Prichádza nový model Abarth 600e, najvýkonnejší automobil v histórii značky • Abarth predstavuje nový model 600e, ktorý je najvýkonnejš
31.10.2024 21:31
• Abarth predstavuje nový model 600e, ktorý je najvýkonnejším automobilom v histórii značky.
• Značka s logom škorpióna vytvorila nový model Abarth 600e aby umožnila každému fanúšikovi značky zažiť vzrušenie z jazdy s elektrickým športovým automobilom.
• Elektromotor s výkonom 207 kW(280 k) umožňuje špičkovej verzii Scorpionissima zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,85 sekundy a maximálnu rýchlosť 200 km/h.
• Návrat ku koreňom: nový Abarth 600e predstavuje bezprostredný transfer know-how Abarth a Stellantis Motorsport z automobilového športu do vozidla pre bežnú premávku.
• Novinka značky Abarth sa podrobila mnohým testom na najnáročnejších pretekových okruhoch pre dosiahnutie vysokej výkonnosti a spoľahlivosti.
• So špeciálnym elektromotorom testovaných na zariadeniach pre monoposty Formule E, mechanickým diferenciálom JTEKT Torsen, športovými brzdami, pneumatikami odvodenými z pretekového automobilu a výkonnejším systémom chladenia batérie je Abarth 600e najvýkonnejším modelom v histórii značky.
• Abarth 600e bude na výber v dvoch verziách ako Abarth 600e Turismo (175 kW/240 k) a ako kompletne vybavená limitovaná verzia „Scorpionissima“ (207 kW/280 k), z ktorej bude vyrobených iba 1949 kusov v dvoch farbách.
• Pre väčšiu bezpečnosť a komfort Abarth 600e umožňuje asistovanú jazdu úrovne 2.
Značka s logom škorpióna oslavuje svoje 75. narodeniny jedným z najnáročnejších ale aj najvzrušujúcejších projektov: novým modelom Abarth 600e, ktorý je s výkonom 207 kW (280 k) najvýkonnejším modelom značky, akcelerujúcim z 0 na 100 km/h za 5,85 sekundy. T
ento revolučný model je výsledkom spolupráce expertov značky Abarth s inžiniermi divízie Stellantis Motorsport. Spolu vyvinuli najmodernejšiu športovú platformu pre elektrické vozidlá Perfo eCMP, ktorú využíva aj nový model Abarth 600e.
Vozidlo dôsledne koncipované pre vysokú výkonnosť a mimoriadny zážitok z jazdy má príťažlivý „nezbedný“ charakter vďaka svojmu expresívnemu vzhľadu a športovému interiéru. Jednotlivé technické riešenia konštruktéri značky Abarth spolu s expertmi značiek Michelin, Sabelt, JTEKT Torsen a Alcon študovali a testovali za rozličných podmienok s cieľom vytvoriť ideálnu kombináciu vlastností pre najvýkonnejší model Abarth v histórii.
Nový model, vyvinutý v spolupráci s divíziou Stellantis Motorsport, predstavuje dôležitý krok pre značku Abarth, pretože má ambíciu vytvoriť nový štandard pre vysoko výkonné elektrické mestské automobily s využitím know-how z automobilového športu.
Značka s logom škorpióna poskytne svojim zákazníkom vzrušujúci zážitok z jazdy za každých podmienok dvoma novými športovými modelmi: sériovým Abarth 600e Turismo a zvláštnou edíciou Abarth 600e Scorpionissima, limitovanou na 1949 kusov – ako pripomienku roku založenia značky.
Vo väčšine európskych štátov sa najvýkonnejší model značky Abarth v histórii dá objednávať od dnes v obidvoch verziách – Abarth 600e Turismo a Abarth 600e Scorpionissima.
Najvýkonnejší Abarth v histórii Dôvod, prečo je nový model Abarth najvýkonnejší v histórii značky, spočíva v použitom technickom základe. Jeho srdcom je vlastný elektromotor, ktorý pri verzii Scorpionissima dosahuje výkon 207 kW (280 k). Je to najvýkonnejší motor nielen v histórii značky Abarth ale aj v segmente mestských elektrických automobilov. Elektromotor bol testovaný na zariadeniach pre prípravu agregátov do monopostov Formule E, vrátane simulátora reálnych pretekových okruhov. Verzia Scorpionissima dosahuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,85 sekundy, verzia Turismo s nižším výkonom 146 kW (240 k) je s hodnotou 6,24 sekundy iba nepatrne pomalšia. K vynikajúcej akcelerácii prispieva mohutný krútiaci moment elektromotora, ktorý prakticky okamžite po rozbehu dosahuje maximum 345 Nm. S ohľadom na efektívne využívanie energie je maximálna rýchlosť modelov Abarth 600e elektronicky obmedzená na 200 km/h. Kapacita akumulátorovej batérie 54 kWh umožňuje dojazd do 334 km (kombinovaný podľa WLTP) – v závislosti od použitých pneumatík.