Rešpekt na cestách
07.01.2024 21:07
Obdobie Vianoc, Silvestra a lyžovačiek, to je pravý čas predstavenia nového modelu Range Rover Velar. Do redakcie nám počas sviatkov zavítal pekný kúsok od britského výrobcu Land Rover, ktorý robil príjemnú spoločnosť na cestách Slovenskom. Konkrétny testovaný model Range Rover Velar D300 AWD s dieselovým 6-valcom.
Väčšina z nás si pod názvom Range Rover vybaví veľké, robustné SUV, kde Velar nie je výnimkou a jeho krivky a celkový dizajn očarí nie jeden pohľad okoloidúcich. Testovaná verzia sivej farby Varesinea obutá na 5-lúčových 21-palcových diskoch matnej farby sa elegantne prezentovala na cestách. Perfektne umiestnené užšie predné svetlá aj zadné LED s 3D efektom v jednej línii s nadčasovým vzhľadom elegantnej masky s čiernou strechou automaticky posielali autá do pravého pruhu. Veľkou zaujímavosťou boli skryté kľučky dverí, ktoré sa vždy vysunuli pri odomknutí Velar-u, čo sa nám veľmi páčilo.
Interier bol minimalistický, čo stojí za pochvalu. Volant bol príjemný do ruky ako aj jeho multifunkčné ovládanie. Ako všetkým automobilom dnešnej doby, aj Velar-u bol nadelený 11,4-palcový „tablet“ tzv. infotainment, ktorý nahrádza manuálne ovládače. Systém má adekvátnu odozvu s veľkým množstvom funkcií a aplikácií. Nechýbajú 3 hlavné jazdné režimy: ECO, COMFORT a SPORT. K režimom samozrejme musíme spomenúť aj režimy 4x4:
1.) Tráva, štrk a sneh
2.) Blato, brázdy
3.) Piesok.
Určite ešte spomeniem kufor, ktorý ponúkol úžitkový objem 550 litrov. Po sklopení zadných sedadiel je to až 1 800 litrov. Plus čerešnička na torte bola dosiahnutá takmer rovná plocha, ktorá sa dá využiť na milión spôsobov.
Z jazdných vlastností na neupravenom snehu som bol milo prekvapený, že aj bez zvoleného režimu...vedel Velar hneď zareagovať a automaticky zapol 4x4, keď bolo treba. Palec hore! Určite ešte spomeniem kufor, ktorý ponúkol úžitkový objem 550 litrov. Po sklopení zadných sedadiel je to až 1 800 litrov. Plus čerešnička na torte bola dosiahnutá takmer rovná plocha, ktorá sa dá využiť na milión spôsobov.
Pod kapotou pracoval dynamický radový šesťvalec D300 s výkonom 300 koní a s krútiacim momentom 650 Nm. Vo vysokých rýchlostiach bola kabína dobre odhlučnená a čo sa týka spotreby, tak som bol milo prekvapený. Síce pri svižnejšej jazde mi ukazovalo spotrebu okolo 8 litrov na 100km, čo na auto tejto triedy, ktoré ma vyše dvoch ton aj s pasažiermi a koláčmi od babky, bolo výborné. Podvozok bol trošku tuhší, ale v zákrutách sedel dobre a s 8-stupňovou automatickou prevodovkou spolupracoval na jednotku. Každopádne Velar bol dravý a ťahal dobre aj vo vyšších rýchlostiach, čo určite ocenia nadšenci dynamického predbiehania. Aj v teréne sa správal ako ryba vo vode.
Takže na záver...ak vás tento feši model zaujal a chceli by ste ho mať doma, tak vás svojimi prednosťami určite presvedčí, že ste sa správne rozhodli...
Technické údaje:
Range Rover Velar D300 AWD
Počet valcov/ventilov |
R6/24 |
Zdvihový objem (ccm) |
2 998 |
Max. výkon (kW) |
221 |
Krútiaci moment (Nm) |
650 |
Prevodovka |
8A |
0 – 100 km/h (s) |
6,5 |
Max. rýchlosť (km/h) |
230 |
Spotreba počas testu (l) |
7,0 -8,2 |
Cena testovaného modelu |
95 764 € |
Text a foto: Mário Chorvát