Prenosný butik
24.12.2015 13:10
Mladá, perspektívna a skúsená dizajnérka Anna Komorová nám vo vianočnom rozhovore povedala o svojej tvorbe a čo všetko ju ešte čaká, ale aj to ako sa cítila v "prenosnom butiku" - novom modeli Renault Trafic Passsenger
Anka, nedávno si otvorila svoj ateliér butik anna.k a dostala si sa viac do povedomia nás žien, ktoré sa radi krášlime. Prezradíš nám, aká bola tvoja cesta v tvojej tvorbe, ako to všetko začalo?
Ak sa budete prechádzať uličkami centra Bratislavy a zatúlate sa na ulicu Gorkého, narazíte na môj spomínaný ateliér butik anna.k, pomenovaný podľa môjho mena Anna Komorová. V obchodíku nájdete nielen módne dizajnové kúsky, ale aj šperky z mojej hand-made tvorby. Predajné miesto som otvárala nedávno a cesta sem bola určite zaujímavá a často aj veľmi kľukatá. Tvorivosť je moja doména. Šijem už od 3 rokov a od mojej osemnástky som už mala svoj prvý vlastný butik. Profesne som sa zdokonalila na škole dizajnu, kde som získala ďalšie nové skúsenosti a odborné spôsobilosti. Hovorí sa o mne, že som umelecká duša a môžem potvrdiť, že tvoriť pre mňa znamená to isté ako dýchať.
Určite teraz v čase vianoc máš veľa práce alebo budeš viac oddýchovať?
Viete si teraz predstaviť ako vyzerá môj deň! Mám veľa objednávok a každý jeden šperk, náramok, či brošňa sú tvorené s láskou a vyžadujú si svoj čas. Jeden malý gorálkami vyšívaný psík mi trvá asi 5 hodín, pričom prišívam každú jednu gorálku ručne. Často cestujem aj cielene na dizajnové podujatia a nedávno som odšoférovala pár hodín z Košíc. Do budúcna plánujem vlastnú kolekciu odevov anna.k, kde bude už zakomponovanou sučasťou dizajnových kúskov rozpoznávací prvok mojej značky - gorálkový psík. Určite budem aj oddychovať v kruhu svojej rodiny.
Na akom dopravnom prostriedku momentálne jazdíš a aké značky áut si už jazdila?
Momentálne na S-ke :D (retro bicykel)..haha... Prednedávnom som sa rozlúčila s Golfom 6. Mojou srdcovkou bol nový Fiat 500. Jazdila som aj Chevrolet Camaro, Opel Omega, Seat Inca, Skoda superb. Mojím snom je však Alfa Romeo Giulietta a samozrejme Renault Trafic, keď už budem môcť takto realizovať moje plány prenosného butiku a cestovať s mojou kolekciou na výstavy a predávať svoje kúsky ľuďom z celého Slovenska.
Tak asi na konte máš okrem množstva modelov aj veľa najazdených kilometrov. Bola pokuta,na ktorú sa nezabúda?
Áno, predstav si, dostala som pokutu na moje narodeniny! Išla som Fiat 500-kou a keďže som mala automat, tak pri počúvaní dobrej hudby (Doors) šiel plynový pedál až na doraz. Takto som sa nechala uniesť dobrou jazdou a aj sa to odzrkadlilo nemilosrdne na výške pokuty. Čiže som mala pekný meninovo-narodeninový darček. (Narodila som sa na Annu).
Snáď aspoň nehody sa ti vyhýbajú z ďaleka a zo široka?
Zažila som iba jednu na kruhovom objazde v Košiciach na Seate Inca. Mám žial trvalé následky, čo ma ale neodradilo od lyžovačky v Alpách, na ktorú som išla bezprostredne po nehode, kde som aj s golierom okolo krku lyžovala. V budúcnosti budem rada ak žiadnu nehodu už nezažijem.
6. V rámci Európy si zažila dopravný systém, na ktorý sa nezabúda?
Brázdila som cesty Talianska, Turecka, Chorvátska, Poľska a Maďarska. Prakticky celú Európu mám prejazdenú, ale napríklad jazdenie v Budapešti je čistá katastrofa! V Istanbule sa mi páčilo, že kto je rýchlejší ten vyhráva, ale pritom platilo pravidlo, že kde je menej pravidiel, tam sú ľudia opatrnejší a pozornejši.
Čo sa ti nepáči na našich vodičoch, ako sa správajú na cestách? A prečo je vidieť v krajinách odlišný štýl jazdy?
Ľudia sa stále príliž ponáhľajú a neuvedomujú si, že v pokoji je sila. A v konečnom dôsledku sú aj tak len o trošku skôr v cieli. Myslim si, že mentalita národa sa často odzrkadľuje na štýle jazdy.
Bol vtipný zážitok z autoškoly alebo príhoda vhodná na zamyslenie?
V autoškole som si robila vodičák na traktor a mala som sa s vlečkou pohýnať do kopca. Viete si predstaviť pohýnať sa na traktore s vlečkou v špičke do kopca a plná ulica áut za vami?! Vtedy som sa veru dosť zapotila. Samozrejme, že som to musela zvládnuť bez pomoci učiteľa a 10-15 minút som zablokovala celú dopravu, lebo sa mi zkrížila vlečka. Alebo ma učiteľ učil prehadzovať rýchlosti s papierom nad prevodovkou aby som ju nevidela...
9. Aké je to šoférovať v zime, šmyky, ľad..niečo také si zažila? Napríklad vyskúšala si si školu šmyku?
Určite je náročné brodiť sa so snehom v kalamite, keď mesto nestíha odhŕňať napadaný sneh. Raz na ceste do Košíc som zažila aj šmyk, ale naštastie som pár dní pred tým skúšala, aké je to jazdiť na ľadovej ploche a reakcie auta na klzkú vozovku. Brala som to aku hru, ale keď sa mi to stalo v premávke, vtedy to vtipné nebolo. Naštastie som reagovala pohotovo a situáciu bez ujmy zvládla na jednotku. Školu šmyku by som určite veľmi rada absolvovala. A strach nemám. Som naučená bojovať!
10. Ako sa ti jazdilo na dieselovom Renaulte Trafic Passenger, ktorý je rozmerovo v ženských rukách neobvyklý?
Prvý krát som sedela v takom veľkom aute. Ani mi nepripadal Trafic hranatý, ale skôr s oblými hranami. Zlatá metalíza bola dizajnovo veľmi elegantná a napriek tomu, že to bol transit, tak mal pekné dizajnové a minimalistické línie. V jednoduchosti je krása.
Vnútorný dizajn auta bol veľmi komfortný, cítila som sa ako doma v obývačke. Komfortne, bezpečne a zároveň bláznivo, keď som sa pozrela do spätného zrkadla a zbadala, koľko je za mnou priestoru. Predstavila som si koľko mojich odevov by sa tam zmestilo, všetky moje stojany a figuríny. Čiže priestorovo určite dokonalé a nadmieru vyhovujúce. Mojou víziou je cestovať ako taký pop up store a toto auto by mi umožnilo cestovať za ľuďmi, ktorí majú radi módu. Ako taký dizajnový obchodík na kolesách. Na to, že som auto testovala v dopravnej bratislavskej špičke, bolo preraďovanie výborné a auto reagovalo pohotovo. Cítila som sa ako v osobnom aute, ale musím povedať, že v Renaulte Trafic Passenger bola jazda naozaj adrenalínová! Ďakujem za krásny zážitok a autíčko všetkým odporúčam.
Text a foto: Alena Chorvátová