RENAULT WIND a vietor vo vlasoch
12.07.2011 12:57
Vyskúšali sme si benzínovú jednotku s motorom TCe 100, štvorvalec 1.2 turbo s výkonom 100 koní dvojmiestneho kupé-roadstera Renault Wind v krásnej nebíčkovo-modrej farbe. Motor mal veľmi dobrý ťah a výborný podvozok. V zákrutách držal stopu a súčasne eliminoval nerovnosti na ceste. Radenie s 5-stupňovom prevodovkou bolo naozaj pre jemné ženy presné a ľahko ovládateľné.
Malé kabrio vychádza z modelu Twingo, ktoré na otvorenie a zakrytie strechy potrebuje len 12 sekúnd, čo je najkratší čas medzi štandardnými kabrioletmi. Novinkou je aj to, že objem batožinového priestoru je rovnaký (270 litrov), či je strecha otvorená alebo zatvorená. Prekvapivo veľký kufor na kabrio. Už v základnej výbave dostanete ABS, ESP/vypínateľné len pri motore 1,6 16 V/, frontálne a bočné airbagy, 16-palcové zliatinové disky kolies / pneu 195/45 R16 /, manuálna klimatizácia a elektricky ovládané okná a vonkajšie spätné zrkadlá.
Wind je športové a zároveň mestské vozidlo, ktoré vďaka pevnej streche sa dá využiť celoročne. Vnútorný interiér kabria bol prehľadný a zbytočne nebol prečačkaný. Sedenie s dobrým bočným vedením bolo pohodlné a s dobrou muzičkou bola jazda príjemná a pôsobivá s vetrom vo vlasoch. Tempomat na volante a pod ním praktické ovládanie autorádia nám vyhovovalo. Cena kabria začína už od 15 990 eur a tým sa Wind zaraďuje medzi cenovo najlacnejšie kabriolety.
Hoci Wind pôsobí skôr ako ženské kabrio, veľa mužských pohľadov si ho nenechalo újsť. Takže klientela mladej generácie nedá na seba dlho čakať a leto sa už predsa začalo....
Renault WIND 1,2 TCe 74 kW/100 k
výrobca: Renault
výbava: Dynamique
motor: 1,2 - 74 kW /100k
emisie CO2: 145 g/km
kolesá: 16 palcové
celková dĺžka 3 833mm, šírka 1 913 mm a výška 1 381 mm
objem batožinového priestoru: 270 litrov
maximálna rýchlosť: 190 km / h
interval servisných prehliadok: 30 000km alebo 1 rok
Výbava:
špecifická chrómovaná koncovka výfuku
disky kolies z ľahkej zliatiny 16"
výškovo nastaviteľné športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy
hmlové svetlomety
Text a foto: Alena Chorvátová