Program dodávok náhradných dielov „RC30 Forever“ prichádza do Európy

21.05.2021 20:04

  • Program „RC30 Forever“, ktorý bol v roku 2020 predstavený v Japonsku, prichádza do Európy

  • Pre legendárny model RC30 bude k dispozícii približne 150 originálnych náhradných dielov, ktoré bude možné objednať prostredníctvom siete dílerov Honda

  • Diely budú vyrobené s využitím nedávno zhotovených foriem

  • Zoznam dielov vznikol na základe stretnutia zástupcov spoločnosti Honda s členmi významných klubov majiteľov týchto motocyklov v Japonsku a v Európe

  • Model VFR750R (RC30) bol prvýkrát predstavený v roku 1987 v súlade s homologizačnými pravidlami pre Majstrovstvá sveta superbikov

Po minuloročnom úspešnom predstavení v Japonsku prináša spoločnosť Honda program originálnych náhradných dielov „RC30 Forever“ taktiež do Európy.

Program „RC30 Forever“ spoločnosť Honda spustila po stretnutiach s členmi popredných klubov majiteľov strojov RC30 v Japonsku a v Európe, počas ktorých majitelia vyjadrili prianie udržať tieto ikonické stroje na cestách v čo najlepšej kondícii a s využitím originálnych náhradných dielov Honda. Najdôležitejšou súčasťou programu je zaistiť týmto jazdcom bezpečný a spoľahlivý zážitok z jazdy.

V rámci programu spoločnosť Honda vyrobí približne 150 originálnych náhradných dielov pre RC30, ktoré zahŕňajú motor, podvozok, kapotáž aj elektroniku. Tieto diely boli vybrané na základe požiadaviek majiteľov a pri výbere boli zohľadnené taktiež skúsenosti odborníkov z výskumu a vývoja značky Honda a z jej výrobných závodov.

Diely bude možné objednať u všetkých európskych dílerov od mája* 2021.

O programe „RC30 Forever“

Na začiatku programu „RC30 Forever“ stála prehliadka archívov týkajúcich sa modelu RC30 z roku 2017, počas ktorej sa zistilo, že sa do súčasnosti nedochoval žiadny z pôvodných drevených modelov alebo foriem pre RC30. Bolo jasné, že pre uskutočnenie takého projektu by boli potrebné originálne výkresy. Podobne ako pri všetkých motocykloch vyrábaných v tom čase bola aj výroba modelu RC30 založená na 2D ručne kreslených výkresoch a na drôtových modeloch, ktoré slúžili ako základ pre tvorbu modelov a foriem. Oproti moderným metódam 3D počítačového modelovania a digitálnych výkresov tieto ručné výkresy obsahovali oveľa menej špecifických detailov, čo reprodukciu nových dielov komplikovalo.

Zachované výkresy boli digitalizované, zväčšené do mierky 1:1 a porovnané so súčasnými dielmi zapožičanými zo zostávajúcich strojov RC30 zachovaných v rodine Honda a v jednotlivých kluboch, aby bola zaistená ich presnosť. I napriek týmto snahám sa nepodarilo vyplniť všetky medzery v detailoch potrebných pre výrobu kvalitných dielov pre tento program. Aby sa zaistilo, že diely budú tieto prísne štandardy spĺňať, bolo kľúčové zapojiť do procesu členov pôvodných tímov, hoci mnohí z nich už mali vyše 60 rokov. Vďaka ich znalostiam, zapáleniu a skúsenostiam sa projektovému tímu podarilo od počiatku vytvoriť nové drevené modely a šablóny.

Práve vďaka tejto kombinácii všetkých dôležitých faktorov, ako boli nové digitalizované výkresy a zachované diely, ale aj vďaka dlhodobým a nekvantifikovateľným faktorom, ako boli skúsenosti vracajúcich sa členov rodiny Honda, sa nakoniec podarilo tento program v Japonsku úspešne realizovať.

 

VFR750R (RC30)

Legendárny model RC30 bol prvýkrát predstavený na motosalóne v Tokiu v roku 1987 a do Európy sa prvýkrát dostal v roku 1988. Limitovaná séria približne 5 000 kusov vznikla s cieľom splniť homologizačné pravidlá, ktoré boli podmienkou pre účasť v práve vznikajúcich Majstrovstvách sveta superbikov.

 

Stroje RC30, ktoré sa ručne montovali v továrni v Hamamatsu, boli poháňané kvapalinou chladeným motorom V4 s uhlom valcov 90°, ktorý disponoval zdvihovým objemom 748 cm3 a najmodernejšou pretekárskou technológiou tých čias – čo bol doteraz nevídaný prístup. Vývojári značky Honda v konštrukcii stroja v maximálnej možnej miere využili exotické materiály, ako sú uhlíkové vlákna, Kevlar či horčík. Motor bol vybavený titánovými ojnicami a trecou spojkou, ktorá bola spojená s prevodovkou v štýle strojov tall race. Kolesá a brzdy boli vybavené upevnením umožňujúcim ich rýchlu demontáž, zatiaľ čo predné aj zadné odpruženie bolo plne nastaviteľné. Stroj bol prominentne vybavený nezameniteľným jednostranným zavesením zadného kolesa Pro-arm, ktoré bolo navrhnuté pre čo najrýchlejšiu výmenu zadného kolesa pri pretekoch.

Odkaz modelu RC30 zostáva navždy živý vďaka víťazstvám Freda Merkela v Majstrovstvách sveta superbikov v rokoch 1988 a 1989. Ďalšie víťazstvá tieto stroje dosiahli v celom rade národných a medzinárodných pretekov vrátane víťazstva Isle of Man v rukách známych jazdcov, ako boli Joey Dunlop, Carl Fogarty, Steve Hislop a Philip McCallen.

 

* Spustenie predaja sa môže líšiť v závislosti od dielu. Aktualizované informácie budú k dispozícii na webových stránkach Honda. Predaj je obmedzený skladovou dostupnosťou jednotlivých dielov.

Späť

Kontakt

Alena Chorvátová

+421905 992 998

© Alena Chorvátová 2011 Všetky práva vyhradené.

Webnode