Praktická minidodávka

04.01.2013 08:17

Ford B-MAX 1,5 TDCi 

Nový päťdverový model B-MAX prekvapil tým, že nemal stredový stĺpik, ale dva B stĺpiky mal integrované vo dverách. Ľahšie nastupovanie aj upevnenie autosedačiek, pohodlné sedenie vpredu aj vzadu pre štyroch pasažierov.  K tomu bezpečné panoramatické vnútorné zrkadlo vám pomáhalo sledovať posádku na zadných sedadlách, hlavne sledovanie detí. Výhľad z auta bol výborný.

Aj keď bolo sedenie pohodlné a pri dlhom cestovaní vás nebolel chrbát, tak opora v podobe opierky spolujazdca a zadnej opory vo dverách chýbala. Vysúvacie zadné dvere boli šikovné a nemuseli ste sa báť, že pri parkovaní oškriete susedove auto.

Interiér bol typický forďácky a displej multimediálneho systému bol o niečo menší  oproti naším predstavám, ale v podstate vyhovujúci. Autorádio, iPod a USB výstup potešil hlavne hudobne orientovaných vodičov. B-MAX obsahoval aj systém, ktorý v prípade nehody  zavolá na tiesňovú linku. Na sfunkčnenie núdzovej asistencie však musí byť spárovaný a pripojený telefón. Za príplatok  1 120 eur môžete mať aj systém City Safety, ktorý v rýchlosti do 30 km/h zastaví vozidlo pri hocijakej náhlej prekážke. 

Batožinový priestor bol postačujúci a dvojité dno užitočné na rôzne veci, ktoré si chcete odložiť. Zložením zadných sedadiel do roviny sa objem kufra zväčšil a rodinka mohla smelo vyraziť na dovolenku.

Ford B-Max s motorom 1,5 TDCi Duratorq DPF mal výkon 55 kW (75 k) a pri mestskom jazdení bol postačujúci, aj keď na diaľnici bolo počuť, že je to diesel  a chcelo by to o niečo viac koní pod kapotou. Možno aj šiesty prevodový stupeň by pomohol, ale pri tomto objeme to nie je obvyklé ako ani u iných značiek. Jednapäťka v meste veľmi dobre zajazdila a spotreba bola okolo  5 l na 100 km a na diaľnici to bolo o liter nafty viacej, s čím sme tak trošku rátali. Ak by sme si mali vybrať motor do tohto modelu, tak to nebude diesel, ale určite motor roka 1,0 EcoBoost.

Celkovo B-Max s motorom 1,5 TDCi obstál pochvaľne ako rodinné auto s výbornými jazdnými vlastnosťami a podvozkom. Cena benzínového modelu začína od lákavých 12 890 eur. Testovaný diesel vo vyššej výbave Spirit X v sume 16 325,- € prináša vďaka mnohým opciám komfort a pohodlie, napr. aj vďaka vyhrievaním sedadiel a čelného skla.

B-Max v septembri minulého roku dostal cenu Autonis za „Najkrajšiu minidodávku roka 2012“, ktorú udelili čitatelia motoristického magazínu Auto Motor und Sport. A pre tento rok získal aj cenu „AUTOBEST 2013“, ktorú udeľujú poprední motoristickí novinári z 15 krajín strednej a východnej Európy.

 

Text: Alena Chorvátová

Foto: autorka

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode