Predátor

27.03.2015 19:21

Keď som prvýkrát uvidel zaparkovaný Amarok, ktorý vytrčal z davu ako obor ostal som v nemom úžase. Všetky okolo stojace autá vyzerali ako angličáky. Obzeral som si ho z každej strany a myšlienka otestovať takýto koráb mi nešla z hlavy von. Myšlienka prešla do reality a týždeň strávený s týmto vlkom si budem pamätať ešte dlho. Dizajn tohto pick-upu je štýlový a mohutná predná maska s chrómovanými doplnkami vo výbave Highline mu dodávajú na kráse. Jeho impozantný postoj s gigantickými rozmermi vzbudzuje na cestách rešpekt, čoho dôkazom boli všetky autá, ktoré mi poslušne uhýbali. Cítil som sa v ňom bezpečne a ako sme u tejto značky zvyknutí poskytuje aj patričný komfort. Ale poďme na začiatok, keď som po prevzatí auta otvoril dvere, nebyť mojich dvoch metrov, pri nastupovaní by som musel použiť rebrík, aby som sa dostal do kabíny.

Aj keď ide o terénne auto, interiér vás prekvapí moderným vzhľadom s kvalitným spracovaním. V kabíne nájdete priam kráľovský priestor nad hlavou, aj na nohy. Robustné vyhrievané sedadlá vás rozmaznajú maximálnym pohodlím s ukážkovou ergonómiou s bezpečným bočným vedením. Pri jazde v teréne majú pasažieri na uchopenie k dispozícií aj masívne madlá. Na zadných sedadlách toľko priestoru ako vpredu síce nenájdete, ale až také zlé to nie je. Aj keď interiér vyzerá stroho, ponúka luxusnú výbavu, akú by málokto čakal.

Multifunkčný trojramenný kožený volant svojím priemerom venca a ideálnou hrúbkou padol do rúk ako uliaty. Vďaka dostatočne veľkým tlačidlám je ovládanie príjemné a jednoduché. Na masívnej stredovej konzole sa pekne vyníma elegantný farebný dotykový displej s Bluetooth handsfree sadou pre telefónovanie a navigáciu. O trochu nižšie sa nachádza dvojzónová klimatizácia Climatronic, ktorá nám spríjemnila jazdu počas studených dní. Perličkou je šikovne umiestnená 12 V zásuvka na vrchnej časti palubnej dosky. Výhľad z auta je famózny na všetky strany a veľké spätné zrkadlá si neviem vynachváliť. Vnútorný priestor je výborne odhlučnený, motor takmer nepočuť a tak nebol problém ponoriť sa do zvuku kvalitnej hudby vychádzajúcej zo šiestich reproduktorov.

Za kabínou sa nachádza obrovská korba s ložnou plochou 2,52 m2, ktorú dokážete využiť na rôzne účely. Vďaka krytu ložnej plochy prepravíte náklad aj za dažďa alebo sneženia. Pri nízkej nakladacej hrane hravo zvládnete nakladať alebo vykladať ťažký, či objemný náklad. Aby vám nebehal náklad z jednej strany na druhú, k dispozícií sú štyri upínacie oká. Je načase nazrieť pod kapotu.

Ak si myslíte, že dieselový motor s výkonom 180 koní bude ťahať za kratší koniec, tak ste na omyle. Pužité najmodernajšie technológie a geniálna trakcia dokážu predčiť konkurenciu. Impozantnému agregátu pomáhajú dve turbá s obrovskou silou a s ľahkosťou zdolá aj najhorší terén. Svetlá s výškou 240 mm zdolajú hrozivo vyzerajúce prejazdy v skalnatom teréne a poradí si aj s popadanými stromami. S nadupaným agregátom a pohonom všetkých kolies Amarok nepozná prekážky. Základným prvkom podvozku je poctivý rebrinový rám, skladajúci sa z dvoch častí. Precízne odpruženie majú na svedomí zadné listové perá, ktoré bezchybne tlmia nerovnosti na vozovke. Najviac som bol zvedavý ako sa bude správať automatická prevodovka u tohto terénneho auta. Jazda s 8-stupňovým automatom, bola skvostná a nemožno mu nič vytknúť. Úžasná pohoda za volantom tohto predátora nemala chybu. Ťažko som sa s ním lúčil, lebo výlety v teréne alebo na diaľnici som si naozaj užíval. Toto auto je stavané na všetky možné cesty a ak túžite po aute na ktoré sa môžete na 100 % spoľahnúť, tak VW Amarok je ten pravý.

Text a foto: Ľubomír Feckanín

 

VW Amarok DC 2,0 BiTDI  
Zdvihový objem cm3  1968
Max. výkon v kW (k) pri 1/min   132/180/4000
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min 420/1750
Maximálna rýchlosť v km/h     179
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h    10,9
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) 10,1/7,6/8,5
Základná cena od  32 638 €

 

Späť

Advertisement

 


 

 

 

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode