Pulzujúci Pulsar
25.01.2015 09:44
Člen činohry Andreja Bagara v Nitre - Martin Šalacha si trošku na snehu „zapulzoval v novom Nissane Pulsar a prezradil, aké šoférky stretáva počas svojich ciest
Povedzte nám niečo o sebe, Martin?
Som členom nitrianskeho divadla a hosťujem v SND a na Novej scéne hrám v komédiach s pesničkami v hre: Aj muži majú majú svoje dni a nedávno sme mali premiéru Sluha dvoch šéfov, kde hrám hlavnú rolu a alternujem sa s Petrom Kočišom. Objavil som sa v častiach Paneláku, aj v Kutyilovi s.r.o. a Doktoroch, teraz ma diváci môžu vidieť v najnovšom seriáli Divoké kone.
Čo je vám bližšie ako hercovi, divadlo či televízia?
Bližšia mi je divadlo. Divadlo je pre mňa živý kontakt s divákom a tá energia, ktorá sa dáva divákovi je citeľná aj v spätnej väzbe, čo ma baví. A je to pre mňa aj určitý druh rehole ktorá je o ľuďoch a pre ľudí. Seriál je ako fotka, ktorá sa raz urobí a cvak, nedá sa to zmeniť. Divadelná inscenácia je proces, niekedy to trvá aj dva mesiace, kým sa herec do toho poriadne dostane a je so sebou spokojný alebo nespokojný. Pri seriáloch je to iné, ale som rád za každú príležitosť, ktorú dostanem.
Na premiére inscenácie Sluha dvoch šéfov som si všimla, že tam máte veľa textu a taktiež komunikujete s publikom. Je to náročné toľko textu sa naučiť?
Pamätám si na škole, že som sa musel ešte oveľa viac textu naučiť. Bola to inscenácia Svetonápravca a tam som mal cca. 60 strán textu.
Vypadol vám niekedy text, že ste museli improvizovať?
Občas vypadne text asi každému hercovi a musí zaimprovizovať, ale napríklad v Shakespearovi, ktorý je vo veršoch sa to nedá a to je potom problém. Mne ale ešte nevypadol text, že by som bol úplne mimo a mal „okno“.
Veľa pendlujete medzi Nitrou, Bratislavou a rodičovskými Zalužicami na východe. Máte na tie kilometre spoľahlivé auto?
Minulý rok som si kúpil Kiu Sportage 1,7 CrDi a od apríla do novembra som na nej zajazdil skoro 22 000 kilometrov. Pôvodne som si chcel kúpiť Mazdu 3 alebo 6, pretože sa mi páčila, ale voľba padla nakoniec inde. Možno raz skončím pri BMW, veď uvidíme, lebo dnes tie autá sú dizajnovo už dosť podobné a veľmi pekné.
Dnes ste tuším vyše hodiny išli z Nitry, lebo nám nasnežilo ako sa patrí! Máte nové auto s ktorým prvýkrát jazdíte v zime, alé to bolo?
Veru tak. Boli snehové záveje aj nejaké búračky, išiel som natáčať seriál Divoké kone a dal som si radšej predstih, aby som to stihol v limite. Šiel som šesdesiatkou po diaľnici, lebo inak sa nedalo. Ráno snežilo, mrzlo, teraz je to zas také roztopené, hotová pľačkanica.
Boli nehody, ktoré boli vážne?
Mal som dve, ale nie z mojej viny. Boli to ťukesy, ktoré sa vyriešili na mieste a dokonca jeden z účastníkov dokonca odišiel. Išiel do kruhového objazdu mal vzadu ťažné zariadenie a videl som ako sa posunul a nakoniec šliapol na brzdu. Ťukol som ľahko o jeho ťažné zariadenie a ohol som si len značku. Nič sa našťastie nestalo. Dvom dievčatám som oškrel zadné dvere, zaradil som sa doľava, za mnou nikto nebol, ale boli tam tie baby, ja som mal mrtvý uhol a ťukol so do nich, ale tiež sa nič vážne nestalo.
Akej značky ste mali prvé auto, ktoré ste si kúpili za vlastné peniaze?
Za moje našetrené peniaze som si kúpil ojazdený benzínový VW Golf. Volal som ho Eužen. S mojim bratom Milanom automechanikom som prešiel zopár autobazarov, kým sme ho kúpili.
Videli ste takých vodičov, že vám vlasy na hlave dupkom stáli?
Čo som videl najbrutálnejšie, tak to bolo jazdenie v Turecku. Boli tam autobusy, ktoré trúbili, ľudia naskakovali, vyskakovali, hotová divočina. Je pravda, že sem tam to vyzerá tak aj na Slovensku, ale tam by som nevedel jazdiť na ten ich štýl. U nás je strašné parkovanie, už mám oťukané auto, ale s tým musím rátať.
Bola kritická situácia, keď ste sa v aute báli?
Točili sme jednu z prvých častí Divokých koní v Lozorne a mali sme tam také staré malé terénne auto Suzuki Samurai. Dvaja sedeli vpredu, my s Ivanom „Tulim“ Vojtekom vzadu a moja herecká kolegyňa Lujza šoférovala. Auto tak roztúrovala, že v jednej chvíli tak šliapla na brzdu, až som skoro dopredu preletel na predné sklo. Mrzelo ju to, ale prežili sme, ale trošku ma to bolelo.
A aké zážitky ste v aute ešte zažili?
No v autách som zažil aj veľmi príjemné chvíle. Zvlášť na zadných sedadlách alebo v kufri :) Aj keď to nebolo dvakrát pohodlné a komfortné ale pohodlie v tej chvíli išlo bokom. Naše autá by mali prejsť aj takýmto testom. A možno by to malo byť aj súčasťou rôznych bezpečnostných testov.
Aké sú dnešné vodičky, ktoré stretávate na cestách?
Mňa bavia baby, ktorým v dnešnej dobe nechýba odvaha šoférovať. Videl som síce aj také šoférky, pri ktorých by som sa bál. Jedna kočka držala v jednej ruke mobil a v druhej rúž, pozerala sa do zrkadielka a neviem čím naozaj šoférovala... Zostal som v šoku. A druhú vodičku som videl, že mala bočné spätné zrkadlá sklopené a veselo sa vo veľkom premávala cez križovatky. Autá na ňu trúbili, blikali a ona na nich s úsmevom mávala.
Čo by ste odkázali vodičkám, aby sa na cestách nebáli a mali viac odvahy?
Nech sa neboja šoférovať kdekoľvek a nech sa neboja agresívnych chlapov na cestách. A nech chodia do divadla, sledujú seriály a ak ma niektoré na cestách spoznajú, nech zakývajú...:)
Ako sa vám pozdával nový hatchback Nissan Pulsar, ktorých reklamná kampaň beží aj našich médiach?
Tento model som ešte nevidel a dizajnovo ma svojim exteriérovým dizajnom mnohých línii milo prekvapil. Som rád, že sa mi to podarilo a zajazdil som si benzínový Nissan Pulsar, ktorý ma asi najviac prekvapil tichým motorom, jednadvojka výborne reagovala na plynový pedál a šesťstupňová manuálna prevodovka bola presná. Ako druhé ma prekvapili odkladacie priečinky a priestor v celom aute aj v kufri, pre vysokých pasažierov, aj rodiny s deťmi na zadných sedadlách majú komfort a naozaj dosť miesta má každý. Na palubovke nebolo nič navyše, to mám rád, keď je to prehľadné a nie je toho veľa, ale musí tam byť to podstatné. To v Pulsare bolo. Či už obrazovka s displejom, navigácia, cúvacia kamera. A to by som vyzdvihol hlavne pre ženy vodičky, že sa týmto autom super parkuje vďaka štvorkamerovému systému to určite každá žena ocení, hlavne v Bratislave, kde je fakt problém parkovať. Nissan Pulsar naozaj bezpečne pulzoval na ceste ako by bol v krvnom obehu.
Text: Alena Chorvátová
Foto: autorka