Pohľad neohrozeného dravca
22.02.2015 10:19
Ako je vidieť, automobily značky Peugeot stále v sebe ukrývajú nezameniteľný francúzsky šarm a eleganciu a stále patria medzi dizajnovo najkrajšie autá. Takým je aj nový Peugeot 308 SW, ktorý sa v krátkej verzii môže pýšiť titulom Auto roka 2014. Je to nádherné auto, ktorého každá krivka je dotiahnutá do najmenších detailov a pri pohľade jeho zovňajšok, vaše zmysly razom ožijú. A keď sa slniečko oprie svojími lúčmi o červenú metalízu Rubi, je ťažké takej kráse odolať. Predná časť vás upúta jemne prepracovanou chrómovanou maskou chladiča a nad ňou sa vyníma nezameniteľný znak leva. Vašej pozornosti neuniknú ani športové LED svetlomety s denným svietením s pohľadom neohrozeného dravca, ktorému nič neunikne.
Interiér sa nesie v duchu francúzskej módy, stačí sa len usadiť a hneď ju pocítite. Športové sedadlá sú veľmi pohodlné, výborne tvarované a potiahnuté kvalitnou textíliou MARSTON. Výborná ergonómia rozmazná váš chrbát a bočné vedenie podrží vaše telo pri ostrých zákrutách. Vodič a spolujazdec s vyšším vzrastom ocenia dostatok miesta nad hlavou aj pri no nohách.
Multifunkčný volant stratil na veľkosti, no vďaka hrúbke venca sa pohodlne drží. Budíky majú prehľadnú grafiku a volant nebráni výhľadu pri sledovaní potrebných údajov pri jazde. Čerešničkou na torte je veľká 9,7 palcová obrazovka integrovaná v strednej časti konzoly. Jej jemné ovládanie končekmi prstov citlivo reaguje na každý dotyk a zjednodušuje vodičovi ovládať rôzne nastavenia. Okrem troch zvyšných ovládačov vyzerá stredový panel ako po jarnom upratovaní, čo mi veľmi imponovalo.
Kufor Peugeotu 308 SW má najpriestrannejší kufor a jeho 610 litrový objem začína konkurovať kráľom medzi kombíkmi, akým jenapríklad Škoda Octavia. Sklopením zadných sedadiel sa objem vyšplhá na 1660 litrov a to je čo povedať!
Čoraz viac automobilky začínajú preferovať trio valcov pod kapotou a tento smer má zatiaľ zelenú. Nová 308-čka ide týmto smerom a vo verzii benzínovej jedna dvojky s turbo a výkonom 110 koní si hanbu nikdy neurobí. Kultivovaný motor tíško priadol a po zošliapnutí plynového pedála až na podlahu razantne vyrazil. Neskrotnému agregátu s malým objemom pomáha klasické turbo a deficit jedného válca ani nepocítite.
Spolupráca s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou je na vysokej úrovni. Obľubuje športovejší štýl, čomu sú prispôsobené krátke a presné dráhy radenia. Nebolo by však na škodu zakomponovať jeden stupeň naviac. Podvozok napriek nízkej svetlosti musíme pochváliť. Všetky nerovnosti našich ciest zvládal s prehľadom a nezaregistrovali sme žiadne naklánanie. Statočne zvládol ostré prejazdy a s profesionálnou ľahkosťou držal stopu. Ešte stále ste si ho nezamilovali?
Tak je najvyšší čas požiadať o testovaciu jazdu, aby ste si ho mohli vyskúšať.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Peugeot 308 SW 1,2 Pure Tech | |
Zdvihový objem cm3
|
1199 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 81 (110)/5500 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 205/1500 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 188 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 13 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 6,1/4,0/4,7 |
Základná cena od | 14 990 € |