Dlho očakávaný vstup írskeho reťazca Primark na Slovensko sa stáva skutočnosťou. Spoločnosť otvorí už čoskoro svoju prvú vlajkovú predajňu na Slovensku, a to v Bratislave v rozšírení nákupného centra Eurovea. Zaberie dve podlažia s predajnou plochou 3 660 štvorcových metrov, na ktorých ponúkne cenovo dostupnú dámsku, pánsku a detskú módu, ako aj doplnky do domácnosti či kozmetiku.
„Rozhodnutie módnej značky Primark znamená pre nás veľký úspech a zároveň je to aj významný míľnik pre celý projekt rozšírenia. Som veľmi rád, že si pre vstup na slovenský trh vybral Primark práve náš rozrastajúci sa komplex. Je to prejav dôvery v náš projekt,“ povedal Peter Korbačka, majiteľ Eurovea.
Eurovea je obľúbená kvôli svojej pozícii, atmosfére, modernej architektúre a,samozrejme, nákupom, ktoré ponúka. „Primark dlhšie hľadal vhodné priestory pre svoju obchodnú prevádzku na Slovensku a sme radi, že náš prvý obchod otvoríme v tomto etablovanom, modernom nákupnom centre. Eurovea je pre Bratislavčanov dôležitou nákupnou aj spoločenskou destináciou a tešíme sa, že už čoskoro ponúkne zákazníkom aj našu úžasnú módu,“ dodáva Jose Luis Martinez de Larramendi, maloobchodný riaditeľ Primarku pre USA a región strednej a východnej Európy.
Príchod Primarku na Slovensko avizovala Eurovea ešte koncom roku 2019. Prvá predajňa v Bratislave mala byť spustená pred Vianocami 2022, no napokon sa otvorenie oproti plánu o niekoľko mesiacov posunulo a otvorí sa na jar tohto roka.
V susednej Českej republika otvoril Primark prvú trojposchodovú predajňu v Prahe na Václavskom námestí v júni 2021. Po otvorení sa ešte niekoľko týždňov tvorili pred predajňou rady. O rok neskôr, v septembri 2022, pribudla druhá predajňa v Brne v nákupnom centre Olympia. Prví zákazníci čakali na otvorenie v rade aj dve hodiny.
Stovka nových prevádzok
Eurovea sa po rozšírení stane najväčším nákupným centrom na Slovensku. Na ploche 85 000 m2 ponúkne návštevníkom 320 obchodov, reštaurácií, barov a kaviarní. „Naším cieľom je posilniť pozíciu centra ako atraktívnej destinácie pre každodenné nákupy, služby a zábavu. Staviame na tom, čo si zákazníci u nás obľúbili a to rozširujeme,“ vysvetľuje Katarína Paule.
Primark je iba jednou z viacerých nových značiek, ktoré na slovenský trh prinesie extenzia. Celkovo je plánované otvorenie 100 nových prevádzok, okrem iného aj najväčší food court na Slovensku, ktorý sa presunie do novej časti nákupnej pasáže s výhľadom na Dunaj, nové reštaurácie, kaviarne a verejné priestory, na ktorých podobe sa podieľala aj svetoznáma architektka Beth Galí.
Rozrastie sa tiež multikino Cinema City, ktoré bude mať po rekonštrukcii 17 sál a úplne nový VIP koncept. Umiestnené bude v novej časti nákupnej pasáže na 1. poschodí ako pomyselná vstupná brána do novej rozsiahlej gastro zóny.
Írska maloobchodná sieť Primark ponúka cenovo dostupnú módu, kozmetiku a domáce potreby na top adresách veľkých miest. V súčasnosti má viac ako 400 predajní v 15 krajinách. Najviac pobočiek má v Rakúsku, Nemecku, Veľkej Británii či USA. Spoločnosť zamestnáva viac ako 72 000 ľudí. Slovenským zamestnancom ponúka na manažérske pozície platy od 1600 do 2000 eur mesačne a rôzne benefity.