Red Dragon
31.12.2017 16:40
Druhá vydarená séria obľúbeného modelu Hyundai i30 kombi narobila poplach u konkurentov a niektorým odviala aj kúsok vetra z plachiet. Bolo len otázkou času, kedy dorazí tretia verzia a ako zareaguje konkurencia. Zatiaľ to nevieme, ale nás rozhodne prekvapil v dobrom slova zmysle. Nápaditosť, spoľahlivosť, elegancia a moderný štýl sú prednosti, ktoré odjakživa patria k tejto kórejskej značke. Nový model prišiel v omladenom stave, nechýba mu dynamika a jeho príťažlivosť mi potvrdili pohľady okoloidúcich aj susedia. Dominantná je predná veľká maska s krásnymi prednými LED svetlometmi, z ktorej srší moderný dizajn. Celá koncepcia karosérie má športového ducha, čomu napomáha postupne sa zvažujúca strecha s efektnými chrómovanými lyžinami a na jej konci efektný spojler. Chrómované je aj lemovanie okien, ktoré ešte viac zvýrazní siluetu auta a farba Engine Red jej naozaj sekne.
Interiér auta ponúka pasažierom kráľovský priestor a v tomto duchu sa nesie aj kvalita použitých materiálov a ich spracovanie. Začnime sedadlami. Tie svojím tvarovaním a veľkosťou dokážu uspokojiť aj náročného vodiča a ani pri dlhšej jazde sa nebudete cítiť unavený a dolámaný. Nechýba ani vyhrievanie sedadiel a vodič cez veľké predné okno má jedinečný výhľad všetkými smermi. Miesta na nohy aj hlavu je naozaj dostatok ako vpredu tak i vzadu. Kožený trojramenný multifunkčný volant sadne pekne do rúk, má ideálnu hrúbku venca a pre ľudí so slabým prekrvením rúk je k dispozícií aj vyhrievanie. Budíky majú vynikajúcu grafiku a tým, že sú uložené v hlbokých tubusoch, tak aj na slnku sú informácie rovnako čitateľné. Stredový panel skrášľuje veľký farebný dotykový displej s uhlopriečkou osem palcov. Jednoduchá a hlavne rýchla odozva je bonusom, ktorý nenájdete ani u exkluzívnych a drahších značiek. Vozidlo je prešpikované všetkými modernými vymoženosťami a ponúka aj množstvo odkladacích priestorov. Vo výbave nechýbal tempomat, navigácia, elektrická parkovacia brzda, dvojzónová klimatizácia, parkovacie senzory či kamera.
Interiér skrášľuje množstvo chrómovaných doplnkov a lemovaní čo mu k dokonalosti naozaj pomohlo. Zadná časť automobilu dokáže pojať obrovské množstvo batožiny, lebo s objemom 602 litrov sa môže málokto pochváliť a sklopením zadných sedadiel zvýšite jeho hodnotu na úctyhodných 1 650 litrov a to je kombi ako ušité pre viacčlennú rodinu a dokonca s malým dieťaťom, ktorého kočík hravo dáte do kufra vďaka nízkej nakladacej hrane. Dajú sa tam voziť dlhé predmety ako sú lyže a iná viacrozmerná batožina. Dokonca aj tašky sa dajú zavesiť na bočné úchyty. Naozaj ten priestor je obrovský a variabilný.
Zdá sa vám to málo?
Pod kapotou testovaného modelu sa ukrýval naftový agregát s objemom 1582 cm3. Tento 100 kW sympaťák s označením CRDi disponuje výkonom 110 koní a dokáže bez známok únavy potiahnuť aj plne naloženú posádku. Motor je veľmi kultivovaný, v kabíne ho vôbec nepočuť a jeho najväčšou devízou je spotreba a pružná akcelerácia pri zošliapnutí plynového pedála. Novinkou je sedemstupňová prevodovka DCT s dvomi spojkami, ktorá pracuje nenormálne presne a hladko radí prevodové stupne.
Vďaka týmto dokonalostiam prispieva k zníženie spotreby a zvyšuje jazdnú dynamiku. Podvozok je ladený komfortnejšie, ukážkovo tlmí nerovnosti a jeho jazdné vlastnosti na asfalte alebo lesných cestách sú famózne. Správa sa naozaj sebavedomo a ani v ostrých zákrutách sa nedá rozhodiť. Je evidentné, že automobilka Hyundai sa pri tomto modeli zamerala hlavne na pohodlie, komfort na dlhé trasy. Hyundai i30 CRDi kombi je nádherné, bezpečné a spoľahlivé rodinné auto, ktoré vám splní všetky vaše očakávania a vyčarí spokojný úsmev na tvári.
Text a foto: Ľubomír Feckanín
Hyundai i30 CRDi kombi | |
Zdvihový objem cm3 | 1582 |
Max. výkon v kW (k) pri 1/min | 100/136/4000 |
Max krútiaci moment v Nm pri 1/min | 280/1500-3000 |
Maximálna rýchlosť v km/h | 194 |
Zrýchlenie v sek. 0-100 km/h | 10,5 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km) | 4,7/4,1/4,3 |
Zakladná cena modelu | 21 390 € |