Reputácia Hyundai Motor ocenená agentúrou Interbrand
07.10.2015 08:56
Spoločnosť Hyundai Motor je 39. najvýznamnejšou značkou na svete podľa nových výsledkov publikovaných agentúrou Interbrand.
S nárastom hodnoty o 8,5 % oproti predchádzajúcemu roku na 11,3 miliardy USD je kórejská spoločnosť siedmou najväčšou značkou v rámci automobilového priemyslu. Za uplynulých 10 rokov hodnota Hyundai Motor vzrástla o vyše 7 miliárd USD a v rebríčku najväčších značiek sveta postúpila o 36 miest.
- Spoločnosť Hyundai Motor postúpila na 39. miesto v každoročnom globálnom rebríčku hodnoty firiem agentúry Interbrand
- Hyundai Motor je podľa rebríčka najhodnotnejšou kórejskou automobilovou značkou a siedmym automobilovým výrobcom na svete z hľadiska hodnoty značky
- Hodnota značky vzrástla oproti roku 2014 o 8,5 % na 11,3 miliárd USD
Po intenzívnej perióde zmien, podporovanou invenčným a emocionálnym marketingom značky, spoločnosť Hyundai Motor výrazne zvýšila svoju dôveru u zákazníkov. Vytvorením nového profilu v rozličných oblastiach kultúry, športu, sociálnej zodpovednosti firiem, ako aj svojimi novými vysoko kvalitnými produktmi spoločnosť Hyundai Motor etablovala novú kvalitu vzťahu so zákazníkmi na celom svete.
Hodnotiac tento pokrok, Mike Rocha, Global Brand Valuation Director, Interbrand povedal: „ „Napriek hyper konkurenčnému prostrediu Hyundai dokázal zintenzívniť svoju globálnu prezenciu pozoruhodným zlepšením svojich produktov a imidžu značky. Kontinuálne úsilie Hyundai Motor o vytvorenie mimoriadneho zážitku pre zákazníkov pri každej príležitosti pomáha tomuto globálnemu automobilovému výrobcovi prezentovať sa na mnohých trhoch sveta ako osobitá značka.“
Won Hong Cho, riaditeľ marketingu Hyundai Motor, povedal: „V roku 2015 sa naša orientácia značky Modern Premium stala lepšie viditeľnou a onedlho budú nasledovať ešte vzrušujúcejšie iniciatívy. V budúcnosti chceme hrať ústrednú rolu pri redefinovaní mobility a jej vytváraní so srdcom a humanitou. Na dosiahnutie tohto cieľa sa chceme stať skutočne starostlivou značkou, ktorú majú ľudia radi nielen pre automobily, ktoré vyrába, ale aj pre jej hodnoty.“
S cieľom dosiahnuť maximálnu spokojnosť zákazníkov komplexným, starostlivým prístupom, spoločnosť Hyundai Motor nedávno digitalizovala svoj predajný proces a skúma nové cesty interakcie so zákazníkmi aby sa stala oceňovaným partnerom v ich živote. Jej automobily s výrazným dizajnom a vysokou kvalitou reflektujú orientáciu značky Modern Premium, kým nová korporátna identita predajcov (Global Dealer Space Identity) zaručuje, že zážitok zákazníkov má v každej fáze kontaktu maximálnu intenzitu.
Umiestnenie Hyundai Motor v uplynulom desaťročí (Interbrand):
Rok |
Celkové poradie |
Hodnota značky (mld. USD) |
2015 |
39 |
11,3 |
2014 |
40 |
10,4 |
2013 |
43 |
9,0 |
2012 |
53 |
7,5 |
2011 |
61 |
6,0 |
2010 |
65 |
5,0 |
2009 |
69 |
4,6 |
2008 |
72 |
4,8 |
2007 |
72 |
4,5 |
2006 |
75 |
4,1 |
Top 10 v automobilovom priemysle 2015
Poradie |
Značka |
Hodnota značky (mld. USD) |
1 |
Toyota |
49,0 |
2 |
BMW |
37,2 |
3 |
Mercedes-Benz |
36,7 |
4 |
Honda |
22,9 |
5 |
VW |
12,5 |
6 |
Ford |
11,5 |
7 |
Hyundai |
11,3 |
8 |
Audi |
10,3 |
9 |
Nissan |
9,0 |
10 |
Porsche |
8,0 |
Rebríček Interbrand sa vypočítava na základe finančnej súvahy spoločnosti v kombinácii s marketingovými aktivitami so zohľadnením potenciálu značky generovať zisk.