Predaju jazdených áut ženám kraľuje Bratislavský a Trnavský kraj
28.08.2013 18:11
Ženy kupujú jazdené autá najčastejšie v Bratislave a v Trnavskom kraji. Predstavujú tretinu všetkých kupujúcich (33 %, resp. 30 %). Najmenej žien nakupuje jazdenky v Košickom a Prešovskom kraji (23 %). Vyplynulo to z aktuálnej štatistiky AAA AUTO, spracovanej podľa miesta bydliska kupujúcich.
Podiel predajov jazdených áut ženám
v sieti Autocentier AAA AUTO podľa krajov:
Banskobystrický |
25 % |
Bratislavský |
33 % |
Košický |
23 % |
Nitriansky |
27 % |
Prešovský |
23 % |
Trenčiansky |
27 % |
Trnavský |
30 % |
Žilinský |
24 % |
V ostatných troch rokoch sa vyvíja aj predaj väčších a výkonnejších vozidiel práve ženám. Hoci segmentu predajov jazdeniek ženám stabilne dominujú autá do 50 kW, mierne rastie aj podiel predaných áut v kategóriách 100 kW a viac. V roku 2010 dokonca celorepublikové nákupy jazdených vozidiel nad 200 kW realizovali z viac než 30 percent práve ženy. Z ôsmich výkonostných kategórií áut predstavujú tieto supersilné vozidlá tretiu najobľúbenejšiu kategóriu medzi ženami.
„Počas niekoľkých rokov definitívne prestalo platiť, že ženy kupujú malé vozidlá – výlučne ako druhé auto do rodiny určené na jazdenie po blízkom okolí. Ženy za volantom sa výrazne vyhranili vo svojich požiadavkách na komfort, robustnosť a výkon áut, ktoré kupujú,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka AAA AUTO. „Platí to najmä o západnej časti republiky, kde stále viac žien priamo kupuje alebo aspoň výrazne ovplyvňuje nákup auta,“ dodala Topolová.
Predaje SUV ženám v rokoch 2010 – 2012 predstavovali približne 23 % všetkých predajov SUV. Vozidlá kategórie MPV, teda viacúčelových áut, sa ženám v porovnaní s mužmi predalo dokonca o percento viac. Vozidlá kombi vykazovali stabilný podiel predajov ženám okolo 22 %.