Premiéra na veľtrhu Caravan Salon v Düsseldorfe: nová Trieda T od Mercedes-Benz s modulom Marco Polo
29.08.2022 20:37
Mercedes-Benz rozširuje svoju rodinu Marco Polo o nový základný model, čím určuje smer ďalšieho rastu na trhu obytných automobilov. Okrem obľúbeného kempingového autobusu Marco Polo založeného na stredne veľkom vane, Triedy V, bude portfólio v budúcnosti zahŕňať kempingový modul priamo od výroby, ktorý možno flexibilne inštalovať a demontovať pre nové malé vany s hviezdou vrátane novej Triedy T. Takzvaný modul Marco Polo[1] obsahuje posteľ, ktorá je súčasťou jeho sériovej výbavy, a kuchynskú jednotkou pre zadnú časť, ktorá sa dodáva na želanie. Novú Triedu T s modulom Marco Polo môžete prvýkrát vidieť v stánku značky Mercedes-Benz v hale 16 na veľtrhu Caravan Salon v Düsseldorfe od 27. augusta do 4. septembra 2022. Už v druhej polovici roku 2023 bude nasledovať kompletne integrované mikro kempingové vozidlo založené na malom vane značky Mercedes-Benz. Značka s hviezdou sa tým stáva čoraz významnejším zástupcom segmentu mikro kempingových vozidiel.
„Trh obytných automobilov má pre nás strategický význam. Neustále posilňujeme svoju dominanciu. Nová Trieda T s modulom Marco Polo je našou odpoveďou na zvyšujúci sa dopyt po mikro kempingových vozidlách, ktoré sú čoraz populárnejšie najmä medzi mladou, rýchlo rastúcou komunitou fanúšikov vanlife. Ich popularita vychádza na jednej strane z toho, že vďaka často modulárnej koncepcii prestavby ich možno flexibilne používať ako vozidlo na každý deň alebo kempingové vozidlo. Na druhej strane sa s nimi vďaka malým vonkajším rozmerom a hmotnosti pod tri tony ľahko manipuluje a možno ich riadiť s vodičským preukazom kategórie B,“ tvrdí Klaus Rehkugler, vedúci predaja a marketingu divízie Mercedes-Benz Vans.
Prehľad modulu Marco Polo
S modulom Marco Polo sa nová Trieda T môže premeniť na mikro kempingové vozidlo:
- Sériová posteľná jednotka ponúka s plochou na ležanie dva metre krát 1,15 metra priestor pre dve osoby. Systém bodovo elastických tanierových pružín a matrac s extra hrúbkou desať centimetrov zaisťujú ergonomické ležanie až po okraje. Rám postele sa pri použití postele pohodlne vysunie dopredu a matrac sa rozloží. Počas jazdy je rám so zloženým matracom v batožinovom priestore. Zadné sedadlá vtedy možno používať bez obmedzení. K sériovej výbave, ktorá sa stará o vysoký komfort spánku, patria aj zatemňovacie prvky pre všetky okná a vetracia sieťka s ochranou proti hmyzu, ktorá sa upína medzi skla a rám. Súčasťou sériovej výbavy sú aj dve okenné vrecká na oboch stranách medzi stĺpikmi C a D určené na odkladanie menších predmetov.
- Voliteľná kuchynská jednotka využíva systém zásuviek s funkciami Push to Open a Soft Close. Jej súčasťou je drez s ľahko prístupnou 12-litrovou nádržou na vodu, 15-litrový chladiaci box a flexibilne odnímateľný, plynový kartušový sporák. Ďalšie zásuvky ponúkajú priestor pre príbory, riad a zásoby potravín. Jednotka okrem toho disponuje dvoma kempingovými stoličkami a stolom. Stôl má dve rôzne nohy. To znamená, že ho možno v novej Triede T umiestniť mimo vozidla alebo pripevniť za stredovou konzolou – po prvýkrát v danom segmente.
Posteľná a kuchynská jednotka sú uchytené na upevňovacie oká v batožinovom priestore[2]. Celý modul Marco Polo môžu vybrať, resp. vložiť do novej Triedy T dve osoby v niekoľkých jednoduchých krokoch. Transformácia z vozidla na každý deň na mikro kempingové vozidlo a späť trvá len niekoľko minút.
Modul Marco Polo je vyhotovený v štýlovom, čistom dizajne a antracitovej farbe. Dokonale tak zapadá do kvalitného interiéru malého vanu značky Mercedes-Benz. Hviezda a nápis Mercedes navyše odkazujú na jasnú príslušnosť k značke.
Prehľad novej Triedy T
Nová Triedy T od Mercedes-Benz, ktorá oslávila uvedenie na trh len nedávno, spája multifunkčnosť a veľkorysý priestor s kvalitnou úrovňou výbavy. Medzi najzaujímavejšie prvky modelu patria:
- Kompaktné vonkajšie rozmery s veľkorysou ponukou priestoru: Trieda T s piatimi sedadlami meria na dĺžku 4 498 milimetrov, na šírku 1 859 milimetrov a na výšku 1 811 milimetrov[3]. Navyše ponúka objem až 2 390 litrov ložného priestoru (so sklopenou zadnou lavicou). Okrem toho v interiéri disponuje mnohými odkladacími priestormi a priečinkami. Po tejto verzii bude nasledovať variant s dlhým rázvorom a až siedmimi miestami na sedenie.
- Jednoduché nakladanie: nízka nakladacia hrana na úrovni iba 561 milimetrov uľahčuje nakladanie. Posuvné dvere na oboch stranách vozidla, ktoré sa otvárajú doširoka, navyše umožňujú jednoduché nastupovanie dozadu. Zadná lavica na sedenie je sériovo sklopná. Po jej sklopení vytvára s dnom batožinového priestoru takmer rovnú ložnú plochu.
- Elegantný dizajn a množstvo komfortu: v prípade novej Triedy T je na prvý pohľad jasné, že ide o člena rodiny Mercedes-Benz. Charakteristickými prvkami dizajnu sú vyvážené proporcie a zmyselné stvárnenie plôch so strohými líniami. Nechýba ani veľké množstvo variant lakov, vrátane elegantných farebných odtieňov rubelitovej červenej metalízy a limonitovej žltej metalízy. Ozajstný prémiový charakter sa priamo odzrkadľuje aj vo výbere materiálov v interiéri. Súčasťou sériovej výbavy je okrem iného aj infotainment MBUX so 7-palcovou dotykovou obrazovkou a integráciou chytrého telefónu, multifunkčný volant s tlačidlami dotykového ovládania či funkcia štartovania bez kľúča. Na ešte výraznejšie zvýšenie hodnotného vzhľadu sú na výber dve línie výbavy (línie výbavy Style a Progressive). Okrem iného ponúkajú pochrómované aplikácie alebo náladové osvetlenie až s ôsmimi farebnými odtieňmi.
- Rozsiahla konektivita: priamo z výrobného závodu je Trieda T pripravená na použitie množstva digitálnych služieb Mercedes me connect[4]. K týmto službám patria napríklad služby ovládania na diaľku ako dopyt na status vozidla na diaľku alebo zamykanie a odomykanie dverí na diaľku. S týmito službami možno kedykoľvek prostredníctvom aplikácie skontrolovať najdôležitejšie údaje o vozidle.
- Vysoká úroveň bezpečnostnej výbavy: sedem airbagov a množstvo asistenčných jazdných systémov je súčasťou sériovej výbavy. K týmto systémom patrí asistent rozjazdu na stúpaní, asistent jazdy pri bočnom vetre, asistent sledovania pozornosti ATTENTION ASSIST, aktívny asistent brzdenia s funkciou podpory prejazdu križovatkou, aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu, asistent sledovania mŕtveho uhla a asistent sledovania povolenej rýchlosti.
- Moderné a výkonné motory s nízkou spotrebou: momentálne sú pre dieselový aj benzínový motor k dispozícii dva výkonové stupne. Pre štvorvalcové motory je charakteristický dynamický ťah už pri nízkych otáčkach a optimalizované hodnoty spotreby. Všetky motory sa kombinujú s funkciou ECO-štart-stop. Okrem šesťstupňovej manuálnej prevodovky je pre oba dieselové varianty a pre výkonnejší benzínový model k dispozícii aj sedemstupňová dvojspojková prevodovka (DCT). Portfólio motorov bude v budúcnosti dopĺňať elektricky poháňaný variant EQT, ktorý je momentálne ešte vo vývoji[5].
Ceny za novú Triedu T začínajú na úrovni 22 772,00 eur za model T 160 (kombinovaná spotreba paliva podľa WLTP: 6,7 – 7,2 l/100 km, kombinované emisie CO2: 153 – 162 g/km)[6] s benzínovým motorom s výkonom 75 kW (102 k), manuálnou prevodovkou a v základnom variante.
[1] Modul Marco Polo vyrába spoločnosť BRABUS Automotive GmbH v Bottrope na objednávku spoločnosti Mercedes-Benz AG.
[2] Ostatné kempingové vybavenie, ako sú vetracie sieťky, zatemňovacie prvky, stôl a stoličky, musia byť počas jazdy bezpečne uložené v na to určených odkladacích priestoroch.
[3] Bez pozdĺžneho držiaka na strešný nosič
[4] Na používanie služieb Mercedes me connect si musíte vytvoriť ID Mercedes me a vyjadriť súhlas s podmienkami používania služieb Mercedes me connect.
[5] Vozidlo je v súčasnosti v štádiu vývoja a ešte nie je k dispozícii pre kúpu.
[6] Uvedené hodnoty sú Hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.