Prichádza E 43 4MATIC - prvý Mercedes-AMG novej Triedy E
29.04.2016 09:53
Začiatkom roka oslávila svoju svetovú premiéru nová Trieda E. Mercedes-AMG už zapaľuje svoj prvý športovo-dynamický výkonnostný stupeň. Model E 43 4MATIC s 3,0-litrovým motorom V6 biturbo bude od septembra 2016 predstavovať špičkovú motorizáciu podnikateľského sedanu. Šesťvalcový agregát preplňovaný dvoma novými turbodúchadlami a vybavený príslušnými softvérovými aplikáciami vyvinie výkon 295 kW (401 k). Sériový pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC prináša aj v modeli E 43 optimálnu trakciu a vysokú agilnosť, pretože hnací moment je medzi prednú a zadnú nápravu rozdelený s dôrazom na zadnú nápravu v pomere 31:69. Na športovo-dynamickom jazdnom výkone typickom pre AMG sa spolupodieľajú aj automatická prevodovka 9G-TRONIC so skrátenými časmi preradenia, novonastavený športový podvozok na báze vzduchového pruženia VZDUCHOVÉ OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE a riadenie s menším prevodovým pomerom.
Výkon šesťvalca v modeli E 43 4MATIC zvýšila značka Mercedes-AMG pomocou dvoch väčších turbodúchadiel a náročnejších softvérových aplikácií o 25 kW (34 k) na 295 kW (401 k). Maximálny krútiaci moment bohatých 520 newtonmetrov je k dispozícii už od nízkych otáčok 2 500/min.
Tento balík garantuje jazdné výkony na úrovni športového auta: šprint z nuly na 100 km/h vybaví nový model E 43 4MATIC za 4,6 sekundy, maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.
Športový a výrazný: dizajn exteriéru
Nový model E 43 4MATIC už na prvý pohľad potvrdí svoju príslušnosť k rodine AMG. Tri veľké otvory v spojleri predného nárazníka nielen zdôrazňujú atletický a sebavedomý výstup, ale zároveň zabezpečujú aj optimálne prúdenie vzduchu smerom k chladičom. Dve elegantné priečne plutvy na vonkajších chladiacich otvoroch zdôrazňujú vizuálnu dominanciu, zatiaľ čo diamantová maska chladiča s pochrómovanými kolíkmi, jedna vysokolesklá čierna lamela a nápis AMG predstavujú ďalší typický poznávací znak modelov AMG 43.
19-palcové disky AMG z ľahkej zliatiny, vysokolesklý čierny lak, leštené s dizajnom piatich lúčov dominujú pohľadu zboku. Aj zadná časť má charakteristické črty a dvoma pochrómovanými koncovkami výfuku so vzhľadom štyroch vetiev vyžaruje mimoriadne športovú estetiku. Ozdobný prvok spojlera zadného nárazníka so vzhľadom difúzora je ladený v striebornej chrómovej farbe, sériová odtrhová hrana na veku batožinového priestoru je nalakovaná vo farbe vozidla.
Športový vzhľad so svojskými detailmi: dizajn interiéru
Interiér potvrdzuje dynamický smer nového modelu E 43 4MATIC početnými individuálnymi detailmi. Športové sedadlá zaručujú vďaka zlepšenej bočnej opore spoľahlivé držanie vodiča a spolujazdca aj pri ostrom spôsobe jazdy. Čalúnenie v imitácii kože ARTICO/mikrovlákno DINAMICA čierna (na želanie: koža napa) charakterizuje svojská kresba sedadiel a červené ozdobné švy. K dizajnu sedadiel sa hodia stredové výplne dverí a prístrojová doska vyhotovené v imitácii kože ARTICO s červenými ozdobnými švami. Exkluzívne pedále, čierne obloženie stropu a červené bezpečnostné pásy umocňujú športovú atmosféru.
Pre angažovaný spôsob jazdy je ideálny dole sploštený multifunkčný športový volant v čiernej koži napa s červenými kontrastnými ozdobnými švami. Združený prístroj AMG zobrazuje prehľadne všetky relevantné informácie a je optimalizovaný na dynamickú jazdu. Dva okrúhle prístroje v tvare tubusov, multifunkčný farebný displej s uhlopriečkou 11,4 cm (4,5\"), RACETIMER a stupnica do 280 km/h so vzhľadom šachovnicovej zástavy sprostredkúvajú atmosféru pretekárskeho auta.
Vysoký výkon, nízka spotreba: 3,0-litrový motor AMG V6 biturbo
Motor V6 biturbo sa vyznačuje vysokým výkonom pri súčasne nízkych hodnotách spotreby a emisie. Na vysokom výkone 295 kW (401 k) sa podieľajú okrem iných aj nové, väčšie turbodúchadlo a plniaci tlak zvýšený na 1,1 baru. Obe turbodúchadlá sú namontované v blízkosti motora a majú mimoriadne spontánnu odozvu.
Krátke časy preradenia, vysoká hospodárnosť: 9G-TRONIC
Automatická prevodovka 9G-TRONIC je nastavená špeciálne na požiadavky v novom modeli E 43 4MATIC. Vďaka osobitnej softvérovej aplikácii dokázali inžinieri AMG skrátiť časy preraďovania 9-stupňovej prevodovky. Viacnásobné podradenie umožňuje dosiahnuť rýchlejšie šprinty, zatiaľ čo funkcia medziplynu v jazdných programoch Sport a Sport Plus ešte viac zvyšujú emotívnosť jazdného zážitku. A precízne zásahy do zapaľovania umožňujú ešte rýchlejšie preradenie ako v režimoch Eco a Comfort.
Pomocou samostatného tlačidla na stredovej konzole si možno zvoliť režim Manuell. Charakteristiky radenia závisia od zvoleného jazdného programu a prevodové stupne možno meniť radiacimi páčkami na volante. Okrem toho ostane prevodovka na zvolenom rýchlostnom stupni a nepreradí automaticky vyššie, keď otáčky motora dosiahnu hranicu obmedzovača otáčok.
Dôraznejší na zadnej náprave a agilný: pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC
Sériový pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC s dôrazom na zadnú nápravu rozdeľuje moment v pomere 31 percent na prednú a 69 percent na zadnú nápravu. Toto nastavenie zvyšuje dynamiku jazdy a umožňuje vyššie priečne zrýchlenie na ceste a zaručuje lepšiu trakciu počas zrýchlenia.
Pri spojení stáleho pohonu všetkých kolies s automatickou prevodovkou 9G-TRONIC sa inžinieri rozhodli pre zmenu koncepcie: jednostupňová rozdeľovacia prevodovka pohonu všetkých kolies je pripojená na 9G TRONIC prírubou ako samostatný systém. Na starších generáciách vozidiel bola rozdeľovacia prevodovka integrovaná do 7G-TRONIC PLUS. Nové prírubové riešenie zjednodušuje úpravu rozdeľovania momentu pre jednotlivé modely a umožňuje tak ešte individuálnejšie charakteristiky jednotlivých konštrukčných radov.
Okrem toho je nový systém vďaka vyššiemu stupňu účinnosti, nižšiemu treniu a zníženej hmotnosti efektívnejší ako pôvodná koncepcia. Vďaka kompaktnému dizajnu neboli nutné žiadne ústupky na úkor miesta pre cestujúcich a batožinu.
Charakteristika stlačením prsta: AMG DYNAMIC SELECT
Päť jazdných programov DYNAMIC SELECT Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual umožňujú stlačením tlačidla ešte viac prispôsobiť charakteristiku modelu E 43 4MATIC individuálnym potrebám. Diferenciácia siaha od úspornej a komfortnej až po extrémne športovú. Pritom sa zmenia dôležité parametre ako odozva motora, prevodovky, nastavenie podvozku a riadenia. Vodič môže nezávisle od jazdných programov DYNAMIC SELECT tlačidlom „M“ priamo prejsť do manuálneho režimu, v ktorom radí výlučne pomocou páčok na volante. Rovnako možno v prípade potreby samostatne zvoliť nastavenie podvozka.
Jazdné programy Sport a Sport Plus systému DYNAMIC SELECT sú v novom modeli E 43 4MATIC navrhnuté na vysokú dynamiku jazdy. O to sa starajú agilná charakteristika plynového pedálu s priamejším nastavením a emotívne radenie so skrátenými časmi preradenia, s funkciou medziplynu a odpájaním valcov. A zvýšené voľnobežné otáčky umožňujú rýchly rozbeh a zrýchlenie z pokoja.
S cieľom zvýšiť úspornosť funkcia ECO štart – stop a funkcia kĺzania v programe Eco znížia spotrebu paliva: ak vodič pri rýchlosti od 60 do 160 km/h zloží nohu z plynového pedála, spojka sa otvorí a motor sa odpojí od hnacieho ústrojenstva.
Elektronika zníži otáčky motora na úroveň voľnobehu a jazdný odpor sa zníži o kompresné a trecie sily motora v deceleračnom režime.
Výbava na želanie so zameraním na športovú dynamiku
Športový charakter modelu E 43 4MATIC zdôrazňujú aj prvky výbavy na želanie: siahajú od sedadiel AMG so zvýšenou bočnou oporou cez čalúnenie v koži napa až po kolesá s priemerom 20 palcov v dvojfarebnom dizajne.
Nový Mercedes-AMG E 43 4MATIC oslávi svoju svetovú premiéru v marci 2016 na New York International Auto Show, predaj sa začne 20. júna, prvé vozidlá sa začnú dodávať v septembri 2016.