RANGE ROVER SPORT SVR
14.08.2014 11:30
NAJRÝCHLEJŠÍ A NAJVÝKONNEJŠÍ LAND ROVER
- V Pebble Beach absolvuje svoj debut doteraz najrýchlejší Land Rover s kompresorom preplňovaným motorom V8 s výkonom 405 kW a krútiacim momentom 680 Nm, vďaka ktorému dokáže zrýchliť z 0 na 100 km za 4,7 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 260 km/h.
- Upravený podvozok a športové pneumatiky zaručujú vzrušujúcu dynamiku.
- Aj tento Land Rover ponúka najlepšie terénne schopnosti vo svojej triede.
- Aktívny výfuk motora V8 sa stará o vzrušujúcu zvukovú kulisu.
- Okruh Nürburgring dokáže prekonať len za 8 minút a 14 sekúnd.
V Pebble Beach sa 14. augusta predstaví svetu nový Range Rover Sport SVR. Tento najrýchlejší a najvýkonnejší Land Rover, aký bol doteraz vyrobený, je prvým nositeľom označenia SVR, ktorým budú označované budúce vysokovýkonné modely Land Rover a Jaguar.
Range Rover Sport SVR dokáže akcelerovať z 0 na 100 km/h len za 4,7 sekundy a najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 260 km/h. Jeho športové schopnosti podčiarkuje čas, za ktorý dokáže prejsť Severnú slučku okruhu Nürburgring: 8 minút a 14 sekúnd – to je jeden z najlepších časov dosiahnutých sériovo vyrábaným SUV.
Najvýkonnejší z ponuky motorov pre verziu SVR, 5,0-litrový preplňovaný vidlicový osemvalec, dokáže vyvinúť výkon 405 kW a krútiaci moment 680 Nm – čo znamená nárast o 29 kW, resp. 56 Nm bez zvýšenia spotreby paliva. Navyše jeho vyspelá 8-stupňová automatická prevodovka ZF 8HP70 a podvozok s pohonom všetkých štyroch kolies boli optimalizované tak, aby ich vlastnosti zodpovedali ohromnému výkonu motora a zaručovali vynikajúce jazdné vlastnosti bez ohľadu na počasie.
Ako prvé vozidlo značky Land Rover je Range Rover Sport SVR vybavený dvojstupňovým aktívnym výfukom s elektronicky riadenými ventilmi. Tento systém optimalizuje zvukovú kvalitu, výkon a estetický dojem a pri vyšších otáčkach vytvára zvukový prejav pripomínajúci pretekárske automobily bez negatívneho vplyvu na kultivovanosť pri plynulej jazde.
Ďalšou novinkou v modelovom rade Range Rover sú unikátne 22-palcové* disky kolies z ľahkej zliatiny s výkonovo optimalizovanými pneumatikami 295/40 R22 Continental SportContact 5*, ktoré zodpovedajú zameraniu podvozka na pôžitok zo športovej jazdy. Štandardne je však vozidlo vybavené novými 21-palcovými diskami z ľahkej zliatiny s celoročnými pneumatikami 275/45 R21, zaručujúcimi bezkonkurenčné schopnosti v každom teréne.
Rôzne vylepšenia zovňajška pridávajú na pôsobivosti dizajnu verzie SVR a súčasne zvyšujú účinnosť chladenia a zlepšujú aerodynamiku. Výnimočnosť verzie SVR ďalej zvýrazňuje špeciálne navrhnutý interiér s jedinečnými športovými sedadlami, ktoré cestujúcim poskytujú náležitú oporu.
John Edwards, riaditeľ oddelenia Land Rover Special Operations, povedal: „Range Rover Sport SVR je prirodzeným výsledkom pokusu prekročiť hranice možností našich štandardných vozidiel, ktoré už aj tak ponúkajú výnimočné jazdné schopnosti na cestách aj v teréne v spojení so špičkovým dizajnom. Jeho vzrušujúce výkonové parametre uspokoja aj obzvlášť náročných zákazníkov.
Vďaka rozsiahlemu radu špeciálnych úprav, navrhnutých tímom Land Rover Special Vehicle Operations, je tento prémiový variant ešte výnimočnejší zvonka aj zvnútra, a navyše sa jeho dynamické schopnosti posúvajú na ešte vyššiu úroveň bez zhoršenia komfortu, kultivovanosti či terénnej všestrannosti. Range Rover Sport SVR možno skutočne označiť za najschopnejšie vysokovýkonné SUV na svete.“
Range Rover Sport SVR stavia na úspechu novej generácie modelu Range Rover Sport s celohliníkovou samonosnou karosériou – prvou v tomto segmente –, vďaka ktorej je oproti svojmu predchodcovi ľahší o 39 % a ktorá tvorí ideálne pevnú, tuhú a ľahkú základnú konštrukciu pre supervýkonnú verziu Range Rover Sport SVR. Toto luxusné športové SUV umožňuje naplno využiť potenciál ľahkej, no robustnej celohliníkovej konštrukcie, pri zachovaní kultivovanosti, luxusu a terénnych schopností, ktorými sa vozidlá Range Rover preslávili na celom svete.
Verzia SVR má stály pohon všetkých štyroch kolies a dvojstupňovú rozdeľovaciu prevodovku s redukciou, vďaka ktorej dokáže zvládnuť aj náročný terén. Hnacia sila sa rozdeľuje medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 50 : 50. Vylepšený systém pneumatického pruženia počas jazdy automaticky prepína medzi dvomi možnými nastaveniami svetlej výšky, pričom revolučný systém Terrain Response® 2 novej generácie automaticky volí najvhodnejší terénny program.