Praktická minidodávka
04.01.2013 08:17
Ford B-MAX 1,5 TDCi
Nový päťdverový model B-MAX prekvapil tým, že nemal stredový stĺpik, ale dva B stĺpiky mal integrované vo dverách. Ľahšie nastupovanie aj upevnenie autosedačiek, pohodlné sedenie vpredu aj vzadu pre štyroch pasažierov. K tomu bezpečné panoramatické vnútorné zrkadlo vám pomáhalo sledovať posádku na zadných sedadlách, hlavne sledovanie detí. Výhľad z auta bol výborný.
Aj keď bolo sedenie pohodlné a pri dlhom cestovaní vás nebolel chrbát, tak opora v podobe opierky spolujazdca a zadnej opory vo dverách chýbala. Vysúvacie zadné dvere boli šikovné a nemuseli ste sa báť, že pri parkovaní oškriete susedove auto.
Interiér bol typický forďácky a displej multimediálneho systému bol o niečo menší oproti naším predstavám, ale v podstate vyhovujúci. Autorádio, iPod a USB výstup potešil hlavne hudobne orientovaných vodičov. B-MAX obsahoval aj systém, ktorý v prípade nehody zavolá na tiesňovú linku. Na sfunkčnenie núdzovej asistencie však musí byť spárovaný a pripojený telefón. Za príplatok 1 120 eur môžete mať aj systém City Safety, ktorý v rýchlosti do 30 km/h zastaví vozidlo pri hocijakej náhlej prekážke.
Batožinový priestor bol postačujúci a dvojité dno užitočné na rôzne veci, ktoré si chcete odložiť. Zložením zadných sedadiel do roviny sa objem kufra zväčšil a rodinka mohla smelo vyraziť na dovolenku.
Ford B-Max s motorom 1,5 TDCi Duratorq DPF mal výkon 55 kW (75 k) a pri mestskom jazdení bol postačujúci, aj keď na diaľnici bolo počuť, že je to diesel a chcelo by to o niečo viac koní pod kapotou. Možno aj šiesty prevodový stupeň by pomohol, ale pri tomto objeme to nie je obvyklé ako ani u iných značiek. Jednapäťka v meste veľmi dobre zajazdila a spotreba bola okolo 5 l na 100 km a na diaľnici to bolo o liter nafty viacej, s čím sme tak trošku rátali. Ak by sme si mali vybrať motor do tohto modelu, tak to nebude diesel, ale určite motor roka 1,0 EcoBoost.
Celkovo B-Max s motorom 1,5 TDCi obstál pochvaľne ako rodinné auto s výbornými jazdnými vlastnosťami a podvozkom. Cena benzínového modelu začína od lákavých 12 890 eur. Testovaný diesel vo vyššej výbave Spirit X v sume 16 325,- € prináša vďaka mnohým opciám komfort a pohodlie, napr. aj vďaka vyhrievaním sedadiel a čelného skla.
B-Max v septembri minulého roku dostal cenu Autonis za „Najkrajšiu minidodávku roka 2012“, ktorú udelili čitatelia motoristického magazínu Auto Motor und Sport. A pre tento rok získal aj cenu „AUTOBEST 2013“, ktorú udeľujú poprední motoristickí novinári z 15 krajín strednej a východnej Európy.
Text: Alena Chorvátová
Foto: autorka