec sa to vyriešilo. Nemal som tam žiadne autorádio, tak som používal kazetový magnetofón na baterky. No ako by to bolo, keby som viezol a dvoril dievčaťu bez príjemnej hudby.
Pomaly sa dostávate do povedomia širokej verejnosti ako skvelý klavirista a možno aj rady policajného zboru vás poznávajú. Nevyuživate popularitu pri dopravných priestupkoch, ktorých sa občas dopúšťate?
Mal som v jeden deň dve akcie, jednu v Teleráne v Markíze, kde som bol pozvaný ako hosť a koncert, z ktorého som sa vracal v noci domov. Išiel som rýchlejšie ako som mal a zastavili ma štyria policajti. Pokutu som dostal, aj keď jeden z policajtov čo sedeli v aute sa ma opýtal, či som v ten deň nebol v Teleráne. Tak som nakoniec dostal pokutu s 50%-nou zľavou, čomu som sa potešil. Najväčšiu 300 eurovú pokutu som dostal za rýchlosť, keď som testoval svojho bavoráka. Aj som mal na chviľu zadržaný vodičák kým som nedoplatil pokutu.
Milujete rýchlosť, čo sa v dnešnej dobe už neoplatí, ale chápem, že v moderných autách niekedy necítime, ak prekročíme rýchlosť. Možno ste sa kvôli tomu nevyhli dopravnej nehode alebo to bolo za niečo iné?
Nedávno som bol účastníkom s mojím dvojlitrovým BMW X5 v takej skupinovej zrážke a nič také zakázané ako je telefonovanie a iné manuálne nesústredenie som nerobil, možno som sa zamyslel nad kompozíciou jednej skladby, ku ktorej chcem natočiť klip. A to ma natoľko zamestnalo v mysli, že som nedokázal zabrzdiť. Bol som posledný, ale nevyhol som sa. Škoda na plechoch bola do 4000 eur, ale havarijná poistka to poistila.
Podľa štatistiky majú ženy nižšiu nehodovosť, ale napriek tomu mnohým mužom zavadzajú na cestách. Akú máte vy osobnú skúsenosť?
Zažil som, že žena sadla za volant pred nákupným centrom a tak divne sa točila, že jeden vodič zakričal, aby sme utekali preč, no ale jedno auto stihla oškrieť. Páči sa mi, že ženy sú v cestnej premávke tolerantnejšie ako muži. Skôr vás pustia či už do jazdného pruhu alebo na prechode prechodcov.
Veľa ste cestovali a pôsobili v zahraničí. Zažili ste iný dopravný systém ako u nás? Kde to bolo?
V Karibiku sa mi páčilo, že sa tam jazdí v autách s otvorenými oknami a všetci vykrikujú na ostatných vodičov. Malo to tam svoju atmosféru a bolo mi to blízke. Síce chaos, ale mali tam oveľa menej nehôd ako u nás. V Ázii som zase zažil ako sme traja natlačení išli na mopede.
Ste viac zameraný na naftové motory a jeden z nich ste si vyskúšali v novej Audi Q7 3,0 TDI quattro TT8. Čím vás najviac tento model zaujal?
Audi Q7 zaujme všetkým, ale zo všetkého najviac všestrannosťou, čím dokáže spojiť vodičovi do jedného luxusný sedan, rodinný van a teréniak. Na ceste Q7 ohúrila jazdnými vlastnosťami, chvíľu bola grandiózna ako symfónia a potom obrovská dynamika ako v Lete čmeliaka v mojom klavírnom prevedení.Vonkajšiu striebornú farbu Q7-čky by som vymenil za tmavšiu jesennej farby, ktorá by viac vyzdvihovala jej majestátnosť. Obrovský vnútorný priestor v kabíne ma prekvapil. Typ prístrojovky mi trošku pripomínal BMW, čo mi bolo blízke ako aj spracovanie kvalitných materiálov, jednoducho paráda. V písaní na touchpade a zadávanie adresy mi vyhovovalo, lebo mám rád technické vychytávky. Svetlý interiér mi vyhovuje a perforované kožené sedadlá sú praktické hlavne v lete, keď je teplo a potíme sa. Napriek všetkému som sa cítil v päťmetrovom SUV akoby som šoféroval osobné auto a nie taký kolos! Pustili sme si k tomu Piráti z Karibiku a vedel som, že tento typ hudby sem jednoznačne patrí. Podvozok a nerovnosti nebolo cítiť, automat riadil tak, ako by to bol manuál, presne a ľahko. Úžasne sa to správalo v teréne, aj keď sme mali jedno koleso to vzduchu, to auto stále išlo. Rád lyžujem, takže do hôr na zlom zladovateľom teréne si viem predstaviť ako Audi Q7 rozdeľuje výkon na všetky kolesá a zaberá okamžite. V testovanej sedemmiestnej verzii boli dve sedadlá v treťom rade elektricky sklápateľné aj vysúvateľné. Q7 má široké využitie pre rodiny, managerov, ale aj hudobníkov ako som ja...viem si predstaviť, že by som do kufra Q7 dal aj môj klavír. Naozaj si viem toto auto predstaviť ako vlastné.
Text a foto: Alena Chorvátová