Pomocník na všestranné využitie

07.02.2015 21:38

Výška 1726 mm, dĺžka 4157mm, šírka 1976 mm, množstvo odkládacích priestorov, obrovský kufor a miesta pre päť pasažierov. Je to minivan, dodávka alebo van?

Dnes vám predstavíme najmenšieho člena rodiny americkej automobilovej značky Ford - Tourneo Courier. Ide o praktické, priestranné a hlavne úsporné MPV, ktoré prichádza na trh, ako pomocník pre všestranné využitie. Celá karoséria auta pripomína kombinovanú dodávku a bočné posuvné dvere či nízka nakladacia hrana to len potvrdzujú. No zdanie niekedy klame a vďaka omladenému dizajnu prednej masky a svetlometmi okopírované z Focusu majú predné partie vzhľad osobného auta. Pri pohľade do interiéru je však zrejmé, že máme čo do činenia s moderným Fordom, ktorý sa nebojí konkurovať ostatným značkám.

Pohodlnosť za volantom vám spríjemnia moderne navrhnuté sedadlá, ktoré ponúkajú dostatok priestoru aj pre dlháňov ako som ja. Ich prednosťou je vynikajúca ergonómia, ešte lepšia bočná opora, takže o váš chrbát je exkluzívne postarané. Na zadné sedadlá sa nastupuje pohodlne posuvnými dverami z oboch strán. Tam si môžu posedieť len pasažieri s priemernou výškou ale až také zlé to zas nie je. No najjväčším tromfom je veľkolepý výhľad cez obrovské predné okno a tú cestu do zasnežených Vysokých Tatier som si s potešením vychutnal. Čo sa týka prístrojovej dosky, tá je veľmi podobná u Fiesty alebo B-Maxu. Má zaujímavý dizajn a pôsobí moderne. Musíme vyzdihnúť množstvo odkládacích priestorov a ich dokonale premyslenú koncepciu. Výplň dverí v pohode zhltne dvojlitrovú fľašu, väčšie veci uložíte do schránky nad hlavou a už keď ste naozaj bezradný kam s ďalšími vecami, šup s nimi do šuplíka pod sedadlom spolujazdca. Budíky na prístrojovej doske sú uložené v hlbokých tubusoch s prehľadnou grafikou. Otáčkomer a rýchlomer s modrými ručičkami, v strede ukazovateľ paliva v nádrži, presná kópia B-MAXu. Potešil nás multifunkčný trojramenný kožený volant s ideálnou hrúbkov venca. Ovládanie rádia a tempomatu bolo jednoduché, len tlačítka by mohli byť o kúsok väčšie. Perličkou je aj integrovaný držiak pre mobilné telefóny. Ak vás už rádio nebaví pustíte si svoju obľúbenú hudbu z telefónu v horšom prípade navigáciu ak sa vám podarilo zablúdiť.

Objem kufra pri päťmiestnom usporiadaní 708 litrom patrí k priemeru. Je to tým, že je dosť vysoký, ale krátky. Sklopením druhého radu sedadiel objem narastie na uctyhodných 1656 litrov, čo pre mnohočlennú rodinu je pozitívny faktor. Pod kapotou sa žiadna zmena neudiala. Aj tu sa nachádza toľkokrát ocenený benzínový trojválec 1.0 EcoBoost, ktorý je suverénne najpredávanejším motorom. Tí, čo ho ešte nevyskúšali budú milo prekvapení. Vyznačuje sa tichým chodom a príjemnou spotrebou. Je to úsporný pracant s kultivovaným chodom, ktorý dokáže zrýchliť aj v nízkych otáčkach. Nechýba mu chuť si zamakať a svižná jazda mu nerobí žiadny problém. Páťstupňový manuál hladko spolupracoval s motorom a rýchlosti presne a rýchlo zapadali na svoje miesta. Jazdné vlastnosti Fordu boli vždy jeho silnou stránkou a ani teraz to nie je inak. Napriek krátkemu rázvoru a vysokej karosérií je auto stabilné a nakláňanie v zákrutách mu je cudzie. Perfektne vyladený podvozok výborne absorbuje výtlky na našich cestách a nemá najmenší problém ani na snehu.


Musíme skonštatovať, že tento model určite osloví širokú škálu motoristov. Tourneo Courier je auto, ktoré má čo ponúknúť a pokiaľ ide o praktickosť, spoľahlivosť a kvalitu, on je ten pravý. Tak na čo ešte čakáte?

Text a foto: Ľubomír Feckanín

 

Ford Tourneo 1,0  
Zdvihový objem cm3    999
Max. výkon v kW (k) pri 1/min  74/6000
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min  170/1400
Maximálna rýchlosť v km/h  173
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h  12,3
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km)  6/8/4,7/5,4
Základná cena od  13 990 €

 

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode